Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین خانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از طریق مکانیزاسیون و نوسازی ادوات، اجرای طرح‌های آبیاری نوین و کشت محصولات متناسب با اقلیم منطقه افزایش ضریب بهره‌وری موقوفات بخش کشاورزی داورزن فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از موقوفات بخش کشاورزی داورزن موقوفه آل احمد این شهرستان است که با بیش از ۳۰ هکتار کشت انواع محصولات زراعی و باغی اشتغالزایی خوبی داشته که مراحل احداث استخر پرورش ماهی و واحدهای دامداری آن در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: همچنین با کشت گیاهان دارویی نعنا فلفلی، آویشن و چای ترش در این موقوفه زمینه فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی این محصولات فراهم شده است.
موقوفه آل احمد با نیم قرن قدمت دارای یک حلقه چاه عمیق است و به یک مجتمع کشت و صنعت در شهرستان داورزن تبدیل شده و درآمد این موقوفه وقف امور عام‌المنفعه، درمان بیماران، آموزش و پژوهش، امداد و نجات و ایتام  می‌شود.
 ۷۸۵ موقوفه در داورزن تحت مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان قرار دارد. 

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد که پیشتر یکی از بخش‌های شهرستان سبزوار بود.

شهرستان داورزن ۵۰ هزار هکتار زمین زیرکشت با فعالیت چهار هزار و ۷۵۰ بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

برچسب‌ها جهش تولید اراضی کشاورزی داورزن وقف پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید اراضی کشاورزی داورزن وقف جهش تولید اراضی کشاورزی داورزن وقف کشاورزی داورزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید

علی همت زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید خبر داد و گفت: این میزان در راستای ۲۷ مورد تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی بخش رامند شامل دیوارکشی، اتاقک، محوطه سازی، فنس کشی و استخر اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این عملیات با حضور فرمانده یگان حفاظت امور اراضی، نماینده دادگاه بخش رامند و همکاری عوامل انتظامی و راهداری بویین زهرا و رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان صورت گرفت.

 این اجرا شامل اخبار سامانه و شناسایی‌های اخیر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید