Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@21:55:02 GMT

روش ساخت الکل طبی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۹۵۴

با توجه به گسترش شیوع بیماری ویروس کرونای جدید نیاز به مواد ضدعفونی کننده افزایش یافته است. در این ویدیو روش تولید «الکل طبی یا اتانول یا الکل اتیلیک / Ethanol / ethyl alcohol» با فرمول شیمیایی C2H5OH و نقطه جوش 78.37 ‪سانتیگراد به تفصیل آموزش داده می‌شود. با استفاده از این روش در نهایت می‌توانید به درصد خلوص بالایی از الکل برسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکل به دست آمده از این روش فاقد متانول و برای استفاده ایمن است. برای تولید الکل ابتدا نیاز به شکر، آب و مخمر دارید. پس از تکمیل فرایند تخمیر که در ویدیو جزئيات آن توضیح داده شده است باید محلول تقطیر شود تا به خلوص کافی برای استفاده به عنوان ضدعفونی کننده برسد (60 تا 95 درصد) برای انجام فرایند تقطیر باید در نظر داشته باشید که تقطیر به روش معمولی شاید برای رسیدن به این درصد کافی نباشد. به دلیل نزدیک بودن نقطه جوش اتانول و آب باید از روش تقطیر جزء به جزء استفاده کنید. این روش با به کار بردن ستون تقطیر درصد خلوص الکل نهایی را افزایش می‌دهد. ستون تقطیر لوله‌ای است که با ایجاد کردن برجستگی و فرو رفتگی در بنده آن یا از طریق پر کردن آن از موادی مثل تیله یا اسکاچ ظرفشویی استیل محیط سطح آن افزایش یافته است این باعث می‌شود که الکل خروجی از ستون بیشتر از آب باشد و در نتیجه خلوص الکل افزایش پیدا کند. این ویدیو به منظور تولید الکل طبی و استفاده آن به عنوان ضدعفونی کننده ترجمه و منتشر شده است. تابناک مسئولیتی در قبال استفاده نادرست یا غیرمجاز از محصول نهایی یا خطرات و آسیب‌های ناشی از تقطیر غیراصولی ندارد

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه حسن نوروزی کریم همتی آسپرین الکل طبی اتانول طرز تهیه الکل روش ساخت آموزش ویدیو ویروس کرونا الکل اتیلیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم‌اکنون در حوزه بهداشت ۳۷ پروژه نیمه‌کاره با پیشرفت متوسط ۵۲ درصد در حال ساخت است که تکمیل آن به ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرهاد غلامی، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در همایش استانی هفته ملی سلامت در ساری با بیان اینکه ۵۲۲ پایگاه سلامت در این استان فعالیت دارد، اظهار کرد: یک‌هزار پزشک، مراقب سلامت و منشی در ۴۰۰ پایگاه سلامت بخش خصوصی بدون تحمیل هزینه به دانشگاه روزانه ۱۳ هزار ویزیت و مراقبت را انجام می‌دهند.

وی هفته سلامت را فرصت و بهانه‌ای برای ارتقا و آگاهی مردم در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: هفته سلامت فرصتی برای ارتقای سواد سلامت و کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه برای ساخت و تجهیز ۱۵ واحد بهداشتی شامل مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و انبار دارویی با متراژ هفت هزار و ۸۰ مترمربع ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: هم‌اکنون در حوزه بهداشت ۳۷ پروژه نیمه‌کاره با پیشرفت متوسط ۵۲ درصد در حال ساخت است که برای تکمیل آن به ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

غلامی با بیان اینکه در بخش جوانی جمعیت، ۵۵۰ هزار مشاور فرزندآوری منتهی به دو هزار و ۶۰۰ مورد بارداری انجام شده است، افزود: شاهد کم شدن شیب کاهش تولد هستیم که کاهش ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، پنج درصد و در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل یک دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان برای ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز ناباروری بهشهر، نوشهر و امام ساری هزینه شده است، یادآور شد: در اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در استان و پویش ملی سلامت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان مشارکت داشتند که ۳۲ هزار و ۹۲۵ نفر مشکوک به دیابت و ۳۳ هزار و ۲۰۶ نفر مشکوک به پرفشاری خون شناسایی شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در سال‌جاری پویش غربالگری سه نوع از سرطان‌ها انجام می‌شود تا افراد مبتلا شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: هشت دستگاه خودرو شاسی‌دار برای مناطق کوهستانی خریداری شد که این خودروها به‌زودی تحویل گرفته می‌شوند، امروز هم شاهد تحویل ۱۰۰ دستگاه موتور بودیم که برای استفاده بهورزان مرد در مناطق مختلف استان خریداری شده است.

کد خبر 747808

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • دستگاه بلوک زنی
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!