Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شایعاتی مبنی بر احتمال نقش داشتن نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵ G) در همه گیری ویروس کرونا، شماری از مردم انگلیس به تاسیسات این فناوری، آسیب می‌زنند در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط میان شبکه ۵ جی و ویروس کرونا وجود ندارد.

اخبار بین الملل-مردم خرافی در انگلیس به چندین دکل نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵ G) یا نسل پنجم ارتباطات سیّار سلولی حمله کرده و به آن‌ها آسیب زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت بی تی (BT) در انگلیس از مردم خواسته است از آسیب زدن به دکل‌ها و تاسیسات نسل پنجم شبکه تلفن همراه خودداری کنند، زیرا در هفته اخیر، شماری از تاسیسات سوزانده شده اند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵ G) یا دقیق‌تر نسل پنجم ارتباطات سیّار سلولی، هم‌اکنون جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار سلولی است که پس از نسل چهارم (۴ G) فعلی ارائه شده‌است.

 در ماه‌های اخیر، شبکه‌های اجتماعی سرشار از شایعات بی اساس درباره بیماری زایی دکل‌ها و تاسیسات نسل پنجم ارتباطات سیّار سلولی بوده است و اکنون ادعا می‌شود این تاسیسات، موجب ویروس کرونا شده است. در این شایعات گفته می‌شود که تاسیسات و دکل‌های نسل پنجم ارتباطات سیّار سلولی، اکسیژن موجود در هوا را مصرف می‌کنند و در نتیجه، شش انسان‌ها خالی می‌ماند. شرکت بی تی همچنین اعلام کرده است به علت تاثیر اخبار دروغ در پاره‌ای از موارد مردم به کارکنان این شرکت نیز حمله کرده و مانع ایجاد زیر ساخت‌های ارتباطاتی جدید شده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تلفن همراه ۵ G ویروس کرونا انگلیس تلفن همراه ویروس ویروس کرونا کرونا نسل پنجم شبکه تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، داود مخلصی گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و پیش بینی شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در حالت آماده بکار قرار دارند. 

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای آماده باش پرسنل و امکان بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده است. 

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشترکین فاضلاب، بازدید از دریچه منهول‌های فاضلاب به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب، مدیریت بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود روان آب‌ها و افزایش دبی تصفیه خانه ها، مرمت و آسفالت کانال‌ها و مسیر‌های حفاری شده، رصد مستمر وضعیت تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای پیشگیری و پاسخگویی به شرایط اضطراری است. 

مخلصی خاطرنشان کرد: در جلسات مدیریت بحران مقرر شد با توجه به احتمال وقوع روان‌آب در سطح شهر یزد و سیلاب در رودخانه‌های فصلی، در صورت وارد آمدن آسیب به شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب نسبت به اعزام تیم عملیاتی واکنش سریع برای رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

دیگر خبرها

  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم