Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: هواپیما یکی از وسایل نقلیه در جهان می‎باشد که امروزه بسیار مورد توجه بوده است و برای جابجایی مسافر و حمل باز از آنها استفاده می‎شود. همه ساله هزاران نفر با این وسیله نقلیه و با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی یا داخلی سیستمی به نقاط مختلف جهان منتقل خواهند شد.

به گزارش خرداد،شاید بیان این که همه هواپیما از یک نوع سیستم مشابه بهره می‎برند و هر فردی که با خلبانی آشنایی داشته باشد و یا به عنوان خلبان شناخته شود می‎تواند با انواع هواپیما به انجام پرواز هوایی بپردازد تا حدودی درست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید توجه داشت که خلبان‎ها با یکدیگر تفاوت دارند و به گونه‎ای متفاوت رفتار می‎کنند.

 

در این رابطه می‎توان به خلبان‎های هواپیماهای باری با خلبان‎های هواپیماهای مسافربری اشاره کرد که همه ساله افراد زیادی را که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی یا داخلی سیستمی قصد انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی دارند را به مقاصد مورد نظرشان خواهند رساند. در واقع این دو  نوع خلبان در بسیاری از موارد با یکدیگر تفاوت دارند و همین امر سبب شده تا در ادامه به بیان تفاوت‎های موجود در بین این دو نوع خلبان بپردازیم.

خلبان

قبل از شروع هر بحثی در مورد تفاوت‎های موجود در میان انواع خلبان‎ها بهتر است ابتدا با خلبان و وظایفی که این فرد در یک سفر هوایی برعهده دارد بیشتر آشنا شویم. در اصطلاح خلبان به فردی گفته می‎شود که به هدایت هواپیما و دیگر وسایل نقلیه هوایی خواهد پرداخت.

 برای اینکه شخصی بتواند در این رشته شروع به فعالیت کند نیاز است تا مدارک مورد نیاز خلبانی ، آموزش‎های منظم و گواهینامه خلبانی را داشته باشد.

افراد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به شکلی آماتور و غیر حرفه‎ای به انجام پرواز می‎پردازند. برای اینکه بتوانید یک وسیله نقلیه هوایی هرچند کوچک و سبک را هدایت کنید باید اقدام به اخذ گواهینامه‎های مربوطه بپردازید.

توجه به این نکته که زندگی یک خلبان بسیار متفاوت‎تر از به عنوان مثال مهندس عمران خواهد بود ضروری به نظر می‎رسد. سالیانه هزاران نفر با استفاده از خرید بلیط هواپیما آنلاین یا بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی یا داخلی سیستمی و با خدماتی که توسط این افراد ارائه می‎شود موفق به انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی خواهند شد.

این شغل بسیار مهم و پر مسئولیت می‎باشد. انجام سفرهای پی در پی، خطراتی که در هنگام پرواز وجود دارد، استرسی که برای حفظ جان مسافران به خلبان وارد می‎شود، انجام پروازهای غیرمنتظره، دوری از خانواده در بسیاری از مواقع از دلایلی است که این شغل را سخت و گاها مشکل می‎کند.

خلبان‎ها افرادی هستند که با استفاده از تخصص و تجربه آنها همه ساله هزاران پرواز در جهان شکل می‎گیرد و توسط آنها هزاران مسافر با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی یا داخلی سیستمی و می‎توانند به انواع پرواز داخلی و یا خرید بلیط پرواز خارجی دست پیدا کنند.

در هواپیما فردی که از بالاترین قدرت برای کنترل و هدایت هواپیمایی که از چند صد میلیون دلار ارزش دارد برخوردار است خلبان پرواز می‎باشد. تمامی مسئولیت‎های پرواز و تمامی اتفاقاتی که در طول یک پرواز هوایی ممکن است رخ دهد نیز برعهده همین فرد خواهد بود.

 یکی از سخت‎ترین و مهمترین وظایفی که برعهده این افراد خواهد بود حراست از جان مسافرانی است که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی یا داخلی سیستمی قصد انجام پرواز داخلی و یا خرید بلیط پرواز خارجی را دارند. داشتن قدرت تصمیم‎گیری بالا، حفظ قوه تعقل و تفکر و خونسردی از خصوصیاتی است که یک خلبان باید از آنها بهره‎مند باشد تا در مواقع خطر بتواند با استفاده از آنها بهترین تصمیم را بگیرد و به بهترین شکل ممکن عمل کند تا هزینه وارده را به کمترین مقدار خودش برساند.

ممکن است که یک خلبان ساعت‎های مختلفی را به پرواز بپردازد از این‎رو نمی‎تواند برنامه‎ریزی دقیقی در زندگی شخصی خودش داشته باشد و همین یکی از دلایلی است که خلبانی را تبدیل به یک شغل سخت می‎کند.

این افراد باید برای زندگی شخصی خود به شکلی شناور برنامه‎ریزی کنند و تقریبا تمام زندگی خود را باید در حالتی آماده باش به سر ببرند. زیرا ممکن است در طول هفته و یا ماه برنامه پروازها به شکل‎های مختلف و بنا به دلایل گوناگون تغییر کند.

از وظایفی که یک خلبان باید در یک پرواز هوایی به آنها عمل کند می‎توان به موارد زیر اشاره کرد: بررسی اجزای هواپیما، بررسی میزان سوخت هواپیما قبل از انجام پرواز، انتخاب بهترین و کوتاهترین مسیر برای انجام پرواز و رساندن مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی یا داخلی سیستمی قصد انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی دارند.

 تصمیم‎گیری برای مشخص کردن مسیر سفر با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی و همچنین ترافیک هوایی در منطقه اتخاذ خواهد شد. از وظایف مهم خلبانی که در حال هدایت یک هواپیمای باری و یا مسافری است این خواهد بود که محموله و یا مسافران را به سلامت به مقصد مورد نظر برساند.

 

تفاوت خلبان مسافری با خلبان باری

با توجه به موارد گفته شده تا حدودی با خلبان و وظایفی که در یک پرواز هوایی برعهده آن است آشنا شده‎اید. حال به بررسی تفاوت‎های موجود در بین دو خلبان  باری و مسافری خواهیم پرداخت. ابتدایی‎ترین تفاوتی که بین خلبانان مسافربری و خلبانان باربری وجود این است که خلبانان باید گواهی پزشکی درجه یک از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا را بدست آورد. در رابطه به این موضوع به موارد زیر توجه کنید.

·         این گواهی نامه برای تمامی خلبان‎هایی که با اهداف بازرگانی در حال فعالیت هستند الزامی می‎باشد.

·         این گواهی‎نامه برای خلبانان مسافربری، باربری و جنگی الزامی خواهد بود.

·         اجبار برای داشتن این گواهینامه برای خلبانانم بدین منظور می‎باشد که خلبان‎ها باید به شکلی مستمر در جلسات ارزیابی و معاینه پزشکی حضور پیدا کنند و این افراد باید حتما از سبک درست زندگی نیز بهره‎مند باشند تا بتوانند با بیشترین کیفیت و بهترین عملکرد در پروازها حضور پیدا کنند و آنها را با موفقیت به پایان برسانند. درصورت رعایت موارد فوق خلبان‎ها می‎توانند بیشتر در این صنعت به فعالیت بپردازند.

از تفاوت‎های دیگری که این خلبان‎ها با هم دارند این موضوع است که با هواپیماهای مختلفی به اناجم پرواز خواهند پرداخت. با توجه به همین موضوع دسته کاری این دو نوع خلبان به طوری کلی از یکدیگر متفاوت خواهد بود. در هواپیماهای مسافربری هزاران مسافر با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی یا داخلی سیستمی و انجام پرواز خارجی و پرواز داخلی ارزان به مقاصد مورد نظرشان خواهند رسید.

 معمولا در زمینه‎های باری و مسافربری از هواپیماهای متفاوتی استفاده می‎شود و شرکت‎های سازنده هواپیماها نیز برای ساخت انواع مختلف هواپیما با توجه به کارایی هواپیما از طراحی‎های متفاوتی استفاده خواهند کرد.

در بین تفاوت‎هایی که در نحوه انجام این کار در هواپیماهای باربری و مسافربری دارد شباهت‎هایی نیز وجود دارد که یکی از آنها این است که همه خلبان‎ها که در زمینه‎های باربری و یا مسافربری مشغول به فعالیت هستند موظف خواهند بود که محموله مورد نظر را به سلامت به مقصد برسانند.

 در هواپیماهای مسافربری کمی این استرس بیشتر خواهد بود و نیاز است تا مسافرانی که قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی دارند با بیشترین ایمنی به مقصد برسند.

برخی از شرکت‎های هواپیمایی  بعد از گذشت مدتی از استفاده از یک هواپیمای مسافربری آن را در صورت داشتن فاکتورهای مناسب با استفاده از طراحی جدید به یک هواپیمای باربری تبدیل می‎کنند و از آن پس از آن به عنوان یک هواپیمای باربری استفاده خواهند کرد.

 چیزی که در بین خلبان‎های باربری و مسافربری متفاوت خواهد بود تجربه و میزان ساعات پروازی خواهد بود که این نوع خلبان‎ها از آن بهره خواهند برد اما لازم است کمی آشنایی با هواپیمای بوئینگ 757 پس از خرید بلیط هواپیما داشته باشید.

در این باره شرکت‎های هواپیمایی از سیاست‎های گوناگونی استفاده خواهند کرد ولی آنچه که در بین تمامی آنها یکسان خواهد بود این است که برای جابجایی بارهای باارزش از خلبان‎هایی با تجربه بالاتر استفاده خواهد شد تا با استفاده از تجربه خود سالم رسیدن محموله را تضمین کنند.

DHL یکی از بزرگترین شرکت‎های حمل و نقلی هوایی می‎باشد که برای انجام وظیفه کمک خلبانی از افرادی استفاده می‎کند که دارای تجربه هزار ساعت پرواز حرفه‎ای در کارنامه خود هستند. این شرکت با استفاده از هواپیماهای مختلف همه ساله هزاران محموله با ارزش را در سراسر جهان منتقل می‎کند و به سلامت به مقاصد مورد نظر خواهند رساند. از این‎رو بسیار معروف می‎باشد.

برچسب ها: خرید بلیط هواپیما

منبع: خرداد

کلیدواژه: خرید بلیط هواپیما یک هواپیمای پرواز خارجی پرواز هوایی نوع خلبان خلبان ها همه ساله مورد نظر یک خلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور در هواپیما صندلی کنار پنجره رزرو کنم؟

این شوق‌وذوق قطعاً هنوز در دل برخی از ما زنده است و این لذت را نمی‌خواهیم حتی از همان ساعت‌های اولیه سفر از خود دریغ کنیم. بر همین اساس قرار است امروز با شما در مورد رزرو کردن بلیط آن‌هم در کنار پنجره هواپیما با شما بگویم. دیگر این بار لذت این تجربه از لذت سفر با خودرو و نشستن کنار پنجره ماشین به‌مراتب بیشتر است. پس به شما توصیه می‌کنیم برای خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران آن‌هم در کنار پنجره در ادامه با ما همراه باشید. رزرو بلیط کنار پنجره هواپیما همه شما به‌خوبی با مزایا و معایب داشتن یک صندلی آن‌هم کنار پنجره در هواپیما آشنایی کافی رادارید اما ما برای یادآوری بخشی از آن را با شما در میان می‌گذاریم. سفرهای هوایی آن‌هم در کلاس پروازی اکو نومی عموماً شلوغ است. چراکه قیمت مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی آن طرفداران بسیاری دارد. بر همین اساس شما نباید انتظار این را داشته باشید که بهترین نقطه هواپیما از آن شما باشد اگر برای رزرو کردن صندلی دلخواه خود از قبل اقدامی نکرده باشید. شاید شما مجبور باشید که وسط بین یک پیرزن سخت‌گیر و یک زن وسواسی بنشینید. یا اینکه بخت با شما یار باشد کنار صندلی برای شما بلیطی رزرو شده باشد. این سبک از بلیط ها از یک‌سو رفت آمد در راهرو هواپیما و رفتن به دستشویی را برای شما سخت می‌کند. از سمت دیگر خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران آن‌هم در کنار پنجره می‌توانید تکیه‌گاهی برای سرتان در زمان استراحت داشته باشید و از شر یک مسافر سخت‌گیر نجات پیدا کنید. پس برای داشتن چنین صندلی عالی بهتر است با ما همراه باشید. خدمات پرواز ایرلاین مربوطه را بررسی کنید در قدم اول به شما توصیه می‌کنیم در زمان خرید بلیط هواپیما گزینه انتخابی صندلی من را در نظر داشته باشید. این امر مهم را تنها کسانی مطلع هستند که بارها با هواپیما سفر داشته‌اند و آن را یک مزیت در طول سفر می‌دانند. این سبک از رزرو کردن بیشتر به‌صورت آنلاین برای شما در نظر گرفته‌شده است چراکه برای خرید حضوری ممکن است شانس با شما برای این رزرو همراه نباشد. تغییر صندلی انتخاب‌شده بعد از رزرو بلیط به هر دلیلی اگر بعد از خرید بلیط خود مطلع شدید که مزایای داشتن یک صندلی آن‌هم در کنار پنجره هواپیما چقدر زیاد است اصلاً نگران نباشید. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی این اجازه را به شما می‌دهند که بعد از رزرو بلیط تغییرات لازم را بر روی صندلی انتخابی خوبی داشته باشید. کافی است با انتخاب صندلی من این مهم را تصحیح کنید و صندلی محبوب خود را رزرو کنید. البته باید بدانید که دقت نظر داشتن در قدم اول برای خرید بلیط بسیار مهم است چون تنها تعداد محدودی از شرکت‌های هواپیمایی این اجازه را برای انتخاب صندلی بعد از رزرو کردن نهایی به شما می‌دهند. صندلی خود را در فرودگاه کنار پنجره رزرو کنید برخی از مسافران در فرودگاه با یکدیگر هم‌صحبت می‌شوند و از تجربه‌های که سبب می‌شود در طول پرواز آن‌ها را خوشایندتر دنبال شود با یکدیگر صحبت می‌کنند. به همین خاطر حتی شما در فرودگاه هم باز شانس تغییر صندلی خود رادارید. کافی است به کیوسک‌های ارائه بلیط سری بزنید و مؤدبانه درخواست خود را عنوان کنید. صندلی اگر کنسل شده باشد و بخت با شما یار باشد و آن صندلی کنار پنجره باشد باز شما می‌توانید بلیط هواپیما استانبول به تهران خود را کنار پنجره خاص‌تر تجربه کنید. آیا مسافران درخواست شمارا برای تغییر صندلی قبول می‌کنند؟ اگر برایتان آن‌قدر مهم است که حتماً کنار پنجره مسافرت خود را دنبال کنید. به شما توصیه می‌کنیم خجالت را کنار بگذارید و از مسافران هواپیما درخواست کنید که جای خود را با شما عوض کنند. البته اگر مسافر مربوط با مزایای داشتن یک صندلی آن هم در کنار پنجره با آشنایی کافی را نداشته باشد. بعید نیست که فردی خوش‌اخلاق قسمت شما شود و بتوانید جای خود را با او عوض کنید. تیر آخر برای یاری‌گرفتن از خدمه پرواز اگر در زمان رزرو بلیط هواپیما یا در فرودگاه و با درخواست کردن از مسافران موفق به تغییر موقعیت مکانی خود برای نشستن کنار پنجره نشدید. کافی است این درخواست را از مسئولین پرواز داشته باشید. آن‌ها به‌خوبی با این امر مطلع هستند که قرار است چه جای دنجی را برای استراحت و لذت بردن از سفر برای خود انتخاب کنید؛ بنابراین اگر کسی بلیط خود را کنسل کرده باشد و از بخت‌بلند شما آن صندلی کنار پنجره بوده باشد حتماً این شانس را در اختیار شما قرار می‌دهند. کلام آخر در مورد داشتن صندلی کنار پنجره هواپیما با رزرو کردن صندلی با گزینه انتخابی صندلی من به‌راحتی می‌توانید لذت سفر خود را چند برابر کنید. حال اگر با این گزینه آشنایی کافی نداشتید هیچ جایی برای غصه خوردن نیست. چون درخواست این امر از کیوسک‌های ارائه بلیط، مسافران در طول پرواز و خدمه شاید برایتان مهیا شود. داشتن این صندلی مانع از آن می‌شود که رفت‌وآمد در بین مسیرهای عبوری صندلی‌ها توسط مسافران استراحت شمارا به هم بزند.

دیگر خبرها

  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • اخبار قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول 1403
  • برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • پول بلیط مسافران پروازهای باطل شده استرداد می‌شود
  • با رفع محدودیت های پروازی فرودگاه امام عملیاتی می شود
  • چطور در هواپیما صندلی کنار پنجره رزرو کنم؟
  • قطار یا هواپیما، کدام یک برای سفر به بندرعباس بهتر است
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ یک شنبه ۲۶ فروردین