Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر درباره وضعیت زندان ها و اقدامات انجام شده از سوی سازمان زندان های کشور برای کنترل بیماری کرونا به مرخصی ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان، فاصله گذاری دقیق در زندان‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «اصغر جهانگیر» شب گذشته (دوشنبه 18 فروردین) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت زندان ها و اقدامات انجام شده از سوی سازمان زندان های کشور برای کنترل بیماری کرونا پرداخت و گفت: با اقداماتی که دستگاه قضایی در سه محور مدیریتی، بهداشتی و درمانی صورت داد قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور با ابلاغ ریاست قوه قضائیه مبنی بر موافق با مرخصی ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان، فاصله گذاری درست و دقیقی در زندان‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه اعمال مرخصی زندانیان یک اقدام بشردوستانه و بی سابقه در جهان است، گفت: این اقدام می‌تواند به عنوان یک حرکت حقوق بشری در جهان مورد توجه قرار بگیرد، زیرا مشابه اقدام ما در دیگر کشور‌ها دیده نشده است.

 

وی ردباره معیارهای درنظرگرفته شده برای اعطای مرخصی به زندانی ها اینگونه توضیح داد: معیار ما برای اعمال مرخصی زندانیان این بود که زندانیانی مشمول مرخصی شوند که برای خانواده و جامعه خطر نداشته باشند و دیگر این که بتوانند تضمین لازم را بدهند که پس از پایان مرخصی به زندان بازگردند.

 

رئیس سازمان زندان‌های کشور  با بیان اینکه رییس دستگاه قضا دستورالعمل جدیدی ابلاغ کرد مبنی بر این که چنانچه زندانیان نتوانسته اند از مرخصی استفاده کنند شورایی تشکیل شود و در خصوص اعمال مرخصی به آن‌ها تجدید نظری به عمل آورد و ادامه داد: در خصوص زندانیان تازه وارد، شیوه نامه‌ای در سه محور برای کسانی که از مرخصی بر می‌گردند، افرادی که اسناد مثبته پزشکی دال بر ابتلاء به کرونا یا مشکوک به کرونا هستند و افرادی که از سلامت کامل برخوردارند؛ طراحی شده است که این شیوه نامه پس از بررسی کارشناسانه و تأیید ریاست قوه قضائیه عملیاتی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه آن دسته از افرادی که نخستین بار وارد زندان می‌شوند یا از مرخصی به زندان باز می‌گردند باید مراحل قرنطینه را بگذرانند و گواهی سلامت اخذ کنند، گفت: ضابطین مراقب زندانیان در مرخصی یا آزاد شده هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، زندانیان دوباره به زندان بازگردانده می شوند.

 

جهانگیر تاکید کرد: سازمان زندان‌ها هم از طریق مراکز مراقبت پس از خروج زندانیان مدام در حال رصد ان‌ها می‌باشد و چنانچه موردی از تخلف یافت شود اقدام به عودت آنها کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا سازمان زندان های کشور سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد از اشتغال به کار ۹۱۴ نفر از زندانیان واجد شرایط در بخشهای مختلف کارگاهی، اشتغال نشسته و اعزام به کار در سال گذشته خبر داد.

منصور بیژنی گفت: اشتغال یکی از ضرورت‌های اجتماعی کردن افراد زندانی است، بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است که با توسعه فعالیت‌های حمایتی به ویژه در بخش اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نقش بسزایی در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: توسعه واحدهای اشتغال جزو دستورکار مراکز اشتغال زندانیان استان قرار دارد بنابراین داشتن مهارت سبب ارتقای شخصیت و جایگاه زندانیان شده و در مراحل بعدی زندگی می تواند منبع درآمدی برای خود و خانواده فرد زندانی باشد.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مصمم هستیم تا در موضوع اشتغال زندانیان در بخش‌های مختلف در مسیر باز اجتماعی کردن آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

بیژنی عنوان کرد: هم اکنون کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی، تولید ظروف یک بار مصرف با مشارکت بخش خصوصی و اشتغال نشسته برای تولیدات آثار صنایع دستی، اشتغال زندانیان در صنایع غذایی و کارگاههای بیرون از زندان و ... موجب فراهم شدن زمینه اشتغال زندانیان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌ و بویراحمد، وی بیان کرد: توسعه فعالیت اشتغال در سال گذشته ۱۰۰درصد برش های تعیین شده از سوی سازمان زندانهای کشور را در مراکز ندامتگاهی این استان محقق کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته