Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر برگزاری نشست نخبگان اهل‌تشیع و اهل سنت را از برنامه‌های سال ۹۹ این دانشگاه دانست و از میزبانی دو شهید گمنام دفاع مقدس خبر داد.

احمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری  آنا در تشریح فعالیت و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو اظهار کرد: «برگزاری استارت‌آپ سلامت برای پیشگیری و بهداشت عمومی در مقابله با کروناویروس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر ازجمله اقدامات این واحد دانشگاهی است که در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: «به‌منظور مقابله با کروناویروس در راستای ارائه طرح‌ها و راه‌کارهای بهداشتی کاهش شیوع این بیماری و قطع‌شدن زنجیره انتقال این ویروس؛ برگزاری استارت‌آپ سلامت در سطح استان از مهم‌ترین برنامه‌‌هاست.»

این مقام مسئول اهم فعالیت و دستاوردهای انجام شده در سال گذشته را یادآور شد و افزود: «افزایش ۶۳ درصدی جذب دانشجو در سال ۹۸ و رسیدن جمعیت دانشجویی این واحد دانشگاهی به بیش از ۵ هزار نفر و افزایش درآمد غیر‌شهریه‌ای، برگزاری همایش بین‌المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل‌سنت، برگزاری همایش منطقه‌ای وحدت اسلامی از منظر امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب اسلامی امام‌خامنه‌ای از جمله اقدامات این واحد دانشگاهی بود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر با بیان اینکه این واحد دانشگاهی از مأموریت علمی خود غافل نبوده است، اظهار کرد: «راه‌اندازی نخلستان ارگانیک با ارقام متنوع در سایت مزرعه‌ آموزشی دانشگاه، برگزاری نشست‌های متعدد هم‌اندیشی استادان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی - پژوهشی و اقتصاد دانش‌بنیان و درآمدزایی غیرشهریه‌ای، برگزاری چند نشست هم‌اندیشی دانشجویی با موضوعات مختلف (فرهنگ و دانشجو، خوباوری و دانشجو، جوان و امید به آینده، حل مشکلات دانشجویان در دانشگاه و...) با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه از دیگر اقدامات و دستاوردهای قابل ذکر است.»

راه‌اندازی قرارگاه جهادی «سلامت» و «خدمت»

ابراهیمی مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و به آنا گفت: «این واحد دانشگاهی سال گذشته با راه‌اندازی و تشکیل قرارگاه جهادی «سلامت» دانشگاه برای خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز ارائه خدمات دارویی رایگان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به  مردم سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد عمل شد.»

وی یادآور شد: «راه‌اندازی و تشکیل قرارگاه جهادی «خدمت» دانشگاه به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی از سراسر کشور برای تهیه بسته‌های ارزاق و ارسال به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، تشکیل کمیته بهداشت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی مختلف در سطح دانشگاه و شهرستان به‌منظور مقابله با بیماری کرونا و ضدعفونی و گندزدایی محله به محله و مکان‌های پرازدحام و شلوغ شهر از دیگر اقداماتی بوده که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این دانشگاه قابل ارزیابی است.»

این مقام مسئول گفت: «با اقدامات مناسبی که توسط این واحد دانشگاهی انجام شده شاهد افزایش دو‌برابری جمعیت دانش‌آموزی در مدارس دخترانه و پسرانه سمای ایرانشهر هم بوده‌ایم.»

ابراهیمی اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر با بالابردن خدمات آموزشی، فرهنگی و فوق‌برنامه در این مدارس، تجهیز و حل مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه استادان هیئت علمی و مدعو دانشگاه‌های آزاد اسلامی جنوب استان سیستان و بلوچستان، انجام طرح ترافیکی در ورودی دانشگاه به‌منظور حل مشکلات رفت و آمد دانشجویان از دیگر اقداماتی بوده که سال گذشته انجام شد.»

میزبانی 2 شهید گمنام و ساخت یادمان شهدا

وی برنامه‌ریزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر را از اصول مهم دانست و افزود: «راه‌اندازی یک سرای نوآوری در این واحد دانشگاهی به منظور ایجاد و فراهم‌سازی زمینه مهارت‌آموزی دانشجویان، میزبانی دو شهید گمنام و ساخت یادمان شهدای ارزشمند گمنام در دانشگاه، آغاز ساخت مسجد دانشگاه با تصویب در هیئت امنای استان سیستان و بلوچستان، برگزاری نخستین استارت‌آپ دانش‌آموزی با موضوع کار، تلاش و تولید با همکاری مدارس سمای دانشگاه در استان از جمله برنامه‌های آتی دانشگاه است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر اظهار کرد: «آغاز ساخت باغ بوتانیکی (محوطه زینتی و کلکسیونی زنده از گیاهان) در سایت مزرعه آموزشی دانشگاه به‌منظور خدمات سیاحتی، گردشگری به شهروندان ایرانشهری و سایر مسافران به‌این شهرستان در راستای ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای قابل ارزیابی است.»

کسب مجوز و راه‌اندازی 2 رشته در مقطع دکتری

این مقام مسئول گفت: «راه‌اندازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر، کسب مجوز و راه‌اندازی چند رشته آموزشی کاربردی و پرتقاضا دانشجویان منطقه در مقطع کارشناسی ارشد و نیز کسب مجوز و راه‌اندازی دو رشته در مقطع دکتری در این واحد دانشگاهی از جمله اقدامات مهم در سال 99 است که امیدواریم با تحقق تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده بتوانیم نقش خود را به عنوان یک دانشگاه اجتماعی به بهترین نحو ایفا کنیم.

به گفته ابراهیمی، نشست نخبگان اهل‌ تشیع و سنت و برگزاری یک همایش بین‌المللی و منطقه‌ای با موضوعات مختلف از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در سال جدید است.

انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: شهید گمنام ویروس کرونا احمد ابراهیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان واحد دانشگاهی دانشگاه به منظور راه اندازی شهید گمنام سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه اسلامی واحد تهران جنوب با مدیر کل‌تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد
  • کاشت ۳۰۰ اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس
  • تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال ۱۴۰۳
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند