Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@12:44:10 GMT

مصر برای میزبانی جام جهانی 2030 اقدام می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۵۶۲۳

مصر برای میزبانی جام جهانی 2030 اقدام می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال مصر ادعا کرد که کشورش برای میزبانی از جام جهانی فوتبال 2030 اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هانی ابو ریده رئیس فدراسیون فوتبال مصر در صحبت‌هایی عنوان کرد که کشورش این آمادگی را دارد تا میزبان بزرگترین رویداد فوتبال جهان باشد.

وی از آمادگی کشورش برای میزبانی از جام جهانی فوتبال در سال 2030 خبر داد و اعلام کرد که درخواستی را در این باره به فیفا ارسال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد این کشور آفریقایی برای میزبانی از جام جهانی در شرایطی است که در حال حاضر آفریقای جنوبی در سال 2010 میزبان این مسابقات بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصر جام جهانی فدراسیون فوتبال فوتبال برای میزبانی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰

بر اساس گزارش‌ها اندازه بازار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دنیا تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۱.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، یکی از عوامل و پارامترهای عمده رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه، تربیت نیروی انسانی کارآمد است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از جمله راهکارهای تربیت نیروی انسانی متخصص به شمار می‌رود.

آموزش فنی و حرفه‌ای به معنای مرتبط کردن آموزش با دنیای کار برای  بهبود وضعیت اشتغال جوانان و کاهش میزان بیکاری است.به زعم کارشناسان مرتبط کردن هرچه بیشتر آموزش با نیازهای اقتصادی ضروری است زیرا عدم وجود ارتباط بین مباحث آموزشی و نیازهای اقتصادی و بازار کار باعث بروز مشکلات عمده می‌شود.

رشد سالانه ۱۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، موجب افزایش ۳ درصدی بهره‌وری جهانی، کاهش نابرابری‌ها و افزایش کیفیت اشتغال شده است.

طبق گزارش‌های بین المللی، تا سال ۲۰۲۲ ‌اندازه بازار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهان ۶۶۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. امروزه آموزش‌های مهارتی در نگاه جهانی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای یافته و به بستر مناسبی برای گسترش تعاملات مؤثر بین المللی تبدیل شده است.

علی حسین شهریور ـ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این باره می‌گوید: اندازه بازار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دنیا در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۱.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

به گفته وی رشد سالانه حدود ۱۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، باعث افزایش ۳ درصدی بهره‌وری جهانی، کاهش نابرابری‌ها و افزایش کیفیت اشتغال شده و نیاز به نوآوری و دیجیتال در مشاغل را ارتقا خواهد داد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عوامل اثرگذار در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی آموزی اشاره کرده و می‌گوید: اقتصاد اولین عامل تاثیرگذار است و در حال حاضر اقتصاد کشور نیازمند تبدیل شدن به یک اقتصاد دانش بنیان با سطح مهارتی بالاست و تقاضای بنگاه‌های اقتصادی برای نیروی کار ماهر به طور فزاینده‌ای در حال رشد است.

وی ضمن اشاره به افزایش توجه به مهارت آموزی در دنیا تاکید دارد که همه کشورها ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه مهارت آموزی و آموزش مبتنی بر شایستگی و صلاحیت حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند.

بررسی راهبردهای ۵۲ کشور جهان نشان می‌دهد که ۲۴ کشور ارتباط و تطابق مهارت‌آموزی با بازار کار را ترجیح می‌دهند، ۱۸ کشور به موضوع تضمین کیفیت مهارت تاکید دارند، ۱۱ کشور به ارتباط و همکاری با ذینفعان و کارفرمایان و ۱۱ کشور به چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای اولویت می‌دهند و ۸ کشور نیز به بهبود دسترسی به مهارت آموزی توجه ویژه داشتند.

امروزه رشد فزاینده جمعیت، میزان بالای بیکاری و مشارکت روزافزون در فعالیت‌های اقتصادی، تقاضاهای جدیدی را برای تربیت نیروی انسانی ماهر ایجاد کرده که این شرایط به نوبه خود بر اهمیت و حساسیت این آموزش‌ها افزوده است. بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به سرعت به سمت مهارت‌آموزی و تربیت نیروی کار ماهر حرکت کرده و از نقش راهبردی آموزش‌های مهارتی در برنامه ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان خود سود برده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، موضوع بیکاری است و فقدان مهارت مورد نیاز بازار در افراد جویای کار از جمله علل آن به شمار می‌رود. به اعتقاد کارشناسان توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد در راستای اشتغالزایی و رفع نیازهای جامعه ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پالنگان میزبان نوای هزار دف
  • لغو پروازها و برخی رویدادهای ورزشی در کیش
  • خرداد، اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک
  • میزبان به دنبال خلق شگفتی است/ دو دلگرمی تیم ملی فوتسال تایلند
  • البرز میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام آسیایی شد
  • تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
  • ۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰
  • نیمار به تمرینات الهلال اضافه می‌شود
  • میزبانی ایران از رقابت‌های تنیس ساحلی
  • مازندران میزبان نخستین اردوی استعدادیابی تیم ملی فوتبال جوانان