Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:31:21 GMT

افزایش واحد صنفی پلمب‌ شده به ۴۰۰ مورد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۳۸۳

افزایش واحد صنفی پلمب‌ شده به ۴۰۰ مورد

ایسنا/زنجان رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون قریب به ۴۰۰ واحد صنفی در استان پلمب شده است.

سیدمحمود موسوی در گفت‌گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ‌کدام از اصناف تا ۲۰ فروردین اجازه بازگشایی واحد صنفی خود را ندارد.

این مسئول ادامه داد: واحدهای صنفی تا تاریخ ۲۰ فروردین ملزم به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی در مصوبات پیشین هستند، از همینرو هیچ واحد صنفی خارج از عرف مصوبات گذشته حق بازگشایی محل کسب و کار خود را تا آن موقع ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا گشت مشترک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال فعالیت است که در ابتدا اخطار و توصیه‌های لازم را ارائه می‌کند و در صورت بی‌توجهی اصناف اقدام به پلمب می‌شود.

موسوی تصریح کرد: از ابتدای طرح ابلاغیه عدم فعالیت واحدهای عرضه‌کننده اقلام غیرضرور تا به امروز قریب به ۴۰۰ واحد صنفی در سطح استان پلمب شده است و این در حالی بود که تا ۱۶ فروردین همکاری اصناف برای تعطیلی بیش ار ۹۰ درصد بود ولی پس از آن، این همکاری کمتر شد.

رئیس اتاق اصناف زنجان یادآور شد: پلمب واحدهایی که با ملایمت نسبت به اجرای طرح تمکین کردند و تشکیل پرونده در مراجع قضایی نداشتند با دستور دولت نسبت به فک پلمب آن‌ها اقدام می‌شود، ولی باید توجه داشت که ریشه‌کنی بیماری و قطع زنجیره انتقال جز با همکاری همه مردم از بخش‌های مختلف غیر ممکن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان پلمب واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید طیران صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد خبر داد و اظهار کرد: در بازدید عصرگاهی از تعدادی از واحدهای صنفی سطح شهر آبسرد، تخلف عرضه داروی مخدر و دخالت در امر پزشکی از سوی یک واحد عطاری، برای ناظرین بهداشت و درمان شهرستان کشف و بر اساس قوانین و مقررات پزشکی این واحد صنفی تعطیل و پرونده آن به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

معاون درمان شبکه بهداشت دماوند گفت: پیرو مراجعات، اظهار نگرانی و شکایات خانواده‌ها نسبت به دخالت تعداد معدودی از عطاری‌ها به عرضه و تجویز داروهای مخدر و دخالت در امور تخصصی طبابت و به علت خطرات جبران ناپذیری که این گونه تخلفات برای سلامت جوانان، بیماران و مردم خواهد داشت، تعطیلی این عطاری‌ها کمترین برخورد با آنها خواهد بود.

توکلی، معاون غذا و داروی شبکه بهداشت دماوند نیز با تاکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه‌ها هستند، گفت: عطاری‌ها اجازه فروش و عرضه هیچ گونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند و صرفاً می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیر سمی را عرضه کنند.

وی افزود: دخالت در امور درمان بیماران نیز منوط به داشتن تخصص و اخذ مجوز فعالیت می‌باشد.‌

وی به مردم شریف توصیه کردند، داروهای مورد نیاز خود را صرفاً از داروخانه‌ها و با مشاوره از پزشک یا دکتر داروساز تهیه نمایند و تاکید می‌شود از خرید هرگونه اقلام دارویی از عطاری‌ها جداً خودداری گردد

کد خبر 6088389

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند