Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم با اشاره به اینکه هیچ تجمعی به هر شکلی نباید به مناسبت نیمه شعبان در قم شکل بگیرد و نباید ایستگاه صلواتی در شهر برپا شود گفت: برای نیمه شعبان اطلاع رسانی در سطح ملی صورت گرفته که زائرین در شهر قم پذیرش نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: این طرح در ورودی‌های شهر قم برای جلوگیری از خودروهای غیربومی ادامه دارد، ولی منعی برای تردد خودروهای باری در محورهای کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و آگاه سازی در خصوص کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان قم باید ادامه پیدا کند، به خصوص در آستانه نیمه شعبان که یک مناسبت بزرگ است، در سال‌های گذشته میلیون‌ها نفر در این ایام به شهر قم سفر کردند.

استاندار قم افزود: باید افراد مبتلا به کرونا را از اقشار دیگر جامعه جدا کنیم، به همین دلیل آزمایشگاه‌ها باید نتیجه مثبت کرونا را به خود بیمار، یکی از اعضای خانواده و محل کار بیمار اطلاع بدهند و پنهان کاری در این خصوص جایز نیست.

سرمست با اشاره به روند ادامه کار ادارات استان قم اظهار کرد: از روز 23 فروردین تا پایان فروردین دو سوم کارمندان باید در ادارات حضور پیدا کنند، افراد دارای بیماری زمینه ای، سن بالا و بانوان می‌توانند که بدون احتساب مرخصی استحقاقی، به صورت شیفتی سر کار بروند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی، اقناع سازی و مدیریت افکار عمومی شاه بیت تمام برنامه‌ها برای مقابله با کرونا در استان قم است و سلامت مردم، اولویت نخست مدیریت استان قم است.

وی افزود: علاوه بر کنترل ورودی هشت گانه به شهر قم باید ورودی‌های فرعی به این شهر کنترل شود، افرادی که نیاز به خروج از شهر دارند، باید مجوز را دریافت کنند.

سرمست با اشاره به مشکلات زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در استان و برای مقابله با بیماری به دنبال رفع این مشکلات زیرساختی در مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قم هستیم و در این راستا پروژه اتصال فاضلاب بیمارستان فرقانی به شبکه فاضلاب اجرا شد.

وی ادامه داد: موفقیت‌های خوبی در زمینه مقابله با کرونا در قم کسب کردیم، اما هر لحظه ممکن است که دوباره به روند صعودی در زمینه کرونا برگردیم و باید تدابیر برای مقابله با این بیماری ادامه یابد.

استاندار قم افزود: باید مراکز آموزشی در قم از ظرفیت آموزش الکترونیک استفاده کنند، اکنون بهترین فرصت برای گسترش این نوع آموزش است.

سرمست با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: سال گذشته با هماهنگی دستگاه‌های مختلف این جشن‌ها به خوبی در قم برگزار شد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری این برنامه‌ها در قم نیست.

وی ادامه داد: سال گذشته 8 میلیون زائر در عید نوروز به شهر قم آمدند، ولی امسال با بسته شدن درب‌های حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران این زائرین به شهر نیامدند، برای نیمه شعبان هم اطلاع رسانی در سطح ملی کردیم که زائرین در شهر قم پذیرش نمی‌شوند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: هیچ تجمعی به هر شکلی نباید به مناسبت نیمه شعبان در قم شکل بگیرد و نباید ایستگاه صلواتی در شهر برپا شود، البته باید شاهد چراغانی شهر به این مناسبت باشیم و موکب‌های قم، نذورات خود را در قالب بسته‌های غذایی به درب منازل نیازمندان خواهند برد.

انتهای پیام/78004*40

منبع: فارس

کلیدواژه: بهرام سرمست استانداری قم استانداری کرونا اطلاع رسانی استاندار قم نیمه شعبان استان قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی فرهنگی معرفتی عطر نیایش در طبس + تصاویر

دومین اردوی فرهنگی معرفتی «عطر نیایش» با حضور جمعی از نوجوانان دختر به مناسبت ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در این اردو نوجوانان در ابتدای ورود در ایستگاه سیره شهدا از روایتگری خاطرات و سبک زندگانی شهیدان توسط حجت الاسلام والمسلمین غلامیان استفاده کردند و در ادامه با حضور در نمایشگاه نماز و روایتگری در مسابقات فرهنگی این ایستگاه شرکت کردند.

زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و حضور در کارگاه امام شناسی از دیگر برنامه های این اردوی معرفتی بود.

نوجوانان در پایان بر سفره بابرکت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به صرف افطاری مهمان شدند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • سرویس‌دهی فوق‌العاده ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر مشهد
  • عاملان تحرکات خلاف موازین شرع در جشن نوروز شناسایی می‌شوند | ما مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم، اما...
  • ادامه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های شمال
  • نذری نان؛ رسم زیبایی که هنوز در محلات قدیمی ادامه دارد
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند 
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد
  • برگزاری اردوی فرهنگی معرفتی عطر نیایش در طبس + تصاویر