Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@05:46:08 GMT

ویروسی نادیدنی یک ابر قدرت را درهم پیچید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۶۴۵۷

ویروسی نادیدنی یک ابر قدرت را درهم پیچید

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمهرداد سیدمهدی با انتشار توییتی نسبت به ناتوانی کشور آمریکا که همواره خود را به عنوان ابر قدرت و «ایالات متحده» معرفی می‌کرد در مقابله با ویروس کرونا واکنش نشان داد.

سیدمهدی یک ویروس نادیدنی را باعث نمود یافتن ضعف یک ابر قدرت و درهم پیچیده شدن متحده بودن آمریکا معرفی کرد و نشانه‌های فروپاشی را ظهوریافته‌تر از هر زمان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مراقب باشیم جای مسائل اصلی و فرعی با هم عوض نشود

در ادامه متن و توییت منتشر شده توسط رئیس خبرگزاری صدا وسیما را مشاهده می‌کنید:

" همواره خود را بعنوان ابرقدرت و ایالات متحده معرفی میکردند. یک ویروس نادیدنی ابرقدرتی را در هم پیچیده و هم متحده بودن را. نشانه‌های فروپاشی واضح‌تر از هرزمانی شده است. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در آمریکا دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی

 ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت شاهد هستیم که برخلاف خسارت مالی و جانی سنگین روحیه مقاومت و سلحشوری در میان مردم غزه افزایش پیدا کرده و این مساله شرایط را برای رژیم صهیونیستی دشوارتر از گذشته کرده است، زیرا با گذشت بیش از شش ماه از جنگ ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته شرایط میدانی را به نفع اسرائیل تغییر دهد.

این در حالی است که دشوار‌تر شدن شرایط این روز‌ها انتشار اخبار استعفا در کابینه بنیامین نتانیاهو را نیز افزایش داده است. برای نمونه گزارش‌ها از این حکایت دارد که تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مدت ۲۰۰ روز گذشته بسیار سنگین بوده و بر مبنای گزارش‌های رسانه‌های اسرائیل تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی کشته و حدود ۸۰۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند؛ و علاوه بر این حدود ۹۰۰ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز منهدم شده است.

به این ترتیب این حجم از تلفات و خسارت برای رژیم صهیونیستی بسیار سنگین بوده و شرایط را برای آن‌ها پیچیده‌تر کرده است. افزون بر این بعد از گذشت حدود شش ماه از جنگ همچنان نهاد و سازمان‌های اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی به دلیل ناپایداری امنیتی و درگیری نظامی در اراضی اشغالی تعطیل هستند و حجم خسارت‌های مالی ناشی از این تعطیلی حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بنابراین مجموعه این خسارت‌ها هزینه سنگینی را به لحاظ اعتباری، سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر پیکره شکننده رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. چنین مسائلی سبب شده این روز‌ها اتهام زنی‌ها بین فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی شدت بگیرد. به شکلی که کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو به دلیل اختلافات و استعفا در حال سرنگونی است. این شرایط جنگی بوده که تاکنون مانع از فروپاشی این کابینه شده است. در واقع چنانچه جنگ ادامه پیدا کند، برخی احزاب که به شکل ائتلافی در کابینه حضور دارند از آن خارج خواهند شد و در نتیجه کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

این اختلافات در واقع سبب می‌شود که رژیم صهیونیستی از درون دچار فروپاشی شود. لازم به یادآوری است که چنین وضعیتی برای آمریکا و کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی نیز بسیار نگران کننده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها از کابینه نتانیاهو عبور کرده‌اند و تنها هدف آن‌ها حفظ رژیم صهیونیستی است. البته داده‌های سیاسی و میدانی نیز نشان می‌دهد که بعد از جنگ غزه حتی اگر آتش بسی نیز برقرار شود، شرایط در جامعه صهیونیست‌ها ناپایدار خواهد بود و موج مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به سمت آمریکا و اروپا شدت خواهد گرفت.

شرایط اقتصادی ناپایداری که برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی شکل گرفته سبب شده که به تازگی کنگره آمریکا کمک مالی چند ده میلیارد دلاری برای اسرائیل را به صورت فوری تصویب کند. این در حالی است که با توجه به رقابت انتخاباتی بین جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها نیز می‌توان گفت شرایطی خاکستری را در آمریکا شاهد هستیم. در واقع به نظر می‌رسد وضعیت به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها احساس می‌کنند کابینه و رفتار تهاجمی بنیامین نتانیاهو هزینه سنگینی به لحاظ سیاسی و مالی برای آن‌ها به همراه دارد. لازم به یادآوری است که نتانیاهو تاکنون هیچ دستاورد سیاسی، نظامی و امنیتی به همراه نداشته است و نتوانسته وضعیت میدانی را در غزه کنترل کند. به همین دلیل احتمالا بعد از جنگ غزه درگیری‌های داخلی، اختلافات سیاسی و سقوط کابینه‌های متوالی در اراضی اشغالی سبب فروپاشی این رژیم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • ناتوی ناتوان
  • آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود