Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:13:30 GMT

تلاش گسترده برای رفع تعلیق از فدراسیون جودو

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۵۰۰۴

تلاش گسترده برای رفع تعلیق از فدراسیون جودو

نائب رئیس فدراسیون جودو از تلاش‌های گسترده برای رفع تعلیق فدراسیون جودو خبر داد و گفت: رایزنی‌های مختلفی با مجامع بین‌المللی برای دریافت حکم رفع تعلیق فدراسیون جودو در حال انجام است و امیدواریم که هر چه زودتر به نتیجه مناسب برسیم.

منصور عبدی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت فدراسیون جودو اظهار کرد: تمام اعضای هیات رئیسه و دلسوزان این ورزش و دست‌اندرکاران حوزه ورزش کشور در حال رایزنی از مسیرهای مختلف با مجامع بین‌المللی پیگیر رفع تعلیق فدراسیون جودو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اقدامات گسترده و هماهنگی‌های مختلف با مجموعه‌های ورزشی کشور تصریح کرد: وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک به همراه فدراسیون جودو در حال تلاش هستند تا بتوانند رأی رفع تعلیق را برای این رشته ورزشی در ایران کسب کنند.

نائب رئیس فدراسیون جودو همچنین به تعویق المپیک به عنوان اتفاقی برای ورزش کشور اشاره کرد و گفت: این تعویق و تغییر تاریخ برگزاری المپیک ۲۰۲۰، در صورت همراه شدن با رفع تعلیق از فدراسیون جودو، می‌تواند شانس حضور ورزشکارانمان در این رقابت‌ها را افزایش دهد.

وی، محمدی بریمانلو را ازجمله نوابغ جودو ایران و جهان دانست و ادامه داد: با رفع تعلیق احتمالی فدراسیون جودو، این ورزشکار و عضو تیم ملی جودو کشورمان، می‌تواند در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کند و به‌راحتی مسیر ورود به المپیک را طی کند.

عبدی افزود: حضور بریمانلو در رقابت‌های جودو المپیک 2020 توکیو می‌تواند برای کشور و همچنین خراسان شمالی تأثیر گذار باشد.

مدیرکل حراست استانداری خراسان شمالی در ادامه بر آماده‌سازی بستر ورزش برای ورزشکاران حرفه‌ای استان تأکید و خاطرنشان کرد: علاوه بر محمدی بریمانلو، میثم قشلاقی در رشته بوکس، شاهین مهردلان در رشته دوومیدانی و برخی دیگر از ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک را دارند که باید از سوی اداره ورزش و جوانان استان بسترهای بهداشتی مناسب برای تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران آماده شود.

وی با تأکید بر آمادگی استانداری خراسان شمالی برای پیگیری و رفع مشکلات ورزشکاران حرفه‌ای و به‌خصوص المپیکی استان گفت: درخشش ورزشکاران استان در میادین بین‌المللی و جهانی به‌خصوص در المپیک می‌تواند روح ورزش در استان را تقویت کند و علاوه برافزایش نشاط اجتماعی در استان، به افزایش گرایش جوانان و نوجوانان به ورزش‌های مختلف کمک کند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش به سزایی داشته باشد.

گفتنی است منصور عبدی، به‌عنوان نائب رئیس فدراسیون جودو و مدیرکل حراست استانداری خراسان شمالی، دارای سابقه ورزشی بسیاری در فدراسیون‌های رزمی و همچنین سایر ورزش‌ها داشته در مقاطع مختلف، برای رشد ورزش کشور اقدامات فراوانی داشته است.

عبدی همچنین با حضور در استان خراسان شمالی، نقش بسیار پررنگی را در اجرا و برگزاری رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان کشتی  و همچنین جام جهانی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در بجنورد ایفا کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جودو تعلیق ورزش کمیته ملی المپیک فدراسیون جودو خراسان شمالی رفع تعلیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ کیومرث هاشمی پس از نشست مشترکی که با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی داشت، اظهار کرد: در دنیای ورزش، ورزشکاران قلب جامعه قهرمانی آن کشور هستند و اگر آن قلب از کار بیافتد، مدیریت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش کشور داریم برگزار می‌کنیم و این دومین جلسه با نمایندگان قهرمانان و روسای کمیسیون فدراسیون‌های ورزشی بود. هدف اصلی این بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

هاشمی ادامه داد: ورزشکاران در نشست‌هایی که با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری داشتند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم در این راستا و باتوجه به تاکید رئیس جمهور، جلسات خود را بیشتر کردیم تا دغدغه‌ها مطرح شود. این افراد نمایندگان قهرمانان هستند و آنها مشکلات خود را مطرح کردند و خودمان هم نسبت به برخی از آنها آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایطی فراهم کنیم که قهرمانان با بهترین شرایط ممکن، در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کنند و این نشست‌ها به ارتباط نزدیک مدیران با قهرمانان کمک کند و این ارتباطات می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: اقدامات خوبی برای تسهیلات ورزشکاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد، اما کافی نیست و باید توجه بیشتری داشته باشیم. قرار شد این نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئولیت جمع‌بندی آن نیز بر عهده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است تا یک چارچوبی مشخص شود و فدراسیون‌ها هم توجه لازم را به ورزشکاران داشته باشند. در هر فدراسیون ۶ ورزشکار نماینده ورزشکاران هستند و این ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی این وزارت‌خانه در امور باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که مصوب مجلس است، ما باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت را پیش ببریم. الان ۳۴ هزار باشگاه در سراسر کشور داریم و مدیریت ورزش کشور باید امور لازم را پیش ببرد. نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چارچوب کلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کند و برای بهتر اجرا کردن آن، باید نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

هاشمی در پایان گفت: یکی از کار‌های نظارتی ما در این زمینه بحث قانون فیرپلی مالی است. این قانون در مجلس تصویب شده است و آئین‌نامه‌اش را فدراسیون فوتبال باید در مجمع تصویب کند و نظارت روی اجرای این قانون بر عهده مجموعه ورزش کشور است و نماینده آن، فدراسیون مربوطه است. این نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد و سرخابی‌ها طرفداران بیشتری دارند و امیدوارم این واگذاری و خرید سهام این باشگاه‌ها مبارک سهام‌داران باشد و سهام‌داران دقت کافی و دغدغه لازم را داشته باشند. این دو باشگاه، مردمی هستند و ما کنار مردم هستیم و می‌توانیم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشیم.

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو