Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@04:26:37 GMT

شناسایی 18 شایعه پرداز حوزه کرونا توسط پلیس کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۶۱۹۱

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، به نقل از پایگاه‌خبری پلیس، سردارعلی اکبر جاویدان اظهار داشت: شناسایی این افراد به دنبال رصد دقیق فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان کرمانشاه، کارشناسان پلیس فتا به صورت دقیق و شبانه روزی اخبار منتشر شده در خصوص این بیماری که در فضای مجازی تولید و بازنشر می‌شد را زیر نظر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جاویدان تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت مطالب منتشره در فضای مجازی که مخاطبان بسیاری نیز دارد 18 نفر از افراد شایعه پرداز که اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب که عموما امنیت روانی جامعه را دچار چالش می کرد شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا تذکرات لازم را دریافت کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پلیس کاملا بر اتفاقات فضای مجازی اشراف دارد، گفت: این افراد در صورت تکرار کار خود به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: پلیس به هیچ کس اجازه نمی دهد با نشر اکاذیب در دل مردم ترس ایجاد کرده و امنیت روانی شهر و جامعه را مختل کند.

سردار جاویدان ادامه داد: اقدام دیگر پلیس در موضوع کرونا، برخورد قاطعانه با محتکران و گرانفروشان بود و طی 50 روز اخیر بسیاری از این افراد شناسایی و دستگیر شده و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس قبلا به این افراد هشدارهای لازم را داده بود و با تعامل خوبی که میان نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وجود دارد افراد محتکر و گرانفروش با سخت ترین مجازت‌ها روبه رو خواهند بود چرا که با جان مردم بازی کرده و اجازه دسترسی شهروندان به مواد مورد نیاز را نداده‌اند.

وی ادامه داد: پلیس تا آخرین لحظه حضور بیماری کرونا در کنار مردم خواهد بود و تحت هیچ شرایطی به عده ای فرصت طلب و سودجو اجازه عرض اندام و فعالیت نمی دهد.

سردار جاویدان در عین حال با قدردانی از همکاری مردم با پلیس، از آنها خواست تا افراد محتکر، گرانفروش و شایعه سازان فضای مجازی را به ماموران انتظامی معرفی و مطمئن باشند چنین افرادی به سزای عمل خود خواهند رسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیماری کرونا نیروی انتظامی کرمانشاه شایعه پرداز فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب

به گزارش خبرنگار مهر سردار مهدی حاجیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا لازم می دانم از همراهی شهروندان کرمانشاه و خصوصاً بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است، گفت: خوشبختانه بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل کردی که حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است جایی ندارد.

وی در ادامه به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

سردار حاجیان همچنین با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون الهی را نادیده گرفته و هنجار شکنی کنند.

وی از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آنها انجام خواهد شد.

کد خبر 6087050

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها