Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس ، گروه کتائب حزب الله از گروه‌های سازمان الحشد الشعبی، روز دوشنبه  اعلام کرد که موضع آشکار و قاطعی را در قبال تلاش ها برای تحمیلی دولتی با گرایش‌های مشکوک به کار خواهد گرفت.

دفتر سیاسی کتائب حزب الله در بیانیه‌ای گفت: «فرآیند سیاسی در عراق با پیچیدگی‌های زیادی روبه روست که نتیجه نقض عمدی قانون اساسی از سوی رئیس جمهور و اقدام وی در چشم پوشی از حق اکثریت در نامزد کردن نخست وزیر عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چیزی است که جریان‌های سیاسی طی سال‌های گذشته با آن آشنا هستند و این موضوع موجب بحرانی شدن اوضاع سیاسی کشور شده است آن هم در شرایطی که مردم عزیز ما با خطر شیوع همه‌گیری کرونا روبه رو هستند که این امر نیاز به تسریع در تشکیل دولت قابل قبولی دارد که بتواند کشور را در این شرایط دشوار مدیریت کند.»

کتائب حزب الله ادامه داد: «مقاومت اسلامی کتائب حزب الله با وجود اینکه شریک فرآیند سیاسی عراق نیست، اما با سابقه ریشه دار جهادی خود و نقش کارآمدی که در مقابله با تهدیدها علیه عراق دارد نماینده طیف وسیعی از فرزندان ملت عراق است».

در این بیانیه آمده است: «ما به دنبال استعفای عادل عبدالمهدی مجموعه از مشخصات و استاندارهای لازم برای نامزد نخست وزیری ارائه دادیم؛ بنابراین ما اجازه نخواهیم داد شخصیتی نخست وزیر شود که با این ویژگی‌ها همخوانی ندارد و موضع آشکار و قاطع در قبال تلاش‌ها برای تحمیل دولتی به کار خواهیم گرفت که گرایش‌هایی مشکوک دارد و ملت از آن مطمئن نیستند و تهدیدی برای مسائل و آرمان های بزرگ ملت عراق محسوب می‌شود».

کتائب حزب الله گفت: «ما بر موضع اصولی و آشکار خود در حمایت از عراق و حاکمیت آن تاکید می‌کنیم و با دولت آتی در چارچوب‌های ثابت و اصولی تعامل خواهیم کرد».

کتائب حزب الله که به دلیل سابقه تاریخی و مواضع خود در مقابله با نظامیان اشغالگر آمریکایی همواره و به خصوص اخیرا در نوک پیکان تهدیدها و حملات آمریکا قرار دارد در پایان این بیانیه آورده است، گفت: «در موضوع سپردن اختیار سلاح کتائب به  دست دولت عراق این قضیه با میزان جدیت دولت برای اخراج نظامیان خارجی از عراق مرتبط است.»

منبع: الف

کلیدواژه: کتائب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق در دو اطلاعیه جداگانه از دو حمله پهپادی به پایگاههای ارتش اشغالگر صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (چهارشنبه) خبر داد که شامگاه سه شنبه با یک فروند پهپاد پایگاه هوایی «عوودا» در اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است. این منطقه در جنوب فلسطین اشغالی و در نزدیکی بندر ایلات واقع شده است.

مقاومت اسلامی عراق در دومین اطلاعیه خود اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات اشغالگران، بامداد امروز پایگاه «سبیر» متعلق به ارتش اشغالگر صهیونیستی در اراضی اشغالی را نیز هدف حمله پهپادی قرار داده است.

روز یکشنبه نیز مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و در بیانیه‌ای گفت که این عملیات ویژه در چارچوب مرحله دوم عملیات‌های مقاومت عراق علیه مواضع رژیم صهیونیستی است و در طول ماه رمضان برای حمایت از غزه تشدید خواهد شد.

در این راستا ابوآلاء الولائی دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق شامگاه شنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مقاومت اسلامی در عراق رکن اساسی محور مقاومت و مفهوم «وحدت میادین» است و برای خود دشوارترین هدف را در چارچوب تعهدات خود در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مشخص کرده است و به اذن خداوند به آن دست خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم