Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@04:25:03 GMT

9روش برای رفع گرفتگی بینی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۵۰۱۱

هوای خشک می تواند مسیرهای بینی و سینوس ها را خشک و تحریک کند که به بروز التهاب منجر شده و از تخلیه طبیعی مخاط سینوس ها جلوگیری می کند. ناطقان: گرفتگی بینی می تواند شرایطی آزاردهنده باشد. افزون بر احساس پری در قسمت بینی، شما آبریزش بینی و تغییر صدای خود را نیز تجربه می کنید.

به نقل از "د هلثی"، گرفتگی بینی به واسطه التهاب رگ های خونی در ناحیه سینوس ها و تورم بافت های بینی شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی ها و عفونت های سینوس از جمله دلایل شایع بروز التهاب در رگ های خونی این قسمت از بدن هستند.

در ادامه با چند روش ساده برای تسکین گرفتگی بینی بیشتر آشنا می شویم.
ترب کوهی

ترب کوهی یک گزینه درمان قدیمی برای گرفتگی بینی و پاکسازی مخاط اضافه سینوس ها محسوب می شود. بینی و گلوی انسان دارای غددی است که روزانه به تولید مخاط مشغول هستند که بدون این که متوجه شوید، آن را می بلعید. از آنجایی که مخاط تولید شده به فیلتر کردن ذرات استنشاقی شما کمک می کند، گرفتار شدن باکتری ها یا ویروس ها در آن و بروز التهاب در غشاهای سینوسی شرایطی غیرمعمول نیست که افزایش غلظت مخاط را به همراه دارد.
کمپرس داغ زنجبیلی

قرار دادن یک کمپرس مرطوب روی پیشانی، چشم ها و گونه ها می تواند به تخلیه سینوس های پر شده کمک کند. شما می توانید استفاده متناوب از کمپرس گرم و سرد با فاصله زمانی پنج دقیقه را امتحان کنید. برای کسب نتیجه بهتر و کمک به تسکین درد می توانید از چای زنجبیل یا آب مورد استفاده برای جوشاندن زنجبیل تازه استفاده کنید. زنجبیل از خواص ضد التهاب برخوردار است و تولید سیتوکین ها که موجب درد و تورم می شوند را مهار می کند.
طب فشاری

از انگشت های شست و اشاره دست چپ خود برای اعمال فشار بر کنار بخش داخلی چشم ها در دو سمت بینی استفاده کنید. به طور همزمان، از انگشتان و کف دست دیگر خود برای گرفتن عضلات دو سمت ستون فقرات در پشت گردن استفاده کنید. روی هر چهار نقطه برای حدود یک دقیقه فشار وارد کنید. این کار می تواند به تسکین شرایط شما کمک کند.
ماساژ صورت

ماساژ سینوس ها با انگشت دست می تواند به افزایش گردش خون به این قسمت و کاهش درد کمک کند. از انگشت های اشاره خود برای اعمال فشار روی لبه های خارجی سوراخ های بینی استفاده کنید. برای 30 ثانیه فشار را حفظ کرده و سپس انگشتان خود را بردارید و این کار را سه یا چهار بار تکرار کنید.
استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز

هوای خشک می تواند مسیرهای بینی و سینوس ها را خشک و تحریک کند که به بروز التهاب منجر شده و از تخلیه طبیعی مخاط سینوس ها جلوگیری می کند. استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز روش خوبی برای پیشگیری از این شرایط و تسکین گرفتگی بینی است زیرا به افزایش رطوبت هوا کمک می کند. دوش آب گرم نیز می تواند اثری مشابه به همراه داشته باشد.
آبرسانی به بدن

نوشیدن مایعات زیاد و هیدراته نگه داشتن بدن می تواند به رقیق شدن مخاط در مسیرهای بینی و تخلیه راحت‌تر سینوس های دچار گرفتگی کمک کند. این شرایط فشار ناشی از گرفتگی بینی را کاهش می دهد. مایعات گرم به رفع سریع‌تر گرفتگی سینوس ها کمک می کنند، از این رو، شما می توانید نوشیدن چای را در کنار آب ساده مد نظر قرار دهید.
نوشیدن چای نعناع

یک روش خوشمزه برای رفع گرفتگی بینی نوشیدن چای نعناع است. گرمای چای همراه با منتول تسکین دهنده موجود در نعناع می تواند به تنفس بهتر کمک کند.
مصرف سیر

سیر از خواص آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است و تکثیر گلبول های سفید و تولید آنتی بادی در سیستم ایمنی را تحریک می کند. سیر خام خرد شده بهترین گزینه برای مصرف محسوب می شود.
مصرف فلفل کاین

کپسایسین موجود در فلفل کاین و انواع دیگر این ماده غذایی به تخلیه مخاط اضافه از سینوس ها و تنفس راحت‌تر کمک می کند. همچنین، این ترکیب به تسکین درد نیز کمک می کند. شما می توانید فلفل چیلی را به غذاهای مختلف اضافه کرده یا با افزودن یک چهارم قاشق چایخوری پودر آن به یک فنجان آب جوش، یک چای مفید آماده کنید. منبع: عصر ایران برچسب ها: روش ساده ، گرفتگی بینی ، بهبودی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روش ساده گرفتگی بینی بهبودی استفاده کنید بروز التهاب گرفتگی بینی سینوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای آب‌گرفتگی موزه ظروف سعدآباد چه بود؟

ظاهراً راه‌آب‌های این کاخ نیاز به مرمت اساسی دارد و دچار اشکالات فنی ـ مهندسی است. تعمیرات این موزه پیش از نوروز ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۲۹ اسفند ادامه داشت، اما به اتمام نرسید. با این حال به دلیل بازدید‌های نوروزی از فهرست موزه‌های قابل بازدید هم خارج نشد.

قرار بود تعمیرات کامل با رسیدن بودجه ۱۴۰۳ ادامه یابد، اما اکنون با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد معاونت میراث فرهنگی و اداره کل موزه‌ها باید هرچه سریع‌تر بودجه لازم برای مرمت اصولی را به این موزه بسیار مهم اختصاص دهند. خوشبختانه در ترکیدگی لوله و آبگرفتگی به بخش آثار این موزه هیچ آسیبی وارد نشده است و اشیا موزه در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد.

بسیاری از کارشناسان از دیرباز خواهان تبدیل این سالن کنفرانس به سالن نمایشگاه موزه بودند، چرا که کلیت این ساختمان تاریخی است و کارکرد موزه‌ای برای آن تعریف شده است. از ۲۰۰ هزار شی موزه‌ای سعدآباد، حدود ۸۰ هزار شی در این موزه قرار دارد و استفاده کامل از فضای آن برای نمایش بیشتر آثار و مرمت اصولی ساختمان و حفاظت از آن بسیار مهم است.

ظروف موزه در چهار بخش مختلف قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و ظروف اهدایی تقسیم‌بندی شده است و بیشتر آنها ظروف آنتیک اروپایی محسوب می‌شوند که به کارخانه‌های معروف دنیا مانند لیموژ، باواریا، رزنتال سور و ... مربوط می‌شوند. جدای از ترکیدگی لوله، یکی از مشکلات موزه‌های سعدآباد نسبت به سایر موزه‌ها، بارش‌های زیاد است، چرا که نسبت به باقی شهر تهران به کوه نزدیک‌تر است و این موزه‌ها با خطر آب‌گرفتی روبروست و باید همیشه مورد پایش قرار گیرد و بودجه لازم برای آب‌راه‌ها و لوله‌ها فراهم شود.
تاریخچه موزه ظروف سلطنتی کاخ سعدآباد

بنای موزه بین سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۱۸ به دستور رضا شاه برای دخترش اشرف در فضایی به مساحت ۲۶۰۰مترمربع ساخته شد. اشرف پهلوی در سال ۱۳۵۰دستور به بازسازی فضای داخلی داد و با استفاده از بهترین معماران و متخصصین خارجی، بنا را به سبک فرانسوی طراحی کرد. پس از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۷۴موزه‌ای به نام موزه ظروف سلطنتی در این ساختمان افتتاح شد، اما در اسفند همان سال موزه جمع‌آوری و ساختمانش به نهاد ریاست جمهوری تحویل داده شد.

میراث فرهنگی پس از بر عهده گرفتن مسئولیت بنا در سال ۱۳۸۵ موزه‌ای به نام موزه صنایع دستی در آن افتتاح کرد، اما در سال ۱۳۸۹ موزه صنایع دستی به ساختمانی دیگر در مجموعه سعد آباد منتقل شد و موزه ظروف سلطنتی بار دیگر فعالیت خود را در این بنا از سر گرفت.

منبع: فرهیختگان 

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ۷ استان درگیر سیل و آب‌گرفتگی شدند
  • (ویدئو) بارش شدید باران و آب‌گرفتگی خیابان‌های دبی
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • ۷ استان درگیر سیل و آب گرفتگی شدند
  • بارندگی شدید در امارات همزمان با جان باختن ۱۸ نفر در سیل عمان
  • (ویدئو) مه‌گرفتگی غلیظ کلانشهر رشت
  • گرفتگی گوش را این گونه برطرف کنید
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • ماجرای آب‌گرفتگی موزه ظروف سعدآباد چه بود؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۷ و ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب