Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کمال اکبریان فرماندار سامان با اشاره به کاهش دما در روز‌های نخستین نوروز امسال در چهارمحال و بختیاری گفت: سرمازدگی‌های اخیر به ۱۰ درصد از باغات این شهرستان خسارت وارد کرد.

او افزود: برآورد این میزان خسارت سرمازدگی به باغداران بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبریان با اشاره به وجود ۱۸ هزار هکتار باغ در سامان اضافه کرد: سرمازدگی‌های اخیر به یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از این باغات خسارت وارد کرد.

او اظهار داشت: پارسال ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از سرمازدگی به باغات شهرستان سامان برآورد شد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمازدگی باغات باغداران خسارت دیده بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی کرمان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی کرمان از بعد از ظهر جمعه با حاکم شدن هوای سرد در استان کرمان، کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود وبعلت کاهش محسوس دما احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی برای صبح شنبه در مناطق شمال غرب و مرکز استان کرمان دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه تاکید شده، کاهش دما در شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، ماهان و راین خواهد بود.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، خسارت به باغها ، سرمازدگی شکوفه درختان، جوانه‌ها و شاخه‌های جوان، خسارت به مزارع از نتایج کاهش محسوس دما در روزهای آینده در استان خواهد بود.

براساس این اطلاعیه، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغها با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر( پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، تامین سوخت سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغها نزدیک ساعات صبح و بامداد و  مبارزه نکردن شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می‌رسد ؛ برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه شده است.

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • وارد شدن خسارت به ۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی کرمان
  • دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری