Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک مقام ارشد دولت جمهوری ارمنستان روز دوشنبه بر تداوم همکاری با ایران در عرصه های مختلف از جمله امور تجاری تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «نیوز آرمنیا» «واروس سیمونیان» معاون وزیر اقتصاد ارمنستان در نشست مطبوعاتی به خبر نگاران  گفت که دولت این کشور هیچگونه محدودیتی در مبادلات کالا با ایران وضع نکرده و تنها کالاهای پزشکی شامل محدودیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام ارشد دولت ارمنستان افزود که مبالادت با ایران در مرز «مگری» و پایانه «آگاراک»  با مجوز ونظارت مراجع ذیربط برگزار می شود.

وی محدودیت تبادل کالاهای پزشکی با ایران را به این خاطر ذکر است که ایران عضور اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیست.

پیش‌تر، «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان با اشاره به تلاش برای توسعه روابط با ایران، همکاری با تهران را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه مهم برشمرده بود. «آرارات میرزویان» رئیس پارلمان ارمنستان هم گفته بود که اقتصاد کشورش از تحریم‌های ایران آسیب می‌بیند و ارمنستان نمی‌تواند از خرید گاز ایران صرف نظر کند. 

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند