Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز تحقیقات راهبردی و روابط بین‌الملل ایران با بیان اینکه روزهای حساسی در انتظار آینده سیاسی عراق است، گفت: مصطفی الکاظمی بخت بالایی برای نخست‌وزیری این کشور دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «حسن فدعم»، نماینده جریان حکمت ملی عراق از وجود توافق بر سر معرفی نامزد جدیدی برای نخست‌وزیری به برهم صالح، رئیس‌جمهور این کشور خبر داد و گفت: گروه‌های سیاسی روز شنبه در منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح برای تبادل نظر بر سر معرفی جایگزین عدنان الزرفی به عنوان نخست‌وزیر نشست برگزار کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه در این نشست رئیس ائتلاف دولت قانون، رئیس جریان حکمت ملی، رئیس جنبش عطاء و برخی از شخصیت‌های شیعی حضور داشتند، عنوان کرد: در نشست توافق شد «مصطفی الکاظمی» به عنوان جایگزین عدنان الزرفی به طور رسمی به رئیس‌جمهور معرفی شود.

بیشتر بخوانید:

«عدنان الزرفی» راه دشواری برای ایجاد انسجام ملی در عراق پیش رو دارد

احتمال انتخاب کاظمی به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق

امیر موسوی، مدیر مرکز تحقیقات راهبردی و روابط بین‌الملل ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: احتمال انتخاب مصطفی کاظمی، رئیس استخبارات عراق به عنوان نخست‌وزیر عراق زیاد است، چه اینکه حتی پیش از مطرح شدن نام محمد توفیق علّاوی قرار بود وی نامزد نخست‌وزیری شود.

امیر موسوی

وی افزود: در محافل سیاسی نام پنج نفر به عنوان افرادی که می‌توانند پست نخست‌وزیری را در اختیار داشته باشند مطرح شده که شاخص‌ترین آنها کاظمی است. مطرح شدن نام کاظمی نشان می‌دهد که آمریکا  تلاش‌های زیادی انجام داد تا محمد توفیق علاوی و در ادامه الزرفی در تشکیل کابینه موفق نشوند. 

این تحلیلگر امور عراق درباره برخی گزارش‌ها که گفته می‌شود کاظمی در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست داشته، گفت: این موضوع در حد ادعا باقی مانده و تاکنون اثبات نشده است، ولی گفته می‌شود احتمالاً سردار سلیمانی قصد داشت اسناد جاسوسی و وابستگی احتمالی کاظمی به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به مقامات عراقی ارائه کند. با وجود این، بسیاری از گروه‌های سیاسی معتقدند که وی وابسته به سیا است و زیر نظر سیستم امنیتی امارات و عربستان فعالیت می‌کند، اما تاکنون این ادعاها به صورت علنی و قانونی ثابت نشده است.

موسوی روزهای آینده را برای سیاست عراق بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواند و گفت: من معتقدم عراق نیازمند نخست‌وزیری است که مورد تأیید نمایندگان مجلس و هم مردم باشد.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق امیر موسوی نخست وزیری بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق

در شرایطی که دولت آمریکا در سال‌های اخیر و در جریان جنگ سوریه، نگران سلاح ‌های شیمیایی شده، این کشور در اتحاد با رژیم بعث عراق، سکوت کرد. این موشن گرافی تاریخی، نگاهی به بزرگ ترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ است.

 


مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟

شهید دکتر مصطفی چمران وزیر دفاع دولت موقت، زمانی که ارتش بعث عراق به ایران حمله کرد، کوشید با تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم، سرعت پیشروی ارتش صدام حسین در خاک را کند کرده و همزمان نیروهای نظامی ایران به ویژه نیروهای بسیجی سازماندهی و در محورها مستقر شوند. در این موشن گرافی تاریخی، نقش چمران در مقام فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم تحلیل و بررسی شده است.

 


زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی

در تصاویر قدیمی از یک گزارش خبری، روز‌های معمولی روسیه در ۱۹۳۶ (سه سال پیش از جنگ جهانی دوم) به تصویر کشیده می‌شود. تصاویری از شکار ببر، خرید لباس در دوران حکومت کمونیسم، همینطور تصاویری از مراسم دفن دانشمند شهیر روسی پاولف که در آن سال از دنیا رفته بود و تصاویری کمتر دیده شده از آغاز دوستی استالین با یک دختربچه مغول.

 


جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس

در جریان جنگ ایران و عراق، آمریکا در حمایت از عراق و برخی از کشورهای منطقه، روی کشتی های عراق پرچم این کشور را نصب و در عین حال، مسیر انتقال و تولید انرژی را برای ایران ناامن کرد. این گزارش نشان می دهد، در جریان جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس چه رویدادهایی رخ داد.

 

 

سرکشی تزار روسیه به کازاک‌ها

ویدیویی از تزار نیکلای دوم، آخرین وارث دودمان رومانوف و آخرین تزار روسیه که به نیروهای کازاک ارتش خود سرکشی می‌کند. کازاک‌ها جنگجویان ماهر و خبره‌ای بودند که به مهارت در سوارکاری شهره بودند که در دوران تزار سازمان یافته و وارد ارتش روسیه شده بودند و تا حدودی وظیفه دفاع از مرز‌های روسیه را داشتند. تخصص این نیروها، جنگ‌های چریکی و نامنظم بود و به همین شکل در برابر پیشروی فرانسوی‌ها در زمان حمله ناپلئون به روسیه مقاومت کردند.

 

 

دره آراکو از نمای نزدیک

«دره آراکو / Araku Valley» یک محدوده جغرافیایی زیبا در بخش «ویساکهاپتنام / Visakhapatnam» واقع در ایالت آندرا پرادش هند است. این دره زیبا را از فراز آسمان در قاب 4K می‌بینید.

 

 

چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟

در زندگی هر کسی ممکن است شرایطی پیش آید که مجبور شود مطلبی را برای گروهی از افراد توضیح دهد، یا یک سخنرانی تمام عیار داشته باشد و بخواهد با جمع کثیری از مخاطبان صحبت کند. ما کمتر از یک دقیقه فرصت داریم توجه مخاطبان را به خودمان جلب کرده و آن‌ها را به چیزی که می‌خواهیم بگوییم علاقه‌مند کنیم. امروزه خیلی از سخنرانی‌ها با وجود داشتن مطالب خوب و ارزنده، به خاطر یک شروع کلیشه ای یا نحوه بیان بد، اصلا مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اما چطور می‌توان یک سخران خوب شد؟ آیا سخنرانی کردن یک امر ذاتی است یا هر کسی می‌تواند با کمی تمرین به یک سخنران خوب تبدیل شود؟در این ویدیو تکنیک‌های اساسی برای داشتن یک سخنرانی خوب توضیح داده می‌شود تا به شما نشان دهد هر کسی می‌تواند یک سخنران خوب شود.

 


بوگاتی دیوو، خودروی 5.8 میلیون دلاری

خودرو «بوگاتی دیوو / Bugatti Divo» یک هایپر خودرو بی‌نظیر دیگر از کمپانی بوگاتی است که تنها ۴۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد و تمام ۴۰ دستگاه از قبل به فروش رفته اند؛ پس خودرویی است که هیچ کس دیگری نمی‌تواند آن را داشته باشد. نام این خودرو را هم مثل ویرون و شیرون، از یک راننده مسابقه‌ای گرفته‌اند که آلبرت دیوو نام دارد و در دهه ۱۹۲۰ میلادی مسابقه می‌داده است. این ویدیو در روز پرده‌برداری از این خودرو خارق‌العاده ضبط شده است که در آن مدیر اجرایی پروژه، درباره این خودرو و خصوصیات آن توضیحات نسبتاً کاملی را ارائه می‌دهد. متاسفانه هنوز نقد و بررسی کامل و مناسبی از این خودرو در دست نیست. به محض انتشار اولین نقد و بررسی مناسب، تابناک آن را انعکاس خواهد داد.

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • احتمال بالای غیبت کینگزلی کومان در یورو 2024
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • اوج بارندگی در این شهرها و استان ها در این هفته | روزهای پربارش در انتظار کشور