Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه ستاد نماز جمعه با حضور تشکل ها و هیئت ها هر کاری برای پیشگیری از شیوع کرونا انجام می دهد گفت: ستاد نماز جمعه همواره یک قرارگاه فرهنگی برای رفع دغدغه های مردم است.

حجت الاسلام «محمّد محمّدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با قدردانی از مردم نیکوکاری که این روزها یک گام جلوتر از نهادهای دولتی در عرصه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا وارد عرصه شدند و جان و مال خود را وقف تولید و توزیع اقلام بهداشتی مخصوص کرونا، ضد عفونی معابر و امکان مختلف کرده‌اند، افزود: در اولین روزهای اعلام شیوع این بیماری و زمانی که هنوز نهادهای دولتی به خود نیامده بودند و گویا برنامه‌ای برای مدیریت این بیماری نداشتند، کمبودهایی در بخش سنگر همچون سایر شهرهای درگیر گیلان وجود داشت که مردم به‌صورت خودجوش به میدان آمدند و تا امروز هم پای کار ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه بخش سنگر با بیان اینکه عدم وجود مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش که بیش از هر چیز دیگری می‌توانست در این شرایط سخت بیماری، برای مردم یک امنیت خاطر ایجاد کند، دل نگرانی‌ها را دو چندان می‌کرد گفت: وقتی دیدیم که اینگونه بدون امکانات اولیه بخواهیم پیش برویم مردم خیلی متضرر می‌شوند، تصمیم گرفتیم با دعوت از بعضی هیئت‌ها و تشکل ها کارهایی را در حد توان به انجام برسانیم.


وی تصریح کرد: در ابتدا تصمیم گرفته شد که تا ۲ هزار ماسک تولید و توزیع کنیم که با رایزنی، هماهنگی و کمک‌های نقدی مردم و برخی اداره‌ها، تا کنون ۴٠ هزار ماسک را در کل بخش سنگر تولید و توزیع کردیم.


حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: خیاط هایی که پای کار آمدند از نیروهای بسیج مقاومت بودند که داوطلبانه زحمت می‌کشند و تعدادی از بانوانی که در منزل چرخ خیاطی دارند در حال دوخت ماسک هستند.

 



 وی با اشاره به اینکه چند روزی است که در برخی از مناطق سنگر تولید دستکش و گان آغاز شده است، بیان کرد: در این ایام شاهد بودیم که بازار نیمه‌تعطیل بود اما توانستیم دستگاه‌های ضدعفونی کننده تهیه و تعدادی هم توسط خیرین خریداری کنیم تا بازار و مغازه‌ها و بعضی مجامع عمومی توسط اعضای ستاد نماز جمعه، مسجد جامع و مساجد دیگر، بسیج و دیگر نیروهای داوطلب مردمی ضدعفونی و گندزدایی شود.
 

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: این فعالیت‌ها شبانه‌روزی در حال انجام است و در برخی محلات وقتی مغازه‌دارها فعالیت نیروهای بسیجی و هیئت‌ها را دیدند خود نیز دستگاه‌های سم‌پاش خریداری کردند و به این جوان‌ها دادند تا بتـوانند بیشتر و سریعتر کار ضدعفونی را انجام دهند.


وی در ادامه با بیان اینکه گرچه رعایت قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند کمک بزرگی به قطع شیوع این بیماری باشد اما باید این حقیقت را بپذیریم که برخی خانواده‌ها از نظر معیشت کاملا متضرر شده‌اند، افزود: بعضی از خانواده ها روزمزد بودند، روزانه درآمد ناچیزی کسب می‌کردند و خرج یک خانواده چند نفری را بر عهده داشتند که در ایام قرنطینه و بیماری، دیگر کاری از دستشان برنمی‌آید.
 

امام جمعه بخش سنگر گفت: در همین راستا با هماهنگی‌هایی که انجام شد توانستیم با کمترین اعتبارات، بسته‌های معیشتی تهیه و به خانواده‌های تحت پوشش بخش حداقل یک بسته معیشتی اهدا کنیم.


حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: از دیگر خدمات انجام شده در این مدت، توزیه ماسک، دستکش و گان در سطح بهداری‌های سنگر بود زیرا توجه مسئولین بیشتر به بیمارستان ها بود، ولی بهداری‌ها نیز در این دوران با مریض‌ها و افراد ناقل بسیاری در ارتباط بودند که بهتر دیدیم با رایزنی که با نماینده‌های مجلس یازدهم داشتیم تعدادی ماسک و لباس‌های بیمارستانی یا همان لباس‌های مخصوص برای تمامی کادر مراکز بهداشت سنگر تهیه کنیم.

 



وی در ادامه ستاد نماز جمعه را یک قرارگاه فرهنگی دانست و افزود: کار یک قرارگاه حمایت از تشکلات و هیائت هاست.
 

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: یک قرارگاه می بایست از هر طریقی با دعوت از خیرین، حمایت از تشکل‌ها و سفارش کردن به مسئولین و... دغدغه‌های مردم را مرتفع کند.


امام جمعه سنگر همچنین از بخشودگی ۲ماه از اجاره مغازه‌های مسجد جامع سنگر خبر داد و اظهار کرد: در این دوران که امتحان همدلی و همیاری است مالکان سعی کنند تمام یا بخشی از اجاره بهای ملک و مغازه‌های خود را ببخشند تا گره کوچکی از مشکلات این روزهای مستاجرها باز شود.


وی با اشاره به بازارهای هفتگی و به خصوص خرید و فروش محصولات خانگی و کشاورزی که گذران معیشت بسیاری از مردم را در بر دارد، گفت: مثلا در شهر سنگر دوشنبه بازار داریم که چند هفته‌ای به‌خاطر شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است و اکنون دغدغه ما این است که چه فکری می‌توان به حال این بازارها کرد.
 

خطیب جمعه سنگر با ابراز ناراحتی از اینکه اگر این وضعیت مدت بیشتری طول بکشد نه تنها از لحاظ سلامت بلکه از نظر معیشت نیز به مردم لطمه وارد می‌شود، بیان کرد: با این اقتصاد و تعطیلی بازار، وضعیت نان شب این مردم که نگاهشان به روشنی چراغ همین دوشنبه بازارها بود چه خواهد شد.

 



امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه اگرچه این مشکل سراسری است اما می‌توان راهکارهای خوبی برای خرید و فروش پیدا کرد، ادامه داد: جوانی در بخش سنگر یک اپلیکیشن طراحی کرده است که با استفاده از آن می‌توان همین محصولات بازارهای هفتگی را اینترنتی به خریدار معرفی کرده و نیروهای بسیجی و مردمی داوطلبانه به درب منزل مردم تحویل دهند که البته به‌زودی با این طراح در همین زمینه دیدار می کنم.
 

وی در ادامه همچنین به موضوع «ورزا جنگ» جنگ بین گاوها که به صورت شرط‌بندی و قمار متاسفانه در بخش سنگر انجام می شود اشاره و بیان کرد: بارها از طریق مختلف بساط اینگونه سرگرمی جمع‌آوری و تذکر داده شده است اما با توجه به گسترش شیوع کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی عده ای فرصت‌طلب توانستند طی هفته اخیر مسابقه«ورزا جنگ» را برپا کنند که با برگزار کنندگان آن برخورد قانونی و از صاحبان زمین نیز تعهد قضایی گرفته خواهد شد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نماز جمعه سنگر استان گیلان حجت الاسلام محمدیان ستاد نماز جمعه یک قرارگاه امام جمعه بخش سنگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار اعضای شورای عالی مدیریت مردمی فرهنگی بوشهر اظهار داشت: متأسفانه زیر ساخت‌های استان از منظر فرهنگی نبوده، بلکه زیرساخت‌هایی برای توسعه رفاه اجتماعی و گردشگری بوده است. بنابراین حسب آمایشی که وجود دارد مراکز و مکان‌هایی مشخص و طرحی با کمک مشاورین در کنار ساحل برنامه ریزی و تمامی زیر ساخت‌ها فراهم شود.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: چادر زدن در عرض ساحل و پارک‌ها مشکل ساز است، بنابراین کمپ‌هایی با استانداردهای لازم برنامه ریزی شود که دارای امکانات باشد، لذا با توجه به فرصتی که تا پایان سال وجود این کار را از اکنون شروع شود تا زمان عید این امکانات آماده باشد.

وی در کنار هم بودن و قرارگاه بودن را به بسیار مهم عنوان کرد بیان داشت: کارها آسیب شناسی شود و بر اساس برنامه ریزی رفع آسیب صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری پیشنهاد تدوین تقویم برای قرارگاه مردمی فرهنگی با در نظر گرفتن مناسبت‌ها را مطرح کرد و عنوان داشت: این کار کمک می‌کند که کارها با برنامه ریزی و منسجم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به حوزه رسانه ابراز داشت: جنگ رسانه نیازمند دانش، سرعت عمل و دیپلماسی است که کار با رسانه به چه شکل انجام شود. فعالیت‌های خوبی در عرصه فرهنگی به ویژه در کنار ساحل انجام شده اما بازتاب رسانه‌ای نداشته است. همچنین رشد تحلیل گری و دیپلماسی رسانه‌ای باید صورت گیرد.

وی بر هم پوشانی و حمایت از یکدیگر تاکید کرد و ابراز داشت: این قرارگاه یک پیکر است و با حمایت از هم اجازه ندهید قرارگاه تضعیف شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر بیان داشت: همه باید به این قرارگاه کمک کنند، این قرارگاه‌ها باید چارچوب را حفظ کنند، و مسئولان پاسخگوی مطالبات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشنهاد داد: طومار و راهپیمایی در حمایت از عفاف و حجاب برنامه ریزی، طراحی و برگزار شود.

کد خبر 6087475

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا