Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا سامانی سدهی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های استان در سال آبی ۹۸-۹۹ نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۲ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش دارد، که همین موضوع حکایت از مشکل کمبود آب در استان دارد.

سدهی سامانی، با بیان اینکه این استان همچنان با پدیده خشکسالی مواجه است، تصریح کرد: با وجود بارش برف و باران در سال آبی جاری همچنان استان با کمبود منابع آب مواجه است و خشکسالی و کمبود آب از مهمترین مشکلات استان به شمار می‎رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، سد چغاخور و سد ناغان از وضعیت بهتری برخوردار است و بیش از ۸۰ درصد این سدها آبگیری شده است و این در حالی است که سد سورک، خالی از آب است و بارش‌های سال آبی تنها ۷ درصد این سد را پر کرده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پراکندگی بارش‌ها در استان به شکلی است که عمق خشکسالی در برخی نقاط بیشتر است.

وی تاثیر بارش‌ها بر منابع زیرزمینی را ناچیز دانست و گفت: به دنبال بارش‌ها، وضعیت دشت‌های استان بهبودی پیدا نکرده است و بارش‌ها به شکل روان‌آب از استان خارج می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری ستاد خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری شرکت آب منطقه ای چهارمحال وبختیاری شرکت آب منطقه ای بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری

مبینی کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، برای امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه، در بعضی ساعات رگبار باران انتظار می رود.

وی افزود: بارش ها از بعداز ظهر بتدریج  ضعیف شده اما همچنان به صورت نقطه ای تا نیمه شب( به خصوص در نیمه شرقی استان) ادامه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار هواشناسی در خصوص سامانه بارشی

 مبینی اضافه کرد: برای پنج شنبه، رشد ابر و بارش هایی رگباری و ضعیف در بخش هایی از استان به خصوص نوار شرقی و کوهرنگ پیش بینی می شود. 
روز جمعه آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود، از روزجمعه تا سه شنبه هفته ی آتی افزایش محسوس دما در ساعات ظهر پیش بینی می شود

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری