Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:45:21 GMT

نصیری: «فیدل کاسترو» به من لقب سامسون داد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۲۸۱

نصیری: «فیدل کاسترو» به من لقب سامسون داد

«محمد نصیری» که از وی به عنوان یکی از نابغه‌های وزنه‌برداری جهان یاد می‌شود روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است. ورزش نیز از مشکلات این ویروس به دور نیست. در این شرایط که زندگی به کام مردم تلخ شده، باید با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن به قطع شدن شیوع ویروس کرونا کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارنده پنج مدال طلای مسابقات جهانی وزنه‌برداری ادامه داد: بیش از ۱۵ سال در سطوح مختلف برای ورزش ایران و ملت افتخارآفرینی کردم، افتخاراتی که همه آن متعلق به ایران و این مردم است. من منتی به مردم ندارم و تنها گوشه‌ای از محبت‌های این مردم را جبران کردم. مردمی که در سالن‌ها حضور پیدا کردند و با تشویق خود به من انرژی می‌دادند. آنان لقب‌های زیادی را برایم انتخاب کردند که تمامی آنان را دوست دارم. این القاب را دوست دارم زیرا از زبان مردم جاری شده است.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی در پاسخ به این پرسش کدام لقب یا تیتر در ذهنتان ماندگار شده است یادآور شد: تمام القاب مردمی را دوست دارم و در ذهنم است. اما تیتر کیهان ورزشی که نوشته بود «نصیری فرزند افتخارآفرین ایران» را بیش از دیگر تیترها می‌پسندم. البته در خارج از ایران نیز عناوینی از طریف فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری به من داده شد. «مرد آهنین» و «خروس طلایی» از این دسته از عناوین بود.

دارنده 3 مدال طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک با بیان خاطره‌ای از پیکارهای جهانی سال 1973 هاوانا در کشور کوبا، گفت: در کوبا باید وزنم را کم می‌کردم. در آن مسابقات حتی مجبور شدم که موهای سرم را  بتراشم. البته به خاطر شرایط سخت کشور کوبا در هتل موهای من را زدند و این کار توسط یک خانم انجام شد. آن زمان عکسی از من گرفته شده بود و تیتر زدند که «کاکول خروس طلایی» چیده شد. اما من در آن مسابقات توانستم تمام مدال‌های طلای وزن خود را به دست بیاورم. پس از این مسابقه بود که «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا به من لقب «سامسون» داد.

برچسب‌ها کوبا وزنه برداری محمد نصیری المپیک توکیو هاوانا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوبا وزنه برداری محمد نصیری المپیک توکیو هاوانا کوبا وزنه برداری محمد نصیری المپیک توکیو هاوانا وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری،‌ صحبت هایی را با ۳ آزادکار و ۲ فرنگی کار کشورمان شرکت کننده در رقابت های گزینشی المپیک در قرقیزستان داشت.

رییس فدراسیون کشتی در گفت و گویی مفصل خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت تر باشد. هرکدام شما یک سردار برای ایران و نماینده ۸۵ میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است.

وی تصریح کرد: ما با دعای خیر مردم و تشویق آن ها روحیه می گیریم، شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه دهید و آن ها را خوشحال کنید.
رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی گیری به مانند شما تمرین و کار نکرده، به داشته های خود اطمینان کنید و حریف را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده، فیلم تک تک حریفان شما را آنالیز کرده و اطمینان داشته باشید که موفق خواهید شد.

مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد فردا (جمعه) برگزار می شود که احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند. مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم برای کشورمان به میدان می روند.

کد خبر 6082008

دیگر خبرها

  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • اردن ؛ برنده مدال طلای ریاکاری!
  • تأمین رفاه و امنیت مسافران در اولویت راه آهن
  • تحقق شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت همه بخش‌ها است
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن