Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:39:54 GMT

جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به لرستان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۶۹۵

جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به لرستان

گودرز امیری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران ۲۲ فقره بخشنامه و دستورالعمل از وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان در ارتباط با شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های وابسته به حوزه عمرانی ابلاغ و متعاقباً به این دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۴۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی‌کننده در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته که حدود ۱۰۰ هزار لیتر آن به صورت رایگان از طریق خیرین و ۴۰ هزار لیتر توسط شهرداری‌ها خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار داشت: نزدیک به ۱۳۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی توسط دهیاری‌ها تهیه و تأمین شده که تقریباً ۳۰ هزار لیتر توسط خیرین و سایر دستگاه‌ها مساعدت و ۱۰۰ هزار لیتر آن به وسیله دهیاری‌ ها جهت گند زدایی و ضد عفونی تهیه شده است.

امیری افزود: تاکنون هر شهر ۱۲ و هر روستا حدود هفت مرتبه به طور کامل ضدعفونی شده که در این زمینه سپاه و ارتش نیز همکاری خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه زباله‌ ها و پسماند های بهداشتی به طور مستمر جمع‌ آوری می‌شوند، عنوان کرد: غسالخانه شهرداری‌ها به تجهیزات مورد نیاز مجهز شده و به غسالان آموزش‌های لازم داده شده است.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از عوامل اجرایی، کار در این دو زمینه با توجه به شرایط حساس بسیار سخت و طاقت فرسا شده و لازم است به منظور ایمنی کسانی که در مشاغل مربوط به غسال‌ خانه‌ها و یا جمع‌ آوری پسماندها مشغول فعالیت هستند؛ در مقابل ویروس کرونا تمهیدات بیشتری درنظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه تعطیل و مسدود کردن پارک‌ها و بوستان‌ها به ویژه روز سیزده‌بدر از اقدامات شهرداری‌ ها بود، گفت: دهیاری‌ها نیز با همکاری اداره کل راهداری، فرمانداری ها ، بخشداری ها و شهرداری‌ ها در مسدود کردن راه‌های تفرجگاهها اقدامات خوبی انجام دادند. 

وی با اشاره به اینکه برای اصناف به دلیل تعطیلی واحدهای آنها در این ایام مشکلاتی به وجود آمد، اعلام کرد: زمان وصول عوارض کسب و پیشه توسط شهرداری ها تا عادی شدن وضعیت بازار به تاخیر افتاد. 

امیری همچنین گفت: ایجاد گروه مجازی متشکل از بخشداران، دهیاران و شهرداران در سطح استان با مدیریت دفاتر امور شهری، روستایی و همچنین ایجاد گروه سلامت در روستاها متشکل از دهیار، عضو شورا، به‌ورز، پایگاه بسیج و تعدادی از معتمدین روستا به منظور سیاست گذاری مقتضی در چارچوب دستورالعمل‌ها ، اطلاع رسانی و آموزش لازم برای مقابله با بیماری کرونا از ابتکارات مهمی بود که توسط حوزه معاونت عمرانی انجام گرفت.

وی بیان کرد : از یکهزار و ۳۶۳ روستای دارای دهیاری یکهزار و ۲۰۰ روستا این گروه تشکیل شده که ضمن اتخاذ تصمیمات مناسب، اقدام لازم معمول و نتایج آن از طریق گروه مجازی مربوط به اطلاع مردم و مسوولین می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار به نظارت بر عملکرد راهداری و دستگاه‌های متولی در کنترل و حمل و نقل عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: همچنین ایجاد ایستگاه‌ های کنترل ورود و خروج توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در مکان‌های لازم و خارج از وظایف راهداری‌ها از دیگر اقدامات این حوزه بود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی از زمان شیوع بیماری کرونا به دلیل رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی تعطیل شده و قطعاً طی سال مالی طبق روال معمول اجرای پروژها و جذب اعتبارات مقدور نیست، لذا لازم است پیگیری شود سال مالی برای پروژهای عمرانی سه‌ماه یعنی تا پایان مهر ماه و هزینه اعتبارات جاری تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شود.

برچسب‌ها زندگی عشایری ویروس کرونا استانداری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری ویروس کرونا استانداری لرستان زندگی عشایری ویروس کرونا استانداری لرستان شهرداری ها هزار لیتر دستگاه ها دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت پروژه خانه شهر ضمن اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه گفت: عملیات سازه‌ای ساختمان خانه شهر ضمن اجرای شیب‌بندی بام و بخش اعظم نمای ساختمان به اتمام رسیده و این در حالی است که تأسیسات مربوط به زیرساخت‌های مکانیکی و برقی نیز نصب شده است.

وی افزود: کار نصب ۴ دستگاه آسانسور، اجرای رمپ مرکزی، نصب هواساز و فن کوئل، محوطه‌سازی بخش شمالی پروژه و نازک کاری طبقات در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ساختمان خانه شهر (بلدیه تهران) را از جمله پروژه‌های فاخر بازآفرینی شهری خواند و از این پروژه با توجه به موقعیت مکانی خاص آن، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت با حفظ ساختار و شکل سنتی بنا تعبیر کرد.

گفتنی است، خانه شهر در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار متر مربع در ۴ طبقه (دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین) با کارکردی فرهنگی و متشکل از یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه با رویکرد معرفی تهران و شهرداری تهران، فضاهای نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخدادهای مهم دیپلماتیک شهر احداث می‌شود و با تکمیل آن در ماه‌های پیش‌رو یکی از رخدادهای عمرانی منحصربه‌فرد در شهر تهران محقق خواهد شد.

کد خبر 6080769 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • پله برقی های تهران نونوار می شوند | جزییات نصب ۶۰ دستگاه پله برقی جدید در معابر تهران
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟