Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@17:36:07 GMT

گربه‌ها عامل ویروس کرونا نیستند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۴۸۲

گربه‌ها عامل ویروس کرونا نیستند

ایمان معماریان دامپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خبر منتشره مبنی بر اینکه گربه‌ها می‌توانند عامل ویروس کرونا باشند، اظهار کرد: تحقیقی در این خصوص در چین انجام شده که از سوی سازمان بهداشت جهانی تأیید نشده و این تحقیق علمی نیست.

او در ادامه بیان کرد: تا امروز در دنیا هیچ داده علمی مبنی بر اینکه حیوانات هم می‌توانند ناقل و یا عامل ویروس کرونا باشند وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دامپزشک تصریح کرد: باید بدانیم که کرونا ویروس یک خانواده از ویروس‌هاست، ویروسی که یک نوع از آن به تازگی انسان را درگیر کرده است و انواع مختلفی از این خانواده ویروس حیوانات مختلفی را درگیر می‌کنند و در سال‌های گذشته نمونه‌های مخاطره آمیزی از ویروس‌های کرونا باعث ایجاد بیماری‌هایی همچون سارس و مرس در انسان شده است.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید در مورد کرونا و حیوانات خانگی بدانیم

معماریان با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی این ویروس از حیوان به انسان یا بالعکس منتقل نمی‌شود، گفت: بر اساس گزارش‌های این سازمان، هیچ کدام از حیوانات خانگی نمی‌توانند به این ویروس مبتلا شوند و همچنین نمی‌توانند ناقل آن باشند.

او با بیان اینکه ویروس کرونای جدید تنها از انسان به انسان منتقل می‌شود، افزود: حیوانات تنها می‌توانند همانند لباس و سایر لوازم به صورت مکانیکی ناقل باشند، بنابراین از لمس حیوانات بدون صاحب و ولگرد خودداری کنید.

این دامپزشک با اشاره به اینکه حیوانات خانگی را تا حد امکان نباید از منزل خارج کرد، گفت: تنها منبع معتبر و دقیق اطلاع رسانی سازمان بهداشت جهانی است و در صورت عدم تأیید این سازمان، هیچ مطلبی را از هیچ منبعی نپذیرید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه ۳-۲ شیلی؛ خروس‌ها هنوز کاملاً آماده یورو نیستند

شاگردان دشان به سختی از سد فرانسه عبور کردند.

طرفداری | در دیداری دوستانه، فرانسه و شیلی به مصاف یکدیگر رفتند:

اطلاعات بازی فرانسه و شیلی بستر مسابقه: دوستانه تاریخ: سه شنبه، ۷ فروردین 1403 (۲۶ مارس 2024) ساعت: ۲۳:۳۰ به وقت تهران مکان: استادیوم ولودروم، مارسی داور: آنتونی تیلور (انگلیس) گلزنان: فوفانا (۱۹)، موانی (۲۵)، ژیرو (۷۳) / نونز (۶)، اوزوریو (۸۲)

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • برای ساختن انسان باید محیط متناسب و سالم به وجود آورد
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • آنها که با حیوانات مهربانند/ ببینید چطور مردم این حیوانات را نجات می‌دهند / اینطوری انسان‌ترند (فیلم)
  • بیشترین بیماری هاری توسط سگ و گربه ایجاد می‌شود
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • فرانسه ۳-۲ شیلی؛ خروس‌ها هنوز کاملاً آماده یورو نیستند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟