Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس گفت: باید توافقی میان وزارت ارتباطات و صداو سیما صورت بگیرد چراکه نمی‌خواهیم از طریق جنگ و جدال وارد شویم.

«رمضانعلی سبحانی‌فر»، رئیس کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس، در واکنش به صحبت‌های وزیر ارتباطات در مورد فرکانس‌هایی که در اختیار صداو سیما هستند، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مجلس در زمینه بازگشت مجدد فرکانس‌ها از صدا و سیما به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمی‌تواند کاری کند چراکه در این رابطه قانون وجود دارد و براساس همین قانون فرکانس‌ها در اختیار این وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو باند فرکانسی 700 و 800 که قبلا به صدا و سیما واگذار شده، بلا استفاده است و استفاده بهینه از آن نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر به این فرکانس‌ها نیاز داریم، وزارت ارتباطات می‌تواند طی توافقی با صدا و سیما این فرکانس‌ها را مجددا در اختیار بگیرد که از این فرکانس‌ها، استفاده بهینه شود.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه شخص وزیر ارتباطات می‌تواند این فرکانس‌ها را از صدا و سیما پس بگیرد، خاطرنشان کرد: باید توافقی صورت بگیرد چراکه نمی‌خواهیم از طریق جنگ و جدال وارد شویم.

رئیس کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس ضمن اشاره به اقدامات مجلس دهم در این زمینه ادامه داد: در بودجه سال 98 پیشنهاد کردیم که منافع حاصل از این فرکانس‌ها به صورت 50-50 میان این وزارتخانه و صدا و سیما تقسیم شود که از این طریق، هر دو طرف بتوانند استفاده کنند که متاسفانه این پیشنهاد رأی نیاورد و از بودجه، حذف شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرکانس ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات فرکانس ها صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوران به کدام حوزه‌ها گرایش بیشتری دارند؟ + فیلم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری پردیس گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و نفت و گاز سه حوزه دارای اولویت تحقیقاتی فناوران است.

امین‌رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سه حوزه پرطرفدارگفت: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تعداد قابل توجهی از فناوران در این حوزه مشغول هستند نرم افزار‌ها مبتی برهوش مصنوعی و نرم‌افزار‌های مبتی بر گیم و بازی جذابیت بسیاری دارد تعداد قابل توجهی از فناوران در این حوزه مشغول هستند. 

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری پردیس افزود: سلامت با توجه به بازار مناسب و همچنین مباحث ناشناخته‌ای که دارد در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو جذابیت خاصی دارد.

وی با اشاره به سومین حوزه پرطرفدار گفت: حوزه نفت و گار است به دلیل ظریفت‌های کشور ما در این حوزه، طرفداران بسیاری دارد همچنین تحریم‌ها به بومی سازی این حوزه کمک کرده است این سه حوزه جز اولویت کارهای تحقیقاتی فناوران قرار دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فناوران به کدام حوزه‌ها گرایش بیشتری دارند؟ + فیلم
  • پایداری هوای گیلان تا شنبه/ بازگشت مجدد بارش های رگباری
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد