Web Analytics Made Easy - Statcounter

حنیف غفاری به رفتارهای ضدحقوق بشری آمریکا در تحریم های دارویی علیه ایران اشاره کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی باید نسبت به این موضوعات ورود کند و مواضع مقامات آمریکایی و اعتراف مقامات بین المللی مبنی بر این که آمریکا تحریم های دارویی علیه ایران وضع کرده است را مستند کند و آن را به عنوان یک لایحه یا شکایت یا متن حقوقی تنظیم و علیه آمریکا به دادگاه های بین المللی ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حنیف غفاری» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تحریم های ضدحقوق بشری آمریکا علیه کشور ایران اظهار داشت: تحریم های ضدحقوق بشری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران صرفاً به موضوع کرونا ربط ندارد و در واقع سال هاست که شاهد اعمال این تحریم ها هستیم.

وی تصریح کرد: فشارهای مشترک وزرات امورخارجه و وزارت خزانه داری آمریکا بر شرکت های مختلف در سراسر جهان که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می کنند، آن ها را وادار می کنند که به ملت ایران خدماتی ارائه نکنند که مصادیق آن را در مرگ مظلومانه افراد مبتلا به بیماری پروانه ای مشاهده کردیم.

این کارشناس با بیان این که برخی از آمریکایی ها و حتی مجامع جهانی به تحریم های دارویی آمریکا علیه ایران اذعان کرده اند، افزود: در خصوص کرونا این موضوع نشان داد که همه دنیا از دبیر کل سازمان ملل، مقامات اتحادیه اروپا و سایر بازیگران بین المللی در مواضعی که داشتند و نامه هایی که به صورت مکتوب نوشتند و همچنین سناتورهای آمریکایی که نزدیک ترین افراد به کانون قدرت در آمریکا هستند، همه شان به صورت مستقیم اذعان کردند آمریکا عملاً در حوزه بهداشتی و درمانی ایران را تحریم کرده است و این مغایر با ادعای ترامپ و پامپئو است که همواره ادعا می کنند تحریم های آمریکا شامل موارد بهداشتی و درمانی نمی شود.

دروغ بزرگ آمریکایی ها در عدم تحریم های دارویی علیه ایران

غفاری با تاکید بر این که این مسئله نشانه و نمادی از دروغگویی مقامات آمریکایی است، خاطر نشان کرد: اقدام آمریکا در تحریم های بهداشتی درمانی علیه ایران باید از سمت وزارت خارجه به لحاظ حقوقی مستند شود و در دادگاه های بین المللی علیه آمریکا مورد استناد قرار بگیرد؛ زیرا همه این ها سند است.

وی ادامه داد: آمریکا در موضوع کرونا حتی به متحدین خودش و ملت هایی که ذیل ساختار سیاسی آمریکا هستند هم رحم نمی کند. بحث ماسک دزدی آمریکایی در فرودگاه های آلمان و فرانسه و همچنین اجتناب آمریکا از ارسال ماسک به کشور کانادا که همسایه خودش است -بر خلاف تعهدی که داشته- را هم می توان نمونه های بارزی از اقدام ضدحقوق بشری آمریکا نام برد.

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: این رفتارهای آمریکا نشان می دهد که اساساً اخلاق، مدنیت و حقوق بشر جایی در قاموس سیاسی آمریکا ندارد. این مسائل به خوبی نشان می دهد در حالی که شهروندان اروپایی به سبب جولان مبتلایان به کرونا و یا حتی تلفاتی که کرونا در این کشورها داشته، نیازمند امکانات اولیه هستند، اما آمریکا می آید و امکاناتی که متعلق به آنان است را با قیمت چند برابر می خرد و در اختیار سیستم درمانی خودش قرار می دهد.

وزارت خارجه رفتارهای ضدحقوق بشری آمریکا را برای افکار عمومی دنیا مستند کند

غفاری در همین رابطه خاطر نشان کرد: آمریکا اخیراً اعلام کرده است که ما از هر ابزاری برای انتقال امکانات درمانی به کشورمان استفاده می کنیم؛ این یعنی اساساً مقوله حقوق بشر جایی در قاموس و رفتار مقامات آمریکایی ندارد.

وی به لزوم ورود دستگاه دیپلماسی برای شکایت از اقدام آمریکا در دادگاه های بین المللی اشاره کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی باید نسبت به این موضوعات ورود کند و مواضع مقامات آمریکایی و اعتراف مقامات بین المللی و حتی مقامات آمریکایی مبنی بر این که آمریکا تحریم های دارویی علیه ایران وضع کرده است را مستند کند و آن را به عنوان یک لایحه یا شکایت یا متن حقوقی تنظیم و علیه آمریکا به دادگاه های بین المللی ارائه کند.

این کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: الان زمانی است که باید مستندات جمع آوری شود و اراده ای برای جمع آوری آن ها در بین مسئولین سیاست خارجی کشور وجود داشته باشد. نکته مهم تری که وجود دارد این است که رفتارهای غیرحقوقی و ضدبشری آمریکا در فضای فعلی باید از سوی وزارت خارجه کشور در مصاحبه با رسانه های خارجی و در حوزه دیپلماسی عمومی مطرح شود.

غفاری در پایان گفت: در حال حاضر در حوزه دیپلماسی عمومی نیاز است وزارت خارجه رفتارهای ضدحقوق بشری آمریکا را برای افکار عمومی دنیا در دوران کرونا مستند کند و بعد از این که به دوران پساکرونا ورود کردیم وارد فاز شکایت رسمی از آمریکا شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم های دارویی علیه ایران ضدحقوق بشری آمریکا دادگاه های بین المللی مقامات آمریکایی وزارت خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را که موتورهای پهپاد تولید می‌کردند را تحریم کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق