Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور از کرونا متاثر خواهد شد، گفت: در آینده ای نزدیک سهام شرکتهای دولتی با سقف خرید ۲ میلیون تومان به ازای هر نفر عرضه خواهد شد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: برآوردها حکایت از آن دارد که تولید ناخالص داخلی کشور تا 15 درصد از کرونا متاثر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سعی ما براین است که با تدابیر اندیشیده شده، این اثر را به حداقل برسانیم.

دژپسند گفت: با توجه به اثرات اقتصادی شیوع کرونا، در راستای کمک به معیشت و توان خرید مردم،  23 میلیون خانوار از تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین در قالب کارتهای خرید بهره مند خواهند شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، برای کمک به بخشهای متأثر از بیماری کرونا 100 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است،‌ادامه داد،  از جمله از این مبلغ 75 هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی به کسب و کار ها تسهیلات ارزان قیمت داده خواهد شد، حدود 5500 میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری کمک خواهد شد و بخشی نیز برای اعتبارات هزینه ای بخش بهداشت و درمان تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به واگذاری سهام شرکتهای دولتی در بازار سرمایه گفت:  در آینده نزدیک در سال جاری، سهام دولت در تعداد 9 شرکت دولتی در رسته های انرژی (پالایشگاه و پتروشیمی)، مالی (بانکها و بیمه ها) و صنایع فلزی و معدنی در بورس عرضه خواهند شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد، در این مرحله از واگذاری، تصمیم بر این است که بصورت فراگیر این سهام‌ها را عرضه کنیم تا همه مردم با اعمال تخفیفهایی (در مرحله اول و فقط برای یکبار) در دو گروه 20 و 25 درصدی با سقف خرید 2 میلیون تومان به ازای هر نفر بتوانند  سهام عرضه شده را خریداری نمایند.

دژپسند با اشاره به عملکرد دولت در حوزه مالیات ستانی گفت: در سال 1398 بعد از 14 سال، برای اولین بار میزان تحقق درآمد های مالیاتی از طریق  مبارزه جدی با فرار مالیاتی و گسترش پایه های مالیاتی و بدون  فشار آوردن بر فعالان اقتصادی خوش حساب، از 100 درصد عبور کرد. البته یک سوم رشد درآمد مالیاتی کشور نیز ناشی از تحولات فناورانه در نظام‌مالیاتی است.

ادامه دارد...

 

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت اقتصاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت اقتصاد وزارت اقتصاد وزیر اقتصاد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بورس کالا، این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم، و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، عرضه سبد زعفران محصول تولید سال ۱۴۰۱ بر پایه استاندارد ملی ایران (شامل رشته‌ای بریده درجه یک ۶/۳۹ درصد، رشته‌ای بریده درجه دو ۲۲/۸۱ درصد، رشته‌ای بریده درجه سه ۲۶/۷۳ درصد، رشته‌ای درجه یک ۲۱/۳۲ درصد، رشته‌ای درجه دو ۱۹/۶۰ درصد، رشته‌ای درجه سه ۳/۱۰ درصد و زعفران دسته‌ای ۰/۰۵ درصد) است.

بر اساس اطلاعات اعلامی؛ محل تحویل این محصول، استان خراسان رضوی- شهرستان مشهد، بلوار سازمان آب، بعد از دفتر روزنامه خراسان، اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان مشهد بوده و محصول در بسته‌های نایلونی مخصوص پلمپ شده‌ی حداکثر ۵ (پنج) کیلوگرمی بسته بندی شده است که حداقل خرید مجاز ۱۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

در آگهی این عرضه آمده است: خریدار قبل از خرید، مکلف به رویت کالا و کسب اطمینان از کیفیت آن هستند و درصورت عدم تحویل کالا حداکثر تا ۶ (شش) روز کاری پس از مهلت مجاز تحویل، خریدار مشمول پرداخت هزینه انبارداری معادل ۴۰ (چهل) ریال برای هر گرم کالای باقی مانده (روزانه) از موعد زمان تعیین شده خروج کالا خواهند بود وافت احتمالی کیفی ناشی از عدم خروج به موقع کالا نیز بر عهده خریدار خواهد بود.

آنالیز محصول عرضه شده نیز مطابق جدول شماره ۱ فیزیک و شیمیایی استاندارد ملی (۱-۲۵۹) است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی