Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:27:30 GMT

امحای مواد غذایی فاسد و پلمب غذاخوری در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۹۰۶

امحای مواد غذایی فاسد و پلمب غذاخوری در آستارا

نظام عباسی روز دوشنبه در شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: مواد غذایی فاسد با مشارکت ۲ تیم بازرسان بهداشت محیط، ظرف ۳۰ روز گذشته طی هزار و ۷۷۸ بار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کشف شده بود و امروز در محل دفن زباله امحا شد.

وی اظهار کرد: مواد غذایی شامل سوسیس، کالباس، معز گردو، ژامبون مرغ، آبمیوه، نوشابه، چیپس، پفک و لبنیات بود و در این رابطه ۲۸ عرضه کننده متخلف به دادگاه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: شهروندان در خرید از فروشگاه ها به تاریخ تولید و انقضای مصرف کالا دقت و از خریداری مواد غذایی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند و بیشتر این مواد به علت قرار گرفتن در فضای باز، آلوده و مضر هستند.

وی ادامه داد: امروز ماموران بهداشت محیط با همکاری نیروی انتظامی، یک واحد غذاخوری در حاشیه بازار ساحلی را به علت خودداری از تعطیلی اجباری در شرایط شیوع کرونا،  پلمب و متصدی آن را به دادگاه معرفی کردند.

او از شهروندان خواست، شکایات خود پیرامون مسائل بهداشتی را به شماره ۱۳۴۴۸۱۳۰۳۳ اعلام کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد صنفی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا سلامت اصناف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا سلامت اصناف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت آستارا سلامت اصناف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود

به گزارش «تابناک»، دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تدوین سبدغذایی مطلوب ایرانی اظهار کرد: یک سبد غذایی مطلوب ایرانی برای سال ۱۴۰۳ تدوین شده است. در این زمینه با همکاری یک گروه علمی اقدامات زیادی انجام شده و نهایتا در سال ۱۴۰۲ با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت این سبد تدوین شد و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز در این زمینه نقش داشته است. در هفته جاری این سبد با حضور وزیر بهداشت و معاون بهداشت رونمایی خواهد شد.

وی درباره هدف اصلی رونمایی از این سبد غذایی گفت: هدف از تدوین این سبد آن است که میزان مصرف مناسب مواد غذایی را به خانواده‌های ایرانی آموزش دهد و به تمام دستگاه‌های متولی اعلام می‌دارد که وضعیت در مورد کدام مواد غذایی در کشور مناسب است و در کدام مورد نیاز به صادرات و واردات دارد و نیاز افراد را در آن برنامه مشخص کرده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: این برنامه برای این است که رژیم غذایی پایداری وجود داشته باشد و علاوه بر اینکه سلامت افراد را تضمین می‌کند، به محیط زیست آسیب نرساند؛ این موضوع برای اولین‌بار در کشور اتفاق افتاده است که سبدغذایی با دیدگاه «پایداری» تدوین شده و نقطه نظرهای محیط زیستی نیز در آن ادغام شده است.

وی گفت: این سبد غذایی مطلوب معمولا با توجه به نیازهای غذایی گروه سنی افراد بالغ و یک خانوار چهارنفره و کالری ۲۵۰۰ تدوین شده است که بتواند هم بیماری‌ها را کاهش دهد و هم نیاز به مواد غذایی مورد نیاز را تامین کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: در این سبد غذایی، تمام اقلام مورد نیاز افراد به‌صورت تک به تک همچون برنج، نان، گوشت و اقلام اصلی غذایی در نظر گرفته شده است که باید به چه میزان استفاده کنند تا سلامت آن‌ها تامین شود.

دیگر خبرها

  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان