Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:33:29 GMT

عراق: هدف حمله به تاسیسات نفتی ضربه به اقتصاد کشور است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۹۵۲

عراق: هدف حمله به تاسیسات نفتی ضربه به اقتصاد کشور است

وزارت نفت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت سه صبح امروز دوشنبه، مطابق با ششم آوریل ۲۰۲۰، چهار موشک ناشناخته کاتیوشا در مجاورت برخی از مناطق نفتی در استان بصره فرود آمد و پس از آن نیز موشک پنجم در ساعت هفت صبح شلیک شد که یکی از آنها در نزدیکی مرکز بهداشت در شهر انرژی شامل سایت‌های اداری شرکت‌های ملی و خارجی و ساختمان‌های مربوط به مسکن کارگران به زمین خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، یکی دیگر از راکت‌ها در نزدیکی میدان نفتی زبیر سقوط کرد، سه موشک باقیمانده نیز در خارج از سایت‌ها فرود آمدند و این حادثه خسارات مادی یا انسانی نداشته است.

وزارت نفت عراق تاکید کرده که این عمل مجرمانه به جز هدف قرار دادن جان کارگران بخش نفت، نشانگر تلاش‌های ناامیدانه برای مختل کردن عملیات نفتی و ضربه به ستون فقرات اقتصاد ملی است.

در این بیانیه با محکوم کردن این اقدام مجرمانه که هیچ توجیهی برای انجام آن وجود ندارد به ویژه در این شرایط دشوار بیماری کرونا که تمام بشریت با آن روبه رو است، خواستار شناسایی و مجازات عوامل حمله شده است.

در همین حال، مدیرکل شرکت نفت بصره نیز امروز گفت که صادرات روزانه نفت خام در همان میانگین سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه باقی مانده است و حملات امروز به شرکت نفت بصره روی تولید و صادرات روزانه بی تاثیر بوده است.

ائتلاف الفتح هم با صدور بیانیه‌ای حمله راکتی به شرکت نفت آمریکایی در بصره را محکوم کرد و خواستار شناسایی عاملان و برخورد شدید با آنان شد.

برچسب‌ها بصره ایالات متحده آمریکا نفت عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره ایالات متحده آمریکا نفت عراق بصره ایالات متحده آمریکا نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص حمله ایران به اسرائیل گفت: در ابتدا باید به همه ملت ایران جواب دندان‌شکن نیروهای مسلح به اسراییل را تبریک بگویم. یادمان باشد همان‌طور که رهبر معظم انقلاب قبلاً گفته بودند دوران بزن دررویی گذشته است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: پاسخ محکم و انتقام سخت مطالبه عمومی مردم از نظام بود و شکر خدا که این کار به بهترین شکل و با اقتدار صورت گرفت. این انتقام ما که با محوریت سپاه پاسداران انجام شد، براساس نص ماده ۵۱ سازمان ملل و برای دفاع مشروع از کشور بود.

ابراهیمی تصریح کرد: این جواب کوبنده ما یک بازدارندگی برای اسراییل ایجاد خواهد کرد. یعنی باید بدانند که هیچ عملی از سوی آن‌ها بدون عکس‌العمل باقی نخواهد ماند. خیلی سال است که آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای غربی دنبال تضعیف ایران هستند و به اشکال مختلف در این ۴۵ سال سنگ‌اندازی کردند و همین گستاخی‌ها باعث شد که برای اولین بار در طول انقلاب اسلامی چنین جواب دندان‌شکنی از خاک خود به اسراییل بدهیم.

نماینده دلفان اظهار کرد: برخی رسانه‌های ضدنظام سخت به دنبال این هستند که بگویند عملیات ایران شکست خورده است اما اهداف از سوی ایران نشانه و نقطه‌زنی شد و در مجموع، کار موفقیت‌آمیزی صورت گرفت.

او در پاسخ به اینکه این تقابل منجر به افت اقتصادی کشور خواهد شد؟ گفت: هر جنگ و هر پرتاب موشکی روی اقتصاد کل جهان تاثیر خواهد گذاشت. اولاً ما از کشورمان دفاع مشروع کردیم و دوماً این تزلزل در اقتصاد، قطعاً دامن اسراییل را گرفته و ابعاد آن در آینده در اقتصادشان تاثیر خواهد گذاشت چون خیلی از زیرساخت‌هایشان در حمله ایران آسیب دید.

ابراهیمی افزود: به نظر من، جواب ایران به اسراییل خیلی اقتصاد کشور را تهدید نخواهد کرد و از طرفی، مردم نباید نگرانی خاصی داشته باشند همان‌طور هم که همه شاهد بوده و هستیم، عموم مردم در این روزها به واسطه عملیات سپاه خوشحال هستند و این کار را ضروری می‌دانستند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در پایان خاطرنشان کرد: من هم قبول دارم که جنگ باعث نگرانی و استرس مردم خواهد شد ولی نباید از یاد ببریم که ما شروع‌کننده نبودیم و پاسخ به عمل دشمن دادیم و این حق ما بود و اگر این روال را در پیش نمی‌گرفتیم، آن‌ها گستاخ‌تر می‌شدند. از طرفی بعید می‌دانم اسراییل خیلی دنبال ادامه این تقابل باشد و اگر این کار را صورت دهد، قطعاً براساس گفته سپاه پاسداران و با توانی که داریم جوابی قوی‌تر از قبل به آن‌ها خواهیم داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895749

دیگر خبرها

  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • ۱۵ هزار ‬قطعه از تاسیسات مورد نیاز شرکت نفت گچساران از سوی متخصصان داخلی ساخته شد
  • دستور رئیس‌جمهور برای اتخاذ تدابیر لازم برای جنگ روانی دشمن
  • افزایش عمر موتور خودرو و کاهش چشمگیر گاز مصرفی تاسیسات با محصول ضدرسوب ایرانی
  • لوکاشنکو: حملات اوکراین با پاسخ سخت روبرو می‌شود
  • هشدار آلمان و استرالیا به شرکت‌های هواپیمایی درباره سفر به ایران