Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:23:52 GMT

اجرای طرح اهدای خون بانوان در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۹۰۴

اجرای طرح اهدای خون بانوان در گیلان

د‍کتر بابک پاکدل شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه انتقال خون از امروز "دوشنبه" در استان گیلان آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین روز از اجرای این طرح، ٩٤ نفر از بانوان بسیجی گیلان با حضور در پایگاه های انتقال خون استان برای اهدای خون اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور خوب بانوان بسیجی در " طرح جهادی اهدای خون " افزود: حضور پرشور بانوان گیلانی برای اهدای خون در پایگاه های انتقال خون استان عیدانه ای برای بیماران نیازمند و انتقال خون برای تامین خون و فرآورده های خونی بود.

وی با اشاره به اهمیت اهدای خون در ایام  شیوع ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: در این شرایط تامین خون برای بیماران خاص ، بیماران تالاسمی و بیماران فصلی "فاویسم" اهمیت ویژه ای دارد و امیدواریم همچنان شاهد حضور اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان مستمر خون و پلاکت باشیم.

 مدیرکل انتقال خون استان گیلان از بانوان خواست تا با شرکت در این پویش برای اهداء خون اقدام کنند.

سالانه ٢٠٠ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز

در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب، متولیان مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز به بانوان کم‌حجاب حاضر در این باغ شاخه گل و بسته فرهنگی اهدا کردند که مورد استقبال بانوان واقع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مسائل مهم، همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته و این موضوع، نشان‌دهنده اهمیت آن در سطح جامعه ایرانی‌ است. 

همچنین حجاب یکی از احکام برجسته اسلامی است و در قرآن کریم نیز به صراحت در سوره احزاب و نور از آن یاد شده است، در تمام ادیان آسمانی، مورد سفارش قرار گرفته و در برخی قومیت‌ها و ملل گوناگون با ریشه تاریخی کهن، نظیر ایران به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز به بانوان کم حجاب حاضر در این باغ، شاخه گل و بسته فرهنگی اهداء کردند که مورد استقبال بانوان واقع شد.

سرهنگ سید حسن حیدری افزود: این حرکت فرهنگی با هدف حفظ حرمت و شخصیت زن، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده و تکریم و حمایت از پوشش اسلامی در مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز صورت گرفت.

وی هدف از اجرای این امر را ترویج عفاف و حجاب به منظور سالم‌سازی جامعه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی بانوان نسبت به نقش موثر عفاف وحجاب در تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: ترویج عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی در کنار قانونگذاری است که این مهم در حال حاضر به عنوان یکی از دغدغه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز با بیان اینکه موضوع حجاب حکم شرعی و الهی است، افزود: بحث عفاف و حجاب جزو اعتقادات و باور‌های قلبی ماست و رعایت آن علاوه بر قانونی بودن موضوع، مورد تأکید دین مبین اسلام نیز است.  

سرهنگ حیدری ادامه داد: حفظ حرمت و شخصیت زن و ترویج فرهنگ اسلامی بین بازدیدکنندگان از مجموع عفیف آباد باید برای ما یک اولویت بوده و مورد تاکید سلسله مراتب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، لذا در این خصوص از سال 1402 اقداماتی از جمله نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش شعائر اسلامی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز در پایان با اعلام اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همواره در صدد آسیب زدن به کشورمان هستند، خاطرنشان کرد:  جنگ امروز یک فتنه ترکیبی است که از سوی دشمنان کشورمان ایجاد شده است و زمانی سربلند می‌شویم که دشمن را در دستیابی به این هدف شوم ناامید کنیم.

به گزارش تسنیم باغ عفیف آباد یا باغ گلشن که اینک در اختیار ارتش است، بنای ساختش در اواخر قرن سیزدهم هجری قمری در زمان صفویه نهاده شد. این محل با شماره 913 و در سال 1351 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. همچنین موزه نظامی جدید که در محوطه باغ عفیف‌آباد شیراز بنا شده، شامل: تانک، هواپیما‌های سبک، توپ‌های قدیمی، انواع مسلسل‌ها و دیگر ادوات نظامی است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • (تصاویر) اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف آباد شیراز
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز
  • گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد