Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضع سلامتی نخست وزیر انگلیس با تداوم علائم بیماری کووید ۱۹ و بستری شدن او در بیمارستان، به رغم تلاش اعضای دولت و دستگاه‌های تبلیغاتی برای آرام کردن اوضاع، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ «جیمز اسلک» سخنگوی رسمی نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه اظهار کرد که «بوریس جانسون» هدایت دولت را از داخل بیمارستان برعهده دارد اما درباره ترخیص او زمان مشخصی را اعلام نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون دیشب (یکشنبه ۱۷ فروردین) به توصیه پزشک معالجش «برای انجام آزمایش‌های بیشتر در بیمارستان بستری شد». سخنگوی او گفت که این یک اقدام پیشگیرانه است، چون نخست وزیر به رغم گذشت ۱۰ روز از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلایش به کرونا، هنوز از علائم این بیماری رنج می‌برد.

جانسون امروز در توئیتی حال عمومی خود را مساعد توصیف کرد و نوشت؛ برای مقابله با کرونا و حفاظت از جان مردم با همکارانش در دولت در تماس است. با این حال ریاست جلسه اضطراری دولت درباره وضع کرونا را امروز «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس برعهده داشت. سخنگوی جانسون پیشتر گفته بود که اگر نخست وزیر ناتوان شود، وزیر امور خارجه به صورت موقت امور دولت را برعهده می‌گیرد.

وزیر مسکن، جوامع و دولت‌های محلی امروز در گفت وگو با شبکه بی‌بی‌سی گفت که نخست وزیر تا هر زمانی که نیاز باشد در بیمارستان بستری خواهد بود، با این حال فشارها برای کناره گیری او از قدرت و باز کردن راه برای جانشین او که بتواند با تمام ظرفیت کشور را از این بحران عبور دهد بالا گرفته است.

گزارش ها حاکی است که ملکه انگلیس در جریان بستری شدن جانسون قرار گرفته است. یک سخنگوی کاخ سلطنتی این خبر را اعلام اما اظهار نظر بیشتری در این زمینه نکرد.

ملکه ۹۳ ساله انگلیس که برای جلوگیری از ابتلایش به ویروس کرونا ( کووید ۱۹) پایتخت را ترک کرده و به اقامتگاه روستانی خود واقع در وینزور پناه برده، دیشب (یکشنبه) در سخنانی تاکید کرد: « در مقطعی قرار داریم که به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است».

وی افزود:‌ ‌در این مقطع زندگی ما در کشور دچار اختلال شده، این اختلال برای بعضی اندوهناک و برای بسیاری مشکلات مالی به‌وجود آورده است. همچنین نحوه زندگی بسیاری از ما نیز تغییر یافته است.

ملکه انگلیس در ادامه اظهارات خود که به طور هم زمان از بیشتر رسانه‌های دیداری و شنیداری انگلیس پخش شد از مردم خواست تا انضباط و خوش‌اخلاقی را سرلوحه رفتار خود قرار داده تا نسل‌ آینده از نحوه پاسخگویی کشور به این بحران احساس غرور کنند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز به خبر بستری شدن جانسون واکنش نشان داده و برای سلامتی او ابراز امیدواری کرده است.

بوریس جانسون به دلیل سهل‌انگاری در مواجهه با کرونا در داخل بشدت مورد انتقاد قرار دارد. او حدود یک ماه پیش در یکی از بیمارستان هایی که تعداد از بیماران کرونایی در آن بستری بودند حضور یافت و طبق اذعان خودش، با تمام افراد در آنجا دست داد.

پس از هشدار دانشمندان در مورد احتمال مرگ نیم میلیون انگلیسی بر اثر کرونا، بوریس جانسون دو هفته پیش با اعلام وضع اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. با این حال پیش بینی می‌شود که تعداد مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا در روزهای آینده بسرعت افزایش یابد.

دفتر نخست وزیری انگلیس درباره جزییات آزمایش‌هایی که قرار است روی جانسون صورت گیرد توضیحی ارائه نداده است اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا سطح اکسیژن خون و عملکرد ریه‌ها، کبد، قلب و دیگر اعضای بدن او مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۴۷ هزار و ۸۰۶ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۴ هزار و ۹۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031t5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انگلیس نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید