Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای نوشت که ما با نگرانی و نارضایتی شدید خبرهایی را که از اقدام گروه خرابکاری در هدف قرار دادن یک شرکت در منطقه «البرجسیه» در بصره منتشر شد را دنبال کردیم.

در حالی که ما این اقدامات مجرمانه و خرابکارانه را که باعث آسیب شدید به اقتصاد عراق و تخریب منظم برنامه‌های توسعه و پیشرفت صنعت نفت می‌شود را محکوم می‌کنیم و از دستگاه‌های امنیتی و مقام‌های ذیصلاح می‌خواهیم تا همه اقدامات و رویه‌های لازم را برای حفاظت از شرکت‌های عامل انجام دهند و محیطی ایمن را برای توسعه این بخش مهم فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه آورده شده که ما خواستار تعقیب و شناسایی این گروه‌های خرابکار هستیم و از مسوولان می‌خواهیم سخت‌ترین مجازات‌ها را در حق عوامل آنان انجام دهند.

از سوی دیگر حزب اسلامی عراق نیز در بیانیه‌ای نوشت که تکرار عملیات راکتی و این بار هدف قرار دادن سایت‌های شرکت‌های خارجی در میدان‌های نفتی بر اقتصاد و جان و مال همه تاثیر می‌گذارد و در نهایت آنچه که در بصره اتفاق افتاد یک مساله خطرناک است و باید برای متوقف کردن آن تلاش شود.

در بیانیه حزب اسلامی عراق تاکید شده که ما باید تلاش کنیم تا کشور را از هرگونه درگیری دور نگه داریم، همچنین هدف قرار دادن شرکت‌های خارجی، سایت‌های رسمی و سفارتخانه‌ها رفتاری است که به تمامی اشکال رد می‌شود.

حزب اسلامی عراق در ادامه ضمن بیان اینکه امروز دولت یک ماموریت ملی فوری دارد و آن هم حفاظت از تصویر کشور عراق در برابر اتفاقات در حال رخداد است، تاکید کرد که درمان هر مساله باید از طریق روش‌های رسمی و تحت پوشش قانون انجام شود.

واحد رسانه امنیتی عراق نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی در استان بصره در حال تعقیب عناصری هستند که خارج از قانون اقدام به شلیک چند موشک کاتیوشا به سمت شرکت نفتی هالبرتون در بصره کردند.

واحد رسانه امنیتی عراق همچنین افزود که به موشک اندازها در مسیر «الزبیر- الشعیبه» دست یافته است که ۱۱ فروند موشک در داخل آن هنوز شلیک نشده بود و اقدام‌های خنثی سازی و انهدام آنها بدون هیچ خسارت قابل توجهی انجام شد.

شایان ذکر است یک منبع امنیتی امروز دوشنبه از حمله موشکی به شرکت نفتی هالبرتون در استان بصره خبر داد.

به گفته این منبع، پنج راکت؛ شرکتی در البرجسیه در استان بصره را هدف قرار دادند که منجر به خسارت‌های مادی جزیی شد.

این منبع همچنین توضیح داد که یکی از این موشک‌ها در نزدیکی چاه نفتی بیستم بین منطقه «صفوان و زبیر» فرود آمد.

وی همچنین اشاره کرد که کارگران آمریکایی شرکت را ترک کرده بودند و فقط عراقی‌ها در داخل آن حضور داشتند.

در همین حال،  وزارت نفت عراق نیز به دنبال حملات راکتی سحرگاه دوشنبه به تاسیسات نفتی این کشور در بصره، هدف از این اقدام را اخلال در جریان تولید و ضربه به اقتصاد ملی توصیف کرد.

وزارت نفت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت سه صبح امروز دوشنبه، مطابق با ششم آوریل ۲۰۲۰، چهار موشک ناشناخته کاتیوشا در مجاورت برخی از مناطق نفتی در استان بصره فرود آمد و پس از آن نیز موشک پنجم در ساعت هفت صبح شلیک شد که یکی از آنها در نزدیکی مرکز بهداشت در شهر انرژی شامل سایت‌های اداری شرکت‌های ملی و خارجی و ساختمان‌های مربوط به مسکن کارگران به زمین خورد.

بر این اساس، یکی دیگر از راکت‌ها در نزدیکی میدان نفتی زبیر سقوط کرد، سه موشک باقیمانده نیز در خارج از سایت‌ها فرود آمدند و این حادثه خسارت مادی یا انسانی نداشته است.

وزارت نفت عراق تاکید کرده که این عمل مجرمانه به جز هدف قرار دادن جان کارگران بخش نفت، نشانگر تلاش‌های ناامیدانه برای مختل کردن عملیات نفتی و ضربه به ستون فقرات اقتصاد ملی است.

در این بیانیه با محکوم کردن این اقدام مجرمانه که هیچ توجیهی برای انجام آن وجود ندارد به ویژه در این شرایط دشوار بیماری کرونا که تمام بشریت با آن روبه رو است، خواستار شناسایی و مجازات عوامل حمله شده است.

برچسب‌ها بصره هادی العامری ایالات متحده آمریکا نفت عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره هادی العامری ایالات متحده آمریکا نفت عراق بصره هادی العامری ایالات متحده آمریکا نفت عراق حزب اسلامی عراق استان بصره هدف قرار دادن بیانیه ای نفت عراق سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به دو موضع رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی در حمایت از مردم غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه، موضع نظامی «سبیر» رژیم صهیونیستی را در اراضی فلسطین اشغالی با پهپاد هدف قرار داد.

مقاومت اسلامی عراق افزود شامگاه سه شنبه نیز پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی فلسطین را هدف حمله پهپادی خود قرار داده است.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است که این دو عملیات در راستای حمایت از مقاومت و یاری مردم نوار غزه و پاسخ به جنایات و کشتار صورت گرفته که رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان مرتکب می شود.

چند روز پیش، مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار دادن ساختمان وزارت دفاع رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد خبر داده بود.

مقاومت اسلامی عراق همچنین پیشتر، از هدف قرار دادن نیروگاه برق تل‌آویو ، فرودگاه بن گوریون، پالایشگاه حیفا و پادگان نظامی فرودگاه روش بینا و دیگر اماکن حساس رژیم اشغالگر خبر داده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌ الله لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان