Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال کشیدن ترمز آن و یافتن واکسنی برای آن است؛ به نظر می‌رسد که دولت آمریکا در سیاره دیگری سیر می‌کند و درحال برنامه ریزی نظامی ضد دشمنانش با وجود شیوع گسترده کرونا در خود آمریکاست که در صدر کشور‌های کرونا زده قرار دارد به ویژه که کرونا شکنندگی نظام بهداشتی آنرا مشابه غرب و نقص امکانات طبی و ناتوانی در درمان هزاران آمریکایی به ویژه در نیویورک را نمایان ساخت و فرماندار نیویورک ناقوس خطر را به صدا درآورده است و این در شرایطی است که طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی مردم به شکل گسترده‌ای به خرید سلاح از بیم آینده بدتر که شامل سناریو‌های خطرناک است، روی آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در عراق

با وجود فاجعه‌ای که آمریکا به علت کرونا سپری می‌کند و همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌های نظامی در عراق، اما تحرکات مشکوکی اخیراً از سوی واشنگتن شروع شده است به طوری که دولت آمریکا به استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌های عین الاسد در الانبار در غرب عراق و حریر در اربیل در اقلیم کردستان عراق روی آورده است.

همچنین رسانه‌ها از تحرکات غیرعادی آمریکایی‌ها در آسمان عراق خبر داده و اینکه بالگرد‌ها و پهپاد‌های آمریکایی به پرواز‌های گسترده روی آورده اند. منابع رسانه‌ای غربی از انتقال ده‌ها سامانه دفاع موشکی به عربستان، بحرین، کویت و امارات و نیز حضور ناو‌های هواپیمابر در نزدیکی فلسطین اشغالی و دریای عمان و نیز استقرار سامانه تاد از سوی رژیم صهیونیستی در برخی مناطق و تحکیم مواضع در مرز با لبنان و نیز افزایش پرواز‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در حریم هوایی لبنان به ویژه بیروت خبر داده اند.

این در حالی است که منابع لبنانی احتمال احملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع مقاومت لبنان با توجه به اینکه رهبران و پرسنل آن سرگرم مبارزه با کرونا هستند را بعید ندانسته اند، اما این منابع از آمادگی کامل مقاومت لبنان برای مقابله با هر تحرکی هم خبر داده اند و اینکه انگشت رزمندگان مقاومت لبنان روی ماشه است تا به کوچک‌ترین تحرک صهیونیست‌ها واکنش دردناکی بدهند.

اما تحرکات نظامی پنتاگون در عراق قابل تأمل‌تر است به ویژه که روزنامه نیویورک تایمز اخیراً در گزارشی نوشت که وزارت دفاع آمریکا طی بخشنامه‌ای از نظامیان مستقر در عراق خواسته آماده حمله به کتائب حزب الله عراق شوند. به گزارش این روزنامه، مایک پمپئو، وزیر خارجه و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا از چنین عملیاتی استقبال و حمایت کرده‌اند، حال آنکه رؤسای پنتاگون جانب احتیاط را گرفته‌اند.

این نشریه از قول محافل نزدیک به کاخ سفید می‌نویسد ترامپ در جلسه‌ای که اول فروردین برگزار شد، تصمیمی درباره اقدام نظامی علیه گروه‌های مقاومت عراق نگرفت، اما اجازه داد که برنامه‌ریزی در این زمینه ادامه یابد.

«مایکل نایتس»، تحلیلگر اندیشکده سیاست واشنگتن در خاورمیانه به این روزنامه گفته است: «اهداف فوری پنتاگون علیه کتائب حزب‌الله می‌تواند متوجه رهبران، پایگاه‌ها و انبار‌های تسلیحاتی این گروه باشد. همچنین کارزار گسترده‌تر می‌تواند اهداف این گروه را در سراسر عراق و سوریه هدف قرار دهد».

پاسخ دردناک مقاومت عراق به هر اقدام ماجراجویانه ترامپ

در این میان، کریم العلیوی، یکی از فرماندهان سابق حشدالشعبی تهدید کرده که هر نوع هدف گرفتن مواضع حشد الشعبی و مقاومت اسلامی، با حملات انتقامی و موشکی پاسخ داده می‌شود. او گفته که آمریکا از بیم چنین انتقامی، نیرو‌های مستقر در پایگاه‌های نظامی کوچک را به پایگاه‌های بزرگ‌تر مانند عین الاسد و حریر منتقل کرده تا حفاظت بیشتری داشته باشند. العلیوی تقویت سپر دفاعی سفارت آمریکا در بغداد را نیز اقدامی پیش‌دستانه در برابر حملات گروه‌های مقاومت در عراق دانسته است.

کریم المحمداوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به اهداف پنهان تحرکات نظامیان آمریکایی در داخل عراق پرداخت و افزود: «خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌های نظامی در راستای اجرا کردن مصوبه پارلمان عراق درباره خروج این نیرو‌ها از خاک عراق نیست بلکه در راستای استقرار مجدد نظامیان آمریکایی در داخل عراق است. هدف از تحرکات و جابجایی‌های نیرو‌های آمریکایی پنهان است و به استقرار آن‌ها در پایگاه‌های مستحکم مربوط می‌شود به ویژه پس از تجهیز این پایگاه‌ها به سامانه پاتریوت. آمریکایی‌ها به دنبال حملات به مراکز نظامی هستند و قصد ترور فرماندهان را دارند و از واکنش قوی عراقی‌ها در هراس هستند و از همین رو به دنبال حمایت از نظامیان خود با جمع کردن آن‌ها در پایگاه‌های مشخص و اصلی هستند. آنچه رخ می‌دهد عقب نشینی نیست بلکه تاکتیک نظامی است».

هشت گروه مقاومت عراق نیز با صدور بیانیه مشترکی، نظامیان آمریکایی در عراق را نیرو‌های اشغالگر محسوب و اعلام کردند که با آن‌ها به عنوان اشغالگر برخورد خواهد شد.

در بیانیه مشترک صادره از جنبش عصائب اهل الحق، الاوفیاء، جند الامام، النجباء، گردان‌های سیدالشهداء، امام علی (ع)، گردان‌های عاشوراءء و الخراسانی سه پیام ارسال شده است که پیام نخست به نظامیان آمریکایی است که برخورد با این نظامیان با زبان زور خواهد بود و عملیاتی که رخ داده است جز واکنش ساده‌ای نیست.

در این بیانیه آمده است: «پس از مصوبه پارلمان عراق در خروج فوری نیرو‌های خارجی و حمایت دولت از این مصوبه و به دنبال آن تظاهرات میلیونی که نشان از تأیید ملت عراق از مصوبه پارلمان و مخالفت قاطع عراقی‌ها با حضور اشغالگران آمریکایی داشت و با توجه به نقض حاکمیت عراق از سوی این اشغالگران و ترور فرماندهان و حملات آمریکایی‌ها به مراکز نیرو‌های امنیتی عراق و پس از درخواست گروهی از برادران برای دادن مهلت به راهکار‌های سیاسی برای فشار به آمریکا برای خروج نظامیانش از سرزمین عراق، متوجه شدیم که دولت آمریکا بر دامنه سرکشی و حملات خود افزوده و این حملات شامل نیرو‌های پلیس و ارتش و نیز فرودگاه‌های مدنی و جان غیرنظامیان هم شده است؛ از همین رو در نشست غیورمردان مقاومت عراق موضع تاریخ در این زمان مهم اتخاذ شد که پیام اول خطاب به نظامیان اشغالگر آمریکایی پس از مخالفت شما با تن دادن به تصمیم ملت عراق و پارلمان آن و دولت عراق و عدم خروج نیروهایتان و ادامه حملات به حاکمیت عراق و جان عراقی‌ها است که ثابت کردید که دشمن همه هستید و شما جز زبان زور نمی‌شناسید و با شما بر این اساس برخورد خواهد شد و باید بدانید که همه عملیات‌هایی که علیه شما به عمل آمده است تنها واکنشی ساده به تجاوزات شما بوده است، زیرا تصمیم عملیات در آن وقت اتخاذ نشد با این حال شما از پس این واکنش ساده هم برنیامدید و نتوانستید که در بیشتر پایگاه‌هایی که در آن بودید بمانید و مجبور به خروج نیروهایتان و استقرار در پایگاه‌های خاصی شدید و سامانه‌های دفاع هوایی برای حمایت خود مستقر کردید. پس حال شما اگر همه گروه‌های مقاومت تصمیم به مقابله در آن واحد بگیرند چگونه خواهد بود؟ سرزمین عراق و آسمانش به جهنم شما تبدیل خواهد شد. می‌دانیم که همه تهدیدات اخیر شما در هدف قرار دادن مقاومت و رهبران مقاومت جز تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکستتان نبوده است و شما ضعیف‌تر از آن هستید که وارد جنگ با گروه‌های مقاومت عراق که فرماندهان نظامی شما را می‌شناسد و از توان آن‌ها آگاه است، شوید. این تهدید شما برای دست زدن به حملات در زمانی است که ملت از کرونا رنج می‌برد و این حقیقت آشکار شد که شما به این ملت عزیز بر خلاف آنچه در رسانه‌هایتان می‌گوئید اهتمامی ندارید».

به نظر می‌رسد که واشنگتن به دنبال برهم زدن مجدد اوضاع در عراق پس از غلبه حشد شعبی و نیرو‌های عراقی بر داعش، است. آمریکا همه آنچه با تکیه بر داعش رشته بود را پنبه شده می‌بیند و حاصل تحرکات لجستیکی و اطلاعاتی آمریکایی- اسرائیلی بر باد رفته است.

سئوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این تهدیدات نظامی آمریکا جدی است و واشنگتن به حملات خطرناک علیه مقاومت عراق به ویژه کتائب حزب الله عراق دست خواهد زد یا سناریوی گسترده‌تری را انتخاب می‌کند که شمال دیگر جبهه‌ها در منطقه با همراهی رژیم صهیونیستی هم بشود یا این تهدیدات دونالد ترامپ علیه ایران و گروه‌های مقاومت جنگی روانی با هدف کشاندن ایران به پای میز مذاکرات است؟

وقایع میدانی گویای آمادگی کامل محور مقاومت در قبال هر تهدیدی از سوی آمریکا با همراهی رژیم صهیونیستی، با وجود اینکه محور مقاومت در حال مبارزه با کرونا هستند، است. گواه آن هم این است که یک رسانه غربی با اشاره به حملاتی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان به مواضع نظامی سوریه در حومه حمص انجام دادند، فاش کرد که نه تنها سامانه دفاع موشکی سوریه به رهگیری و ساقط کردن موشک‌های اسرائیلی پرداخت بلکه یک جنگنده متجاوز را هم در داخل حریم هوایی لبنان رهگیری کرد که این پیام بسیار مهمی است که شرایط کاملاً با قبل متفاوت است و با وجود اینکه سوریه در حال مقابله با کروناست، اما سامانه دفاع هوایی آن قادر است در هر لحظه دنیا را شگفت زده کند و جنگنده اف ۱۶ اسرائیلی را مشابه آنچه در فوریه ۲۰۱۸ رخ داد، سرنگون کند. سامانه دفاع موشکی سوریه در فوریه ۲۰۱۸ یک فروند اف ۱۶ رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در آن زمان، با صدور بیانیه‌ای سقوط یک فروند جنگنده -۱۶ خود را پس از عملیات در سوریه تأیید و اعلام کرده بود که دو خلبان این جنگنده نجات یافته‌اند. پایگاه اینترنتی خبری صهیونیستی «مفزاک لایو» نیز اعلام کرده بود: دو خلبان جنگنده اف شانزده ارتش اسرائیل زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

به هر حال در شرایطی که دنیا به دنبال غلبه بر کروناست، اما واشنگتن شمشیر کشیده و تهدید به حملات علیه دشمنانش می‌کند به طوری که گویا با وجود شیوع گسترده کرونا در آمریکا، اوضاع بروفق مراد است. به هر حال برخی کارشناسان براین باورند که بعید است که آمریکایی‌ها در حال حاضر دست به تحرکی علیه مقاومت عراق بزنند، زیرا این چنین اقدامی به محاسبات زیادی با توجه به تبعات سنگین آن بر آمریکایی‌ها، نیاز دارد. اما قدر مسلم آن است که مقاومت عراق در اوج آمادگی برای مقابله با هرگونه ماجراجویی ترامپ قرار دارد و هرگونه اقدام نظامی سبب خواهد شد که عراق به ویتنامی دیگری برای آمریکا تبدیل شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق ویروس کرونا تحرکات نظامی آمریکا سامانه دفاع موشکی نظامیان آمریکایی گروه های مقاومت رژیم صهیونیستی مقاومت عراق آمریکایی ها خواهد شد نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی

جبهه مقاومت عراق نهمین عملیات پهپادی خود را از فاصله 526 کیلومتری با موفقیت در استان ایلات در جنوب فلسطین اشغالی انجام داد و پایگاه هوایی عوفدا را هدف قرار داد.

سرویس جهان مشرق - یگان پهپادی جبهه مقاومت عراق که از نیمه اسفند سال گذشته عملیات های متفاوتی را برای حمایت از مردم نوار غزه و ناامن کردن سرزمین های اشغالی آغاز کرده، نهمین عملیات خود را بامداد روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه با موفقیت انجام داد.

یک منبع میدانی که تحولات را در عراق از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات نیروهای مقاومت اشاره کرد و گفت: یگان پهپادی باز هم توانست سامانه دفاع هوایی صهیونیست ها را ناکام بگذار و نقطه مورد نظر را در سرزمین های اشغالی هدف قرار دهد.

این منبع میدانی با بیان این که در این عملیات، یگان پهپادی توانست در عمق فلسطین اشغالی نفوذ کند و پایگاه هوایی «عوفدا» را هدف قرار دهد، افزود: این پایگاه هوایی در جنوب سرزمین های اشغالی و استان ایلات واقع شده و دارای یک فرودگاه نظامی است.

ایلات جنوبی ترین استان رژیم صهیونیستی به شمار می آید که به خلیج عقبه متصل می شود و پایگاه عوفدا هم حدود ۵۲۶ کیلومتر با مرز عراق فاصله دارد و جبهه مقاومت عراق با این عملیات بار دیگر نشان داد هر منطقه ای را در سرزمین های اشغالی به راحتی می تواند هدف قرار دهد.

نیروهای مقاومت عراق همچنین در یک عملیات جداگانه پایگاه سبیر در شرق سرزمین های اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند؛ این پایگاه در شرق شهرک سبیر در نزدیکی مرز اردن قرار دارد؛ این منطقه نظامی از محور شمال غربی حدود ۱۶۶ کیلومتر با تل اویو فاصله دارد؛ فاصله این پایگاه نظامی تا مرز عراق حدود ۴۶۶ کیلومتر است.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی از نیمه دوم اسفند سال گذشته نشان می دهد جبهه مقاومت عراق، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را در اختیار دارد و از توانایی برخوردار است که می تواند به اهداف مهم و حساس صهیونیست ها ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادیم
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»