Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@10:54:45 GMT

امحای مواد غذایی فاسد و پلمب غذاخوری در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۹۳۴

امحای مواد غذایی فاسد و پلمب غذاخوری در آستارا

نظام عباسی روز دوشنبه در شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: مواد غذایی فاسد با مشارکت ۲ تیم بازرسان بهداشت محیط، ظرف ۳۰ روز گذشته طی هزار و ۷۷۸ بار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کشف شده بود و امروز در محل دفن زباله امحا شد.

وی اظهار کرد: مواد غذایی شامل سوسیس، کالباس، معز گردو، ژامبون مرغ، آبمیوه، نوشابه، چیپس، پفک و لبنیات بود و در این رابطه ۲۸ عرضه کننده متخلف به دادگاه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: شهروندان در خرید از فروشگاه ها به تاریخ تولید و انقضای مصرف کالا دقت و از خریداری مواد غذایی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند و بیشتر این مواد به علت قرار گرفتن در فضای باز، آلوده و مضر هستند.

وی ادامه داد: امروز ماموران بهداشت محیط با همکاری نیروی انتظامی، یک واحد غذاخوری در حاشیه بازار ساحلی را به علت خودداری از تعطیلی اجباری در شرایط شیوع کرونا،  پلمب و متصدی آن را به دادگاه معرفی کردند.

او از شهروندان خواست، شکایات خود پیرامون مسائل بهداشتی را به شماره ۱۳۴۴۸۱۳۰۳۳ اعلام کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد صنفی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تهیه و توزیع مواد شبکه بهداشت و درمان کانادا مواد غذایی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اجرای طرح نوروزی گفت: ۵واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد - اخبار استانها -

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به بیش از شش هزار و 64 بازدید بهداشتی اظهار داشت: این بازدیدها از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و مراکز اقامتی صورت گرفت.

وی در بیان جزئیات این بازدید افزود: تعداد 172 کارگاه قنادی، تولید شیرینی و تولید زولبیا و بامیه و تعداد 30 مرکز تهیه و عرضه آش و حلیم، 424 مسجد ، 152 مرکز اقامتی مورد بازدید و نظارت بازرسین بهداشت قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این مدت دو هزار و 781 مورد کلرسنجی و 160 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی در راستای کنترل سلامت آب انجام شده است و در راستای کنترل کیفی مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع تعداد پنج هزار و 136 مورد سنجش‌های محیطی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 164 مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اتحادیه صورت گرفته است، بیان کرد: در راستای کنترل کیفی مواد غذایی تعداد 66 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک تهیه و جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شد و همچنین سه هزار و 764 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع‌آوری و از چرخه مصرف خارج شد.

دلاوری افزود: 32 مورد برخورد با فروشندگان دوره گرد مواد غذایی، صدور سه هزار و 284 اخطار کتبی برای واحدهای صنفی، ارسال 25 پرونده واحد صنفی به مراجع قضایی و تعطیلی و پلمپ پنج واحد صنفی متخلف بهداشتی از دیگر فعالیت‌های مهم بازرسان بهداشت محیط است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به 90 مورد رسیدگی به شکایات مردمی در این مدت تاکید کرد: از همشهریان و مسافران نوروزی درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دراماکن عمومی و مراکزتهیه و توزیع مواد غذایی با سامانه بهداشت 190 تماس حاصل کنند.

وی ضمن اشاره به اجرای هدف طرح‌های نوروزی گفت: هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی را حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ارتقا سطح ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی است.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • کشف ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد؛ ۲۷۰۰ مرکز پلمب شد
  • وزیر بهداشت : کشف ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد/ ۲۷۰۰ مرکز پلمب شد
  • کشف ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد/ ۲۷۰۰ مرکز پلمب شد
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • کشف و امحای ۷ تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی
  • امحای بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در خراسان شمالی
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • کشف ۱۸۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد در فیروزکوه
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد