Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه با وی، ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت فرانسه و همه مردم جهان در مسیر مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: همه کشور‌ها و دولت‌ها باید توجه داشته باشند که بدون کمک و همکاری و بهره‌مندی از تجارب یکدیگر نمی‌توانند از این شرایط حساس عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مبارزه با این بیماری در شرایط تحریم برای ایران دشوارتر از دیگر کشورهاست، افزود: دولت آمریکا علی رغم اینکه با اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران، مقررات بین المللی را زیر پا گذاشته، در این شرایط نیز با اقدامات خود مقررات بهداشتی مصوب سال ۲۰۰۵ سازمان بهداشت جهانی را زیرپا می‌گذارد.

وی گام‌های اولیه برداشته شده در راستای برقراری ساز و کار اینستکس را مثبت، ولی ناکافی برشمرد و گفت: این مسیر نباید تنها منحصر به کالا‌های پزشکی و غذایی باشد و باید بتوانیم از آن برای تامین تمامی نیازمندی‌های کشورمان استفاده کنیم.

رئیس جمهوری با استقبال از ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد برای اعلام آتش بس در جنگ میان کشور‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا در جهان، ابراز امیدواری کرد که این ابتکار شامل جنگ اقتصادی علیه ایران هم باشد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا کشور‌های دوست برای رفع تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه در این شرایط آمریکا را تحت فشار قرار دهند.

روحانی با اشاره به اینکه در صورتی که همه تحریم‌ها برداشته شود آماده ایم به تعهدات خود در زمینه هسته‌ای بازگردیم، گفت: رفع تحریم‌ها و عمل به تعهدات از سوی اروپا یک ضرورت است و در این شرایط خاص امروز اهمیتی مضاعف یافته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس آنچه در طرح صلح هرمز عنوان شده، تنها راه حل تامین امنیت دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز را در همکاری کشور‌های منطقه می‌داند، ادامه داد: ایران از هیچ تنشی در منطقه استقبال نکرده و همواره در راستای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه تلاش کرده و خواهد کرد.

رئیس جمهوری ضرورت احترام و رعایت حاکمیت مردم در کشور‌های منطقه را حائز اهمیت دانست و گفت: بر این اساس برخی از تحرکات اخیر آمریکا در عراق را اقدامی خطرناک و به ضرر امنیت این کشور و منطقه می‌دانیم.

بر اساس این گزارش، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی، با بیان گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا و چگونگی مقابله با آن در فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی، گفت: جهان شرایط سختی را تجربه می‌کند و امیدوارم همه کشور‌های جهان بتوانند با همکاری یکدیگر از این شرایط دشوار عبور کنند.

وی با اشاره به علاقه‌مندی فرانسه به گسترش همه‌جانبه همکاری‌ها با ایران، گام‌های برداشته شده برای شروع به کار ساز و کار مالی اینستکس را مثبت دانست و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از آن تبادلات ایران و اروپا افزایش یابد تا همکاری‌های مالی اروپا با ایران به شکل راحت تری انجام شود.

مکرون با اشاره به نقش مهم و سازنده ایران در مناسبات منطقه ای، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و تعاملات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی ایران و فرانسه در راستای توسعه صلح، ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی مکرون ایران و فرانسه تحریم های آمریکا علیه ایران پارسی خبر رئیس جمهوری تحریم ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تبریک اعتماد دوباره مردم روسیه به وی و انتخاب مجدد برای این سمت، اظهار امیدواری کرد آغاز فعالیت دولت جدید روسیه، زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف باشد.

بنابر روایت پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس دولت حضور دو کشور در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله احداث خط‌آهن رشت-آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

 
 رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه، بر ضرورت اقدام موثر بین‌المللی برای توقف حملات جنایت‌بار صهیونیست‌ها و رفع محاصره و امدادرسانی گسترده به مردم غزه تاکید کرد.

روسای دولت دو کشور همچنین منافع مشترک منطقه‌ای از جمله در قفقاز را مورد توجه قرار دادند.

رئیس دولت با حساس خواندن روند تحولات و تحرکات موجود در منطقه قفقاز جنوبی، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات منطقه و منافع راهبردی کشورمان تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن سپاسگزاری از پیام کتبی و تماس تلفنی رئیسی برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز آغاز سال نو خورشیدی، به نهایی شدن قریب‌الوقوع پیش‌نویس موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران و نیز رشد ۷۷ درصدی تجارت کالا میان ایران و روسیه از نشانه‌های مثبت ارتقای همکاری‌های تهران-مسکو است.

ولادیمیر پوتین حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان‌های بریکس و شانگهای را فرصتی ارزنده برای تعمیق تعاملات دو طرف دانست و تصریح کرد: دو کشور در موضوع حملات اسرائیل به غزه نیز مواضع مشابهی دارند و روسیه آماده است در این زمینه با ایران همکاری موثرتر و بیشتری داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • چه بازیگری مصدر تنش بود؟/وارونه نمایی به سبک فرانسوی‌ها
  • (ویدئو) یک روحانی: دوست دارم کنسرت بروم و فیلم بازی کنم