Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:03:42 GMT

دستگیری اعضای یک باند با ۲۰ فقره سرقت در اهواز

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۶۱۷۵

دستگیری اعضای یک باند با ۲۰ فقره سرقت در اهواز

سرهنگ محسن دالوند دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت : در پی وقوع چند فقره سرقت منزل، مغازه و خودرو در برخی از نقاط شهرستان اهواز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۳۳ اهواز با کار اطلاعاتی و حین گشت زنی های نامحسوس و هدفمند با مشاهده رفتار مشکوک سرنشینان یک خودرو سواری پراید و با توجه به سرقتی بودن خودرو مورد نظر بعد از استعلام پلاک خودرو، در جهت متوقف و دستگیر نمودن متهمان وارد عمل شده که بعد از طی مسافتی تعقیب و گریز هر سه متهم دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی اهواز گفت: پس از تحقیقات پلیسی به عمل آمده، متهمان به ۱۵ فقره سرقت منزل و مغازه همچنین پنج فقره سرقت گوشی تلفن همراه به روش زورگیری از شهروندان در نقاط مختلف شهرستان اهواز اعتراف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر سه دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی،اموال سرقتی زیادی از قبیل تلویزیون های ال ای  دی، لوازم برقی منزل، قطعات مربوط به خودرو وتجهیزات فنی و برقی مربوط به حرفه های گوناگون نیز کشف شد.

سرهنگ دالوند بیان کرد :متهمان پس از تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند و فراخوان برای تحویل اموال سرقتی به مالباختگان ارسال شد .

برچسب‌ها انتظامی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتظامی اهواز انتظامی اهواز فقره سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعلام اینکه چند فرد ناشناس اقدام به خرید کالا از فروشندگان لوازم و تأسیسات ساختمانی و مغازه‌های فروش لوازم خانگی با چک صیادی کرده اند، اما پس از مراجعه به بانک متوجه می‌شوند که حساب صاحبان چک خالی و به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است.


سرهنگ حسین ترکیان افزود: با تحقیقات انجام شده مشخص شد اعضای یک باند کلاهبردار ابتدا افراد معتاد و کارتن خواب را شناسایی و پس از رسیدگی به وضعیت ظاهری آنها اقدام به ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و سیم کارت به نام این افراد کرد و سپس با مراجعه به بانک و ارائه مدارک هویتی آنها دسته چک بانکی را دریافت و با این دسته چک‌های بدون پشتوانه اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های لوازم ساختمانی و لوازم خانگی کرده و با این شیوه از آنان کلاهبرداری می‌کردند.


او گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و رصد افراد معتاد که صاحبان اصلی چک‌های صیادی بودند را شناسایی و دستگیر کردند و با اعترافات آنها هویت متهمان اصلی پرونده را به‌دست آوردند.


سرهنگ ترکیان افزود: در چند عملیات جداگانه سه نفر از اعضای این باند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و در ادامه متهم ردیف چهارم و از اعضای اصلی باند که در زمینه خرید و فروش چک‌های بانکی بدون پشتوانه و شناسایی افراد کارتن خواب فعالیت داشت و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.


او با بیان اینکه متهمان از ۸ فروشنده تجهیزات ساختمانی و لوازم خانگی بیش از ۲۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند گفت: با اعترافات صریح متهمان به بزه ارتکابی خود این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • دستگیری باند سارقان احشام در بهشهر
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • دستگیری سارق خودرو با شلیک پلیس شاهین‌شهر
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • دستگیری سارق محتویات درون خودرو در کهگیلویه
  • دستگیری سارق با ۳۰ فقره سرقت در سنندج
  • دستگیری سارق سابقه دار غیر بومی و کشف ۳ خودروی سرقتی