Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمایت میرزاده در گفتگو با تسنیم درباره جلسه با وزیر آموزش و پرورش با موضوع چگونگی آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: در این جلسه درباره تمام دغدغه‌هایی که از جانب خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان مطرح شده بود تبادل نظر شد.

وی افزود: در این جلسه درباره شرایط بازگشایی مدارس صحبت شد و اعلام کردیم از نظر ما شرایط برای بازگشایی مدارس فراهم نیست اما در هر حال باید پایان سال تحصیلی مشخص و تعیین تکلیف شود به طوری که هیچ خللی به بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی آینده وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مدارس تا 30 فروردین تعطیل است, گفت: تا این تاریخ باید به طور دقیق وضعیت پایان سال تحصیلی مشخص شود تا مردم بدانند سال تحصیلی دقیقا چه تاریخی سال تحصیلی جاری به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید از این به بعد آموزش غیر حضوری و مجازی را به رسمیت بشناسد.

امتحانات دانش آموزان میتواند مجازی برگزار شود

میرزاده گفت: در بحث آموزش مجازی باید به مدارس تفویض اختیار کرد و تمرکززدایی را داشته باشیم، نظام آموزشی هم باید انعطاف پذیر باشد از سوی دیگر معلمان تا به امروز زحمات زیادی را برای آموزش مجازی دانش آموزان کشیده‌اند اما نباید تمام هزینه‌های اینترنت از سوی آنها پرداخت شود بلکه باید طی همراهی با وزارت ارتباطات، اینترنت لازم در اختیار آنها قرار بگیرد و به برای تبلت دانش آموزان مناطق محروم و اینترنت آنها نیز چاره اندیشی کرد.

امتیازات و مزایای رتبه‌بندی حفظ می‌شود

میرزاده ادامه داد: نظرات مختلفی برای بازگشایی مدارس مطرح شد که باید ارتباط مستقیم با وزارت بهداشت برای حفظ سلامت دانش آموزان داشته باشند همچنین آزمون پایان سال دانش آموزان می‌تواند به صورت مجازی برگزار شود اما امتحانات نهایی حضوری است البته تعداد دانش‌آموزان پایه دوازدهم زیاد نیست و تاریخ دقیق امتحانات نهایی باید مشخص شود تا در بحث برگزاری کنکور نیز مشکلاتی پیش نیاید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلات فرهنگیان از جمله اینکه چرا 50 درصد امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری شامل آنها نشد و رتبه بندی حذف شد و تعیین تکلیف معلمان حق التدریس نیز بررسی شد، گفت: آموزش وپرورش اعلام کرد که تلاش می‌شود به نوعی رتبه‌بندی جبران و مشکل آن حل شود یعنی از جایگاه‌های قانونی مختلف به هر شکلی آن را اجرا کنند تا امتیازات و مزایای رتبه بندی از بین نرود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بازگشایی مدارس دانش آموزان سال تحصیلی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کلیات حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ تکلیف «معلم بلاگرها» مشخص شد

موسی‌الرضا کفاش با اشاره به اهمیت ارائه آموزش از طریق فضای مجازی در دوران کرونا اظهار کرد: یکی از موضوعات ‌حائز اهمیت‌ در دوران کرونا و روی آوردن الزامی مدارس به روش آموزش ‌غیرحضوری و مجازی دانش آموزان؛ استفاده هوشمندانه و آگاهانه از فضای مجازی بود.

وی تصریح کرد: این اقدام تا حدودی توانست به تحقق عدالت آموزشی، تقویت فرآیند یاددهی-یادگیری و ارتقای سطح تربیت فناورانه دانش‌آموزان کمک کند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ‌افزود: موضوعی که اخیراً در برخی رسانه‌ها مطرح شده‌ و جامعه آموزش و پرورش را به خود حساس کرده، استفاده نامطلوب برخی افراد از فضای مجازی و پخش کلیپ‌هایی که حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان را مورد تعرض قرار داده است.

کفاش تاکید کرد: شورای عالی آموزش و پرورش همواره بر استفاده صحیح ‌از فضای مجازی و حفظ حریم شخصی و خصوصی و اجتماعی دانش‌آموزان تاکید داشته است.

وی با اشاره به قوانین بالادستی درباره حفظ حریم شخصی افراد گفت: ‌در قوانین بالادستی از جمله قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، پیمان نامه حقوق جهانی کودک، قانون جرایم رایانه‌ای و آیین‌نامه اجرایی مدارس بر این موضوع تاکید شده که باید حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان حفظ شود. هیچ کس اجازه ندارد بدون رضایت دانش‌آموزان مطلب، فیلم یا عکسی از آنان منتشر کند که حقوق فردی و اجتماعی و حریم خصوصی آنان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی افزود: این ماده واحده در هزار و سی و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و کلیات آن تصویب شد. اعضای شورای عالی در خصوص این ماده واحده نظرات و پیشنهادهایی ارائه کردند که پس از اصلاح آن و تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

کفاش با اشاره به تصویب کلیات ماده واحده حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان گفت: انتشار هر گونه اطلاعات شخصی، متن نوشتاری، تصویر، عکس، نماهنگ و فیلم که به نوعی تعرض به حریم شخصی دانش آموزان تلقی شود توسط هرکسی ممنوع و خلاف اصول اسلامی، فرهنگی و اجتماعی و با شئونات معلمی منافات دارد به همین منظور شورای عالی آموزش و پرورش برای صیانت از حقوق معلمان و دانش آموزان بر استفاده صحیح، اصولی و منطقی از فضای مجازی و حفظ حریم شخصی، خصوصی و اجتماعی معلمان و دانش آموزان تاکید می کند.

وی یکی از اهداف این مصوبه را تعیین چارچوبی برای معلم بلاگرها برشمرد تا حریم خصوصی و شخصی افراد به ویژه معلمان و دانش آموزان حفظ شود. دانش آموزان و معلمان حق ندارند حریم شخصی یکدیگر را مورد تعرض قرار دهند.

کفاش با اشاره به اینکه هدف اصلی این مصوبه که حفظ حریم شخصی، اجتماعی و حقوق دانش‌آموزان و معلمان است گفت: فضای مجازی یک تیغ دو لبه است و ما نمی‌خواهیم استفاده صحیح از این فضا را که می‌تواند به برقراری عدالت آموزشی، ارتقای فرآیند آموزش، تقویت یادگیری و یاددهی و ارتقای‌ سطح معلومات دانش‌آموزان کمک می‌کند از بین ببریم.

لازم به ذکر است، ماده واحده حفظ حریم شخصی ‌و اجتماعی دانش‌آموزان و معلمان پس از تایید ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • تصویب کلیات حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ تکلیف «معلم بلاگرها» مشخص شد
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان