Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@10:50:31 GMT

احتمال افت قیمت نفت به زیر ۲۰ دلار وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۰۵۱

احتمال افت قیمت نفت به زیر ۲۰ دلار وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نتیجه نظرسنجی از ۳۰ اقتصاددان، استراتژیست و تاجر نفت نشان داد که سقوط شدید قیمت‌های نفت به پایان نرسیده است و احتمالاً در ۳ ماهه دوم ادامه خواهد داشت.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی معتقدند شوک تاریخی تقاضای نفت که به علت شیوع ویروس کرونا به وجود آمده در ۳ ماهه جاری بدتر خواهد شد که این هرگونه تلاش تولیدکنندگان سنگین‌وزنی مانند روسیه و عربستان سعودی برای کاهش تولید و متوازن کردن بازارها را در سایه خود قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های این تحقیق سی‌ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که جهش قیمت نفت به دنبال هر گونه توافق عربستان سعودی و روسیه، که انتظار می‌رود منجر به کاهش تولید ۱۵ میلیون بشکه‌ای (معادل ۱۰ درصد از عرضه نفت در جهان) شود، موقطی خواهد بود.

طبق میانگین پیش‌بینی ۳۰ استراتژیست، تحلیل‌گر و تاجر شرکت کننده در نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی (۱۲ نفر از ۳۰ نفر)، قیمت شاخص برنت که بارومتر (فشارسنج) ۷۰ درصد از نفت تبادل شده در جهان است، احتمالاً در ۳ ماهه جاری به میانگین ۲۰ دلار بسنده خواهد کرد.

هر چند یک سوم این افراد (۹ نفر از ۳۰ نفر) معتقدند قیمت‌ها در این ۳ ماهه به زیر ۲۰ دلار افت خواهند کرد.

در بین بدبین‌ترین‌ها دنیل هاینز از بانک ای‌ان‌زی پیش‌بینی کرد که قیمت برنت به محدوده ۱۵ دلار وارد خواهد شد، در حالی که یوهانس بنیگنی از جی‌بی‌سی انرژی پیش‌بینی کرد که قیمت هر دو شاخص نفت موقتاً به حدود ۱۰ دلار برسد.

جان دریسکول، مدیر شرکت خدمات جی‌تی‌دی انرژی، گفت: سقوط ۱۰ درصدی تقاضا وضعیت نرمال جدید نفت خواهد بود.

کد خبر 4894008

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام نفت ویروس کرونا ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی بورس اوپک تولید نفت بازار سهام قیمت دلار گمرک ایران سال جهش تولید بیکاری سی ان بی سی ۳ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش پراکنده در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از پیش‌بینی بارش پراکنده در مناطق شمال شرق و مرکز استان خبر داد.

بهروز مرادپور امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز برای اغلب نقاط استان پوشش ابر و ورزش باد قابل ملاحظه تا نسبتا شدید پدیده‌های قالب آسمان هستند.

وی خاطرنشان کرد؛ با توجه به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در مناطقی از شمال شرق و تا حدودی مرکز استان وقوع بارش‌هایی به صورت پراکنده گاهی همراه با رعد و برق با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اضافه کرد: در نقاطی با مخاطراتی همچون اختلال در تردد لغزندگی سطح جاده‌ها احتمال ایجاد رواناب احتمال خسارت به برخی سازه‌ها و ... همراه است.

مرادپور بیان کرد: از روز جمعه لغایت بعد از ظهر شنبه جو منطقه آرام و پایدار خواهد بود و مجدداً از شنبه شب تا صبح روز یکشنبه برای نواحی از جنوب شرق استان احتمال بارش‌های به صورت خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از نظر نوسانات دمایی تا روز یکشنبه با آهنگی آرام روند افزایشی را نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش پراکنده در لرستان
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان یزد
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۷ فروردین ۱۴۰۳/ دلار وارد کریدور جدید قیمتی می‌شود؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۷ فروردین ۱۴۰۳