Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@00:58:57 GMT

اینها کرونا خرید و فروش می کنند!

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۱۷۷

اینها کرونا خرید و فروش می کنند!

کرونا این ویروس نامبارک در همین مدت کم بیش از 3000 نفر را به کام مرگ کشانده اما؛ این فاجعه برای عده ای کافی نیست تا کمی نگران جان خود و عزیزانشان باشند و همچنان به بهانه ضرر مالی کرکره مغازه را نیمه باز گذاشته تا بلکه کروشی به کروش های خود اضافه کنند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته کشور ما را درگیر کرده و آمار مبتلایان به این ویروس تا امروز از ۵۵ هزار نفر عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کووید-۱۹ تا همین تاریخ، بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر را نیز به کام مرگ کشانده و در بیش از ۲۰۰ کشور جهان خودنمایی کرده است اما عده ای از مردم بی تفاوت نسبت به این موضوع، به خود زحمت نمی دهند تا کمی بیشتر رعایت کنند. هرچند تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، ضرر مالی زیادی را به صاحبان کسب وارد می‌کند، اما سوال اصلی اینجاست که آیا جان آدم‌ها، از ضرر مالی باارزش‌تر نیست؟
 از همه اینها گذشته، از اواسط نوروز، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام و اجرا شده و طبق آن، بسیاری از مغازه‌ها و کسب و کارها باید دست‌کم تا 23 فروردین تعطیل باشند. با این حال، عده‌ای نه‌تنها اصول فاصله‌گذاری را در این روزها رعایت نمی‌کنند، بلکه از طرحی که به مثابه قانون و آئین‌نامه‌ای لازم‌الاجرا تصویب و اعلام شده نیز تبعیت نمی‌کنند. مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی در سطح شهر یک روز بعد از تعطیلات نوروز مشاهده شد که برقرار بوده‌اند و تعطیل نکرده‌اند.  
البته بسته نبودن این مغازه ها سرپیچی از قانون است به همین خاطر فروشندگان و صاحبان مغازه ها به خیال خود که زرنگی می کنند، کرکره های مغازه را نیمه باز گذاشته اند.
اینکه اوضاع اقتصادی نابسامان است در آن شکی نیست اما نمی‌دانند که با این کار دارند سلامتی می‌فروشند و کرونا می‌خرند.
در کنار این افراد، مردمی که به قصد خرید کالای غیر ضروری از منزل خارج می شوند را نمیتوان درک کرد. هنوز هستند افرادی که این ویروس را جدی نگرفته اند و به هشدارها توجهی نمی کنند.  
کاش این افراد هرچه سریعر متوجه وخامت امر شده وگرنه کنترل بیماری از دست خارج شده و تجهیزات بیمارستانی و کادر درمانی نیز دیگر جوابگو نخواهند بود و در آن صورت بسیار فاجعه آمیز خواهد بود.
طرح فاصله گذاری اجتماعی که همان قرنطینه است و مسئولان فقط نام آن را تغییر داده تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند یک طرح قانونی است که برای حفظ سلامتی افراد کشور استارت خورده و این بی قانونی از سوی برخی افراد جامعه هم جان خودشان را به خطر می اندازد هم جان مردم دیگر را. همانگونه که در روزهای ابتدایی سال در مورد افرادی که بی توجه به کرونا راهی جاده ها شدند تا به سفر بروند، این افراد که کرکره ها را نیمه گشوده اند نیز فرقی با آنها ندارند.
البته ناگفته نماند که عدم حمایت کافی دولت از اقشار آسیب‌پذیر و همچنین اعمال محدودیت‌های جدی از دلایل اصلی در خانه نماندن مردم است.
 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حفظ سلامتی طرح فاصله گذاری اجتماعی فروشندگان تعطیل مغازه ها مغازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان

مدیر منطقه ۸ شهرداری قم گفت: خرید و فروش و عقد قرارداد تجاری در منطقه پردیسان نیازمند استعلام از شهرداری منطقه هشت است.

علیرضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: شهروندان پردیسان که در حال استفاده تجاری از املاک خود هستند، تا پایان اردیبهشت برای تعیین تکلیف املاک خود و گرفتن مجوز تجاری فرصت دارند.

وی با اشاره به هماهنگی منطقه هشت شهرداری قم و کمیسیون ماده پنج استان برای صدور مجوز تجاری دائم در املاک پردیسان افزود: این موافقت با شروطی صورت گرفته است و املاک از نظر امکان اخذ مجوز تجاری باید امکان سنجی شوند.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اینکه برخی شهروندان برای اخذ مجوز تجاری املاکی مراجعه می‌کنند که دارای این شروط نیست، خاطرنشان کرد: پس از پایان مهلت یک‌ماهه، املاک تجاری که شامل این طرح نشوند و مجوز نداشته باشند، پلمب خواهند شد.

مظفری اضافه کرد: بر همین اساس از شهروندان انتظار داریم هنگام خرید و فروش یا عقد قرارداد اجاره تجاری در پردیسان، حتماً از شهرداری منطقه هشت استعلام بگیرند.

کد خبر 745746

دیگر خبرها

  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • زیر خط فقر را تا مغز استخوان احساس کنید؛ یک متر خانه در این منطقه ۲.۵ میلیارد تومان!
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!