Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@15:15:12 GMT

سرنگونی پهپاد ترکیه‌ای در شرق شهر مصراته

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۵۵۶۵

سرنگونی پهپاد ترکیه‌ای در شرق شهر مصراته

نیروهای گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر یک پهپاد ترکیه‌ای را در شرق شهر مصراته سرنگون کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی که خود را فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی می‌داند امروز دوشنبه گفت که نیروهایش یک پهپاد ترکیه‌ای را در منطقه بوقرین در شرق شهر مصراته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد المسماری سخنگوی گروه موسوم به ارتش ملی لیبی روز یکشنبه گفت که نیروهای این گروه خودروهای مسلح و مواضع دولت الوفاق در طرابلس و در بوقرین در شرق مصراته را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

ساقط شدن پهپاد ارتش ترکیه در لیبی +عکس

پیش از این سخنگوی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی گفت: نیروی هوایی این دولت، یک فروند هواپیمای نظامی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرمانده ژنرال خلیفه حفتر را به محض فرود در منطقه ترهونه (۸۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس ) هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

سرتیپ خلبان محمد قنونو تصریح کرد: این هواپیما حامل مهمات و تسلیحات نظامی برای نیروهای حفتر بود.

ژنرال خلیفه حفتر در فروردین سال گذشته به بهانه سرکوب گروه‌های تروریستی در طرابلس به پایتخت لیبی  حمله کرد اما نتوانسته‌ است تاکنون وارد طرابلس شود.

کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی بارها برای پایان دادن به جنگ داخلی این کشور نشست برگزار کردند اما مصوبات این نشست‌ها نتوانست غرش سلاح‌ها را در لیبی خاموش کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ارتش لیبی ارتش ملی لیبی شهر مصراته لیبی خلیفه حفتر ژنرال خلیفه حفتر طرابلس دولت وفاق ملی پهپاد ترکیه ای موسوم به ارتش ملی لیبی خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی