Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@22:10:00 GMT

مرکل: کرونا بزرگ‌ترین آزمون اتحادیه اروپاست

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۹۹۱

مرکل: کرونا بزرگ‌ترین آزمون اتحادیه اروپاست

آفتاب‌‌نیوز :

آنگلا مرکل اظهار کرد: به نظر من، اتحادیه اروپا با بزرگ‌ترین آزمون از زمان تأسیس خود روبرو است. ما با یک چالش بزرگ بهداشتی مواجهیم که همه اعضا را به اشکال گوناگون تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش دوشنبه شب رویترز، وی همچنین تأکید کرد که آلمان آماده است تا به تقویت این اتحادیه کمک کند.

دو وزیر آلمانی روز دوشنبه خواستار اقدامات جمعی در اتحادیه اروپا برای مبارزه با کرونا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس وزیر خارجه و اولاف شولتس وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه در مقاله مشترکی که در چند روزنامه اروپایی منتشر شد، تأکید کردند که با کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا و راهکارهای دیگر، می‌توان به اقتصاد این اتحادیه کمک کرد.

کشورهای اتحادیه اروپا در مورد کمک‌های مالی برای مقابله با تأثیرات اقتصادی کرونا اختلاف دارند. قرار است وزرای دارایی این اتحادیه روز سه‌شنبه در این باره تشکیل جلسه دهند.

ایتالیا، اسپانیا و فرانسه که بالاترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا را در اروپا دارند، خواستار ایجاد ساز وکاری ویژه برای جذب سرمایه‌های تازه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صدراعظم آلمان کرونا اتحادیه اروپا آنگلا مرکل اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است