Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@10:31:23 GMT

واگذاری استقلال و پرسپولیس در نیمه اول سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۸۲۴

واگذاری استقلال و پرسپولیس در نیمه اول سال جاری

خبرگزاری میزان- اولین جلسه هیئت واگذاری شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۹ امروز (دوشنبه) برگزار شد و برنامه اجرایی پیشنهادی سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری قطعی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مورد بحث و بررسی و به تصویب رسید. تاریخ انتشار: 19:04 - 18 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۵۱۴

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در اولین جلسه هیئت واگذاری شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۹ که بعدازظهر امروز (دوشنبه) در وزارت امور اقتصاد و دارایی با حضور وزرای اقتصاد، ورزش و جوانان و دادگستری و رئیس سازمان خصوصی‌سازی و نمایندگان اتاق بازرگانی و سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد برنامه اجرایی پیشنهادی سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری قطعی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال ۱۳۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه ابتدا رئیس سازمان خصوصی‌سازی و وزیر ورزش و جوانان گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۸ در این رابطه از جمله حسابرسی سالیان گذشته و برگزاری مجامع این دو باشگاه، شناسایی اموال و دارایی‌های مختلف آنها، واگذاری قطعی دو ورزشگاه درفشی‌فر مرغوبکار به دو باشگاه و همچنین شفاف شدن بدهی مالیاتی آنها و حل بسیاری از دعاوی حقوقی در سال ۱۳۹۸ ارائه کردند.

در ادامه دژپسند، وزیر اقتصاد ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات بسیار مهم و موثر وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس اوراق بهادار در فرایند خصوصی‌سازی دو باشگاه در سال ۱۳۹۸، بر واگذاری هرچه سریع‌تر دو باشگاه طی مراحل قانومی در نیمه اول سال ۱۳۹۹ تاکید کرد و به همه بخش‌های ذیربط دستورات لازم برای انجام اقدامات اجرایی و قانونی را صادر کرد.

در ادامه جلسه برنامه اجرایی مراحل مختلف واگذاری این دو باشگاه که توسط سازمان خصوصی‌سازی تهیه شده بود به جلسه پیشنهاد شد و مورد تصویب هیئت عالی واگذاری شرکت‌های دولتی قرار گرفت. مقرر شد تمامی اعضا نهایت تلاش خود را برای واگذاری هرچه سریعتر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در سال ۱۳۹۹ به‌عمل آورند.

بیشتر بخوانید: کلهر: خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس بهترین اتفاق سال جدید است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال وزارت ورزش استقلال پرسپولیس استقلال و پرسپولیس سازمان خصوصی سازی ورزش و جوانان سال ۱۳۹۹ دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال مورد تایید قرار گرفت

ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: مطابق تشریفات مندرج در آگهی عرضه سهام شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس، امروز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ جلسه کارگروه بررسی صلاحیت متقاضیان در محل سازمان خصوصی­ سازی و با حضور متقاضیان تشکیل گردید.

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در جلسه‌ای که تشکیل شد برای هر یک از دو شرکت پرسپولیس و استقلال یک تقاضا دریافت شده بود.

بازیان در همین زمینه اضافه کرد: گروهی از بانک‌های غیردولتی شامل بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین متقاضی خرید سهام پرسپولیس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به همراه شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام متقاضی خرید سهام استقلال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی مدارک متقاضیان خرید سهام دو شرکت یادشده و بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوع، در نهایت با تصمیم کارگروه، صلاحیت متقاضیان مورد تایید این سازمان قرار گرفت و بر این اساس، مقرر شد سازمان خصوصی­ سازی فهرست این متقاضیان را برای حضور در روز رقابت به سازمان بورس اعلام نماید.

بازیان خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد دستورالعمل مربوطه، در عرضه شرکت‌های بورسی و فرابورسی بررسی صلاحیت تخصصی متقاضیان، توسط کارگروه منتخب هیئت واگذاری و توسط سازمان خصوصی سازی صورت گرفته و سایر صلاحیت‌ها شامل اهلیت عمومی و تمکن مالی توسط سازمان بورس و شرکت فرابورس صورت می­‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • تاج: تکلیف واگذاری پرسپولیس و استقلال این هفته مشخص می‌شود
  • فروش سرخابی ها؛ خصوصی سازی یا رفع تکلیف؟
  • نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد
  • صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تایید شد
  • صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
  • صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال مورد تایید قرار گرفت
  • اختصاصی| صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد