Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@08:24:03 GMT

نصف جهان از ماسک اشباع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۶۵۸۰

نصف جهان از ماسک اشباع شد

ظرفیت تولید ماسک و لباس و مواد ضد عفونی کننده در استان اشباع شده است و به مازاد رسیده ایم.

  رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف استان اصفهان درگفت و گو با «ایران» گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ده ها واحد تولیدی خط تولید خود را تغییر داده و با همراهی اقدام به تولید ماسک، لباس و مواد ضدعفونی کردند تا جایی که درحال حاضر استان اصفهان بطور کامل اشباع شده و مازاد تولید به استان های متقاضی و مناطق محروم وبرای خیرینی که درخواست دارند ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تولید ماسک پارچه ای دراین واحدهای تولیدی افزود: اولویت اول ما دانشگاه علوم پزشکی بود که آنها نیز اقلام را به تهران ارسال ودر آنجا بین داروخانه ها وفروشگاه های لوازم بهداشتی توزیع می شود.

وی با اشاره به شرایط متفاوت استان‌ها در خصوص گستردگی ویروس کرونا، اظهار کرد: در استانداری اصفهان و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، وضعیت کسب و کار‌ها در شرایط کنونی را بررسی ومی‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از ۲۰ فروردین‌ماه برخی از کسب و کار‌ها را به چرخه فعالیت برگردانیم.
این مسئول تأکید کرد: در صورتی که کسب و کار‌ها به چرخه فعالیت در بازار بازگردند، موظف هستند براساس پروتکل‌های بهداشتی جدید مراجع بهداشتی و درمانی کشور فعالیت کنند، اما در حال حاضر هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و تعطیلی اصناف غیرضروری تا بیستم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی واحد‌های صنفی در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بازارها، تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر مطالبات اصناف هستیم و با بانک مرکزی برای حل مشکل اقساط برداشت شده از حساب اصناف مذاکره کرده‌ایم، همچنین تخصیص وام‌های کم بهره و بخشودگی‌های مالیاتی برای واحد‌های صنفی را نیز پیگیری می‌کنیم.
جهانگیری افزود: امیدواریم با تسهیلات دولت و مساعدت مردم، واحد‌های صنفی قادر به ایستادن مجدد روی پای خودشان شوند و به چرخه فعالیت‌های اقتصادی بازگردند، ما نیز به عنوان نماینده اصناف مطالبات مورد نظر واحد‌های صنفی را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهیم کرد.
عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف یک حلقه یا زنجیره است، خاطر نشان کرد: برخی از کسب و کار‌ها درآمدشان در ایام عید بیش از فعالیت آنها درطول یک سال است و می توان گفت دوماه طلایی (اسفند وفرودین )را از دست داده اند زیرا بسیاری از خرید‌های بازار فصلی و مقطعی است. در حال حاضر به صورت زنجیره‌وار همه اصناف دچار ضرر و زیان شده‌اند.
جهانگیری افزود: با بررسی دقیق میزان خسارت‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی بازار در پی شیوع ویروس کرونا، اصناف را براساس میزان آسیب‌های مالی‌شان اولویت بندی کرده‌ایم و لیست آنها برای استانداری اصفهان ارسال شده است، براین اساس صنوفی همچون رستوران‌ها، کفش‌فروشان و فروشندگان پوشاک به عنوان سرلیست اعلام شده‌اند.
وی اضافه کرد: منتظریم تا پس از پایان اپیدمی کرونا در کشور، دستورالعمل‌های اجرایی ارائه تسهیلات به اصناف به پیوست لیست اتاق اصناف ابلاغ شود و بتوانیم آسیب مالی کسب و کار‌ها را تا حدودی جبران کنیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واحد های صنفی ویروس کرونا کسب و کار ها اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۵۰ تن مرغ پارسال در این استان تولید و توزیع شد که این میزان نزدیک به ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
حسن رستمی افزود: تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان خراسان رضوی در یکسال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی تولید شده است که افزایش نزدیک به هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

مدیر طیور جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر هزار و ۴۸۷ مرغداری گوشتی در این استان با ظرفیت ۳۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۹۵۵ قطعه فعالیت دارد.

وی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است و مازاد تولید این محصول را به استان‌های دیگر صادر می‌کند.

رستمی افزود: در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۲۰۰ قطعه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از حیث واحد‌های فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی و نظارت فولاد شهر
  • (ویدئو) لحظه سرقت از پارکینگ و انباری یک مجتمع مسکونی در زنجان در کمال خونسردی و بدون ماسک!
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟