Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@00:43:17 GMT

فیلم/ بدرقه کرونایی‌ها در ایستگاه آخر

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۴۲۸

‍‍‍‍‍‍

جمعی از طلاب و روحانیون استان تهران در حرکتی جهادی، باحضور در آرامستان‌های شهرستان ورامین، ضمن رعایت اصول شرعی، تطهیر و تکفین اجساد کرونایی و و اقامه نماز میت، آنان را با احترام به خاک می‌سپارند.

دریافت 10 MB.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا اخبار کرونا غسل غسل و کفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رفتن وارونه!

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: خانه‌های وارونه، رویا پارک‌ها و اتاق‌های خطای دید، هیجان‌انگیزترین تم‌پارک‌ها هستند که با ترفندهایی، فضای غیرواقعی و جادویی می‌سازند. قدم‌زدن در این مجموعه‌ها با تجربه هیجان، معلق‌بودن، نداشتن تعادل، خطای دید و روبه‌روشدن با حقه‌های مختلف همراه است. برخی از این جاذبه‌های تفریحی متفاوت را معرفی کرده‌ایم.

نام مقصد: خانه وارونه چیتگر

نشانی: بزرگراه خرازی، ضلع شرقی دریاچه شهدای خلیج‌فارس

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شهرک شهید باقری

محدودیت سنی: برای افراد ۳سال به بالا

ساعت بازدید: ۱۴تا ۲۱

معرفی: نخستین تجربه در پایتخت از ساخت تم‌پارکی با موضوع اتاق‌های وارونه در نزدیکی دریاچه شهدای خلیج‌فارس ساخته شده است.

جنگ با جاذبه

خانه وارونه مجموعه شگفت‌انگیزی است که در آن همه‌چیز خلاف جاذبه حرکت می‌کند. صندلی‌ها پرواز می‌کنند و تختخواب از دیوار بالا می‌رود. در این مجموعه بیننده، تجربه‌هایی جدید از تصویر و رنگ دارد. هر بازدیدکننده می‌تواند خودش بخشی از این شعبده‌بازی باشد و آن را در قاب دوربین خودش ثبت کند. این پروژه در دسته تم‌پارک‌های موضوعی قراردارد. سوژه اصلی این تم پارک خطای دید است؛ یعنی تصاویر و تجربه‌هایی که با واقعیت هماهنگ نیست و فضایی شبیه به شعبده‌بازی ایجاد می‌کنند.

تجربه خطای دید

در بازدید از موزه خانه وارونه از میان اتاق‌های وارونه که طراحی و ایده‌های بسیار هیجان‌انگیزی دارند، عبور می‌کنید. بازدیدکننده‌ها می‌توانند عکس و فیلم‌های جالبی در این موقعیت‌ها ثبت کنند. آینه جادویی، قاب عکس زنده، کاناپه جادویی و صندلی‌های نامرئی چند مورد از این جاذبه‌هاست. در انتها از میان هزارتوی بی‌نهایت عبور خواهید کرد که ممکن است در آن گم شوید. سعی طراح و سازنده این مجموعه ایجاد فضای تجربه‌محور از پدیده‌های شگفت‌انگیز خطای دید بوده است.

نام مقصد: رویا پارک دارآباد

نشانی: خیابان نیاوران، انتهای خیابان موزه، ضلع جنوبی مجموعه ساختمان آجری کروی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: نوبنیاد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: دارآباد

محدودیت سنی: بالای ۵سال

ساعت بازدید: ۱۰تا ۲۰

معرفی: رویاپارک یکی از موزه‌های طراز اول دنیا و از بزرگ‌ترین موزه‌های خطای دید خاورمیانه به شمار می‌رود.

مرز حقه و واقعیت

در این پارک بیش از ده‌ها اثر جذاب در ۶بخش‌ مختلف وجود دارد. هر یک از بخش‌های شش‌گانه این موزه اختیار ذهن شما را به‌دست می‌گیرد تا تشخیص مرز بین واقعیت و حقه‌های به‌کاررفته در هر اثر دشوار و دشوارتر شود. یکی از نکات سرگرم‌کننده موزه این است که باید با عمیق نگاه‌کردن به آثار قدرت تشخیص خود را محک بزنید و سعی در کشف پدیده‌ها داشته باشید. وجود دو سنگ غول‌پیکر سوار بر هم که در فضای مقابل در ورودی موزه معلق‌اند و میز کج فروش بلیت، در همان ابتدا به شما نوید حضور در دنیایی عجیب و مدهوش‌کننده را می‌دهند.

شوخی با قوانین فیزیک

در بخش خطای دید از رویا پارک، تابلوهای خطای دید وجود دارند که به‌صورت متمرکز با ایجاد خطای شناختی در دیدگان، شما را دچار خطا می‌کنند. عصای مرتاض از سوژه‌های جالب برای عکاسی در این بخش است که به شما امکان می‌دهد در تصویر به‌صورت معلق بین زمین و هوا دیده شوید. در بخش‌های مختلف اتاق جاذبه هم شوخی‌های جالبی با نیروی جاذبه شده، مثلا در یک سمت دکوری را می‌بینیم که دیوارها و بخش‌های آن با زاویه ۲۰درجه‌ نسبت به سطح زمین ساخته‌شده‌اند و این خطای دید را به‌وجود می‌آورد که در حال سقوط هستید. در سمت دیگر اتاق‌هایی را می‌بینیم که به‌صورت وارونه ساخته‌شده‌اند و با قدم‌گذاشتن روی آن انگار روی سقف راه می‌روید.

نام مقصد: ایلوژنا ایران‌مال

نشانی: انتهای بزرگراه شهید خرازی، مجموعه ایران‌مال، طبقه سوم

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شهرک شهید باقری

محدودیت سنی: ۵سال به بالا

ساعت بازدید: ۱۰تا ۲۳

معرفی: ایلوژنا در واقع یک پارک ترکیبی با آثار متنوعی از خطای دید و اتاق‌های سلفی است.

عکاسی خلاقانه

ویژگی مهم این محل، فراهم‌کردن امکان عکاسی با ایده‌های خلاقانه برای گردشگران است. لوکیشن‌های ساخته شده در این مجموعه عجیب و غریب هستند و هر کدام می‌توانند دقایقی سرگرمتان کنند. عکاسی در این مجموعه آزاد و همراه‌بردن دوربین حرفه‌ای هم مجاز است. از آنجا که بخش‌های متنوعی در این مجموعه طراحی شده، گردش و عکاسی در آن گزینه مناسبی برای تفریح گروه‌های دوستانه و خانوادگی محسوب می‌شود که قصد دارند عکس‌های یادگاری متفاوت ثبت کنند.

ابعاد غیرمتعارف المان‌ها

در ایلوژنا تقریبا هیچ‌چیز سر جای خودش نیست! همین در هم‌ریختگی و بی‌نظمی در قواعد باعث می‌شود فضاها برای بازدیدکنندگان جذابیت و چالش را همزمان داشته باشند. ابعاد المان‌ها در بخش‌های مختلف این مجموعه غیرمتعارف است، یعنی یا خیلی بزرگ‌تر از حد معمول هستند یا خیلی کوچک‌تر از حالت عادی. همین موضوع لوکیشن‌های خلاقانه و پرهیجان می‌سازد. در این مجموعه هم تکیه طراحان بر ایجاد خطای دید در بازدیدکنندگان بوده است. در زمان بازدید از مجموعه، راهنما شما را همراهی می‌کند.

کد خبر 845735 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سفر - گردشگری بوستان

دیگر خبرها

  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • راه رفتن وارونه!
  • بدرقه نخستین گروه زائران حج عمره
  • (تصاویر) بدرقه نخستین گروه زائران به حج عمره
  • فیلم | ایستگاه راه آهن بیشه استان لرستان در آستانه ثبت جهانی
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • عکس/ بدرقه رئیس جمهور برای سفر به پاکستان
  • رئیسی با بدرقه مقامات تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری
  • بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس در مراغه