Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@15:27:05 GMT

کاهش ۵۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۵۶۳۰

کاهش ۵۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در مشهد

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از کاهش ۵۴ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در سطح شهر مشهد خبر داد و گفت: خوشبختانه شهروندان توصیه‌ها مبنی بر کاهش تردد در سطح شهر را جدی گرفته‌اند به طوری‌که شاهد افت ۵۰ درصدی ترافیک درون شهری هستیم.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، در خصوص وضعیت ترافیک و تردد خودروها در سطح شهر مشهد اظهار کرد: خوشبختانه شهروندان توصیه‌های مبنی بر کاهش تردد‌های غیرضروری در سطح شهر را جدی گرفته‌اند به طوری‌که شاهد کاهش ۵۰ درصدی ترددهای شهری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه به غیر از مراکز خرید در سایر نقاط شهر و بزرگراه‌ها ترافیک به‌شدت کاهش یافته است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم با رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا هرچه بیشتر به کمتر شدن بار ترافیک و کاهش ترددهای درون‌ شهری کمک کنند.

وی عنوان کرد: از هفته آینده اگر در طرح فاصله‌گذاری هوشمند تغییراتی ایجاد شود و فروشگاه‌ها و مغازه‌های بیشتری باز شود امکان اینکه ترددها در سطح شهر افزایش پیدا کند، محتمل است.

دهنوی در خصوص طرح زوج و فرد خودروها بیان کرد: فعلا در این باره برنامه‌ای نداریم و ما کماکان منتظر هستیم با توجه به اینکه حمل‌و‌نقل عمومی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعال نیست و یکی از الزامات طرح زوج و فرد فعال شدن ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است، نیاز است توسط ستاد کرونا بررسی شود آیا واقعا لزومی دارد حمل‌ونقل عمومی با توجه به شرایط موجود فعال شود و یا خیر در صورتی که این ناوگان شروع به کار کند امکان اجرای طرح زوج و فرد وجود دارد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از سرعت بالای بعضی از خودروها گله کرد و گفت: به علت خلوتی خیابان‌ها و معابر متاسفانه بعضی از رانندگان از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند و با سرعت بالا و بی‌احتیاطی منجر به حوادث ناخوشایندی همچون واژگونی خودرو و تصادفات می‌شوند و جان خود و شهروندان را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: از شهروندان تقاضا می‌کنیم همیشه رانندگی با سرعت مطمئنه و مجاز را مدنظر داشته باشند به‌خصوص در معابر بزرگراهی و هسته مرکزی شهر خلوتی معابر منجر به تصادفات و حوداث دلخراش نشود.

دهنوی با بیان اینکه از اول فروردین با دوربین‌هایی که در کل سطح شهر تعبیه شده است به خوبی سرعت وسایل نقلیه رصد می‌شود، تصریح کرد: از همین رو سرعت‌های بالای ۱۱۰ کیلومتر در ساعت را هم ۲۰۰ هزار تومان اعمال قانون کردیم و هم بلافاصله به مالکان این خودروها پیامک فرستادیم و هشدار دادیم که آنها جزء رانندگان پر خطر هستند و در صورت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با هماهنگی مقام قضایی خودرو آن‌ها توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی متذکر شد: این دو مورد تاثیر مثبتی در بحث کاهش سرعت در کل معابر شهری مشهد گذاشت اما بعضا شاهد واژگونی‌هایی در معابر اصلی هستیم که به طور مسلم علت اصلی آن سرعت بالای خودروها و عدم کنترل خودرو توسط راننده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه حوادث منجر به فوت ما روندی رو به کاهش را داشته است به طوری‌که آمارها حکایت از کاهش ۵۴ درصدی حوادث منجر به فوت دارد و امیدوار هستیم به همین نحو پیش برود و آن ۵ درصد رانندگانی که به قوانین ملزم نیستند نیز قانون را ملاک قرار دهند و با حفظ سرعت مطمئنه و احتیاط در رانندگی به کاهش این آمار کمک کنند. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خراسان رضوی مشهد پلیس راهور تصادفات رئیس پلیس راهور خراسان رضوی منجر به فوت سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، گفت: تاکنون بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز در استان گلستان ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید مهدی مهیایی ظهر امروز در جلسه ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی 1403 با اشاره به کاهش تصادفات در استان، اظهار داشت: نقاط حادثه‌خیز استان گلستان تا پایان سال جاری به صفر خواهد رسید.

وی افزود: استان گلستان دومین استان از لحاظ نقاط حادثه‌خیز در کشور بوده که حدود 95 نقطه حادثه خیز در سطح استان داشتیم و این امر منجر شده بود آمار تصادفات و فوتی‌ها در سنوات گذشته بالا باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در سال 1402 با همکاری وزارت راه و جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اول رئیس جمهور برگزار شد، توانستیم 95 نقطه را به نصف کاهش دهیم، اهتمام استان برنامه بر این است تا پایان سال جاری دیگر نقاط باقیمانده را به صفر برسانیم.

مهیایی افزود: اقدامات خوبی که انجام شده از مجموع 16 هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی در دولت سیزدهم بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان آن در حوزه راه‌ها هزینه شده و این موضوع نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به موضوع ایمنی راه ها است.

وی عنوان کرد: براساس آخرین آمار مقایسه‌ای در خصوص فوتی‌ها، سال گذشته در چنین روزی 14 فوتی تصادفات جاده‌ای در استان داشتیم، در روز متناظر امسال با وجود تصادف شب گذشته این آمار 7 فوتی بوده است که کاهش 50 درصدی فوتی‌ها در سطح جاده‌های استان داشتیم.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان
  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان
  • ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان / بارشی گزارش نشده است
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفرهای نوروزی جان باخته اند
  • در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند