Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش خبرگزاری‌ها، در پی وقوع انفجاری توسط عوامل ناشناس در حومه دیر الزور در شمال شرق سوریه یک افسر آمریکایی و دو نیروی کرد سوری کشته شدند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه روز دوشنبه از کشته شدن یک افسر آمریکایی و دو عنصر نیروهای دموکراتیک سوریه با نام اختصاری "قسد" در حومه دیر الزور در پی کمین افراد ناشناس خبر داد که خودروهای اشغالگران آمریکایی را هدف گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار این خبرگزاری گزارش داد، گشت‌های مشترک آمریکایی و گروه‌های وابسته به "قسد" که مورد حمایت آمریکا هستند در معرض حمله افراد ناشناس در نزدیکی روستای الوسیعه از توابع شهرستان الصور در مرزهای اداری استان حسکه قرار گرفتند.

به گزارش این خبرگزاری، افسر آمریکایی به پایگاه الشدادی در حومه جنوبی حسکه منتقل شد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی در شرق سوریه در نزدیکی میادین نفتی مستقر هستند و از نیروهای "قسد" حمایت می‌کنند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه اکتبر وارد شرق فرات شدند تا مانع از حملات ارتش ترکیه در آن برهه شوند. نیروهای ترکیه با عملیات "چشمه صلح" قصد نابودی یگان‌های مدافع خلق کرد، ستون فقرات نیروهای دموکراتیک سوریه را داشتند.

در آن زمان ورود ارتش سوریه به منطقه و استقرار آن در مرزهای این کشور و ترکیه و برخی مناطق شرق فرات بعد از توافق با یگان‌های کرد خاصه "قسد" تحت نظارت روسیه انجام گرفت.

دمشق رسما اعلام کرده است که مقصد بعدی ارتش سوریه بعد از آزادسازی ادلب شرق فرات خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش سوریه شرق فرات استقرار نیروهای آمریکایی افسر آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با کسی که به خاکش تعدی‌ کند مماشات نخواهد کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رژه ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی سه تغییر و تحول مهم در سال های اخیر در خود داشته است، اظهار داشت: یکی از این موارد تغییر در ساختار کلی نیروی زمینی با تصویب رهبر انقلاب است که این نیرو به یک نیروی متحرک و هجومی و با واکنش سریع تبدیل شود و اکنون این چنین نیرویی را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده ایم.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش تسلیحاتی را وارد کرده که اکثریت آن در همین نیرو و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی شده است که دارای قابلیت هوشمند، دقیق زن و دور زن هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره عملیات وعده صادق نیز گفت: نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند و هم افزا عمل می کنند و به طور قطع رژیم صهیونیستی بداند اگر بخواهد دست از پا خطا کند، پاسخ هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود.

سرتیپ حیدری یادآورشد: ایران با کسی که به خاکش تعدی‌ کند مماشات نخواهد کرد. ما این را در دفاع مقدس ثابت کردیم و ۸ سال در برابر قدرت های دنیا ایستادیم و در پایان یک وجب خاک هم دست دشمن نماند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی هم بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند و منتظرند این رژیم دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

 
 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • فرمانده ارتش اشغالگر: به رفح حمله می‌کنیم
  • وعده صادق درس عبرتی برای دشمنان انقلاب است
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • تا پای جان برای ایران
  • ایران با کسی که به خاکش تعدی‌ کند مماشات نخواهد کرد
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد