Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@23:48:30 GMT

این شرکت بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهن اسفنجی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۷۰۳

این شرکت بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهن اسفنجی کشور است

مدیرعامل شرکت توسعه و آهن فولاد گل‌گهر گفت: این شرکت به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده آهن اسفنجی کشور در سال گذشته نزدیک به سه میلیون تن تولید داشته که بیش از ۹۰ درصد از آن به مصرف داخلی رسیده است. به گزارش پول نیوز، شرکت‌ توسعه و آهن و فولاد گل گهر بزرگترین شرکت عرضه‌کننده آهن اسنفجی با توان تولید سالیانه  بیش از ۳/۵ میلیون تن در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت گام‌های بزرگی در بومی‌سازی قطعات در سال‌های اخیر برداشته است در همین ارتباط گفت‌وگویی با محمد محیاپور، مدیرعامل شرکت توسعه و آهن فولاد گل‌گهر ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:
بومی‌سازی صفر تا صد خطوط کنسانتره و گندله‌سازی
محیاپور درباره بومی‌سازی قطعات گفت: در داخلی‌سازی تجهیزات از معدن تا تولید‌کنسانتره، گندله، احیا و فولاد شرکت توسعه و آهن گل‌گهر به بومی‌سازی ۸۰ درصدی در این بخش رسیده است و هم‌اکنون این توان را داریم تا صفر تا صد خطوط کنسانتره و گندله را بومی‌سازی کنیم. البته در برخی تجهیزات خاص از جمله قطعات الکتریکی و نرم‌افزار نیازمند به خرید از خارج از کشور هستیم.
وی با اشاره به تحریم‌‌های ظالمانه که علیه کشورمان صورت گرفته است گفت: با وجود تحریم‌ها کارخانه‌ها با حداکثر ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و رکوردهای خوبی در منطقه گل‌گهر برجای گذاشته‌ایم و تولیدات ما نیز حتی در شرایط تحریم متوقف نشده است.
توسعه و آهن فولاد گل‌گهر، برند مطرح کشور
مدیرعامل شرکت توسعه و آهن فولاد گل‌گهر ادامه داد: این شرکت به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده آهن اسفنجی در کشور در سال گذشته نزدیک به سه میلیون تن تولید داشته که بیش از ۹۰ درصد از آن به مصرف داخلی رسیده است و همچنین با داشتن بیش از ۲۰۰ مشتری مصرف‌کننده آهن اسفنجی، برند مطرحی در کشور به شمار می‌رود.
در بخشنامه وزارت صمت تجدید نظر شود
وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته طی بخشنامه‌ای وزارت صمت برخی شرکت‌های تولیدکننده آهن اسفنجی از جمله شرکت توسعه‌ و آهن گل‌گهر را مکلف کرد تا محصولات خود را فقط به تولیدکنندگان به فروش رسانده و از فروش محصولات به تجار خودداری کنند گفت: این پیشنهاد در آن مقطع زمانی پیشنهاد خوبی بود چرا که برخی شرکت‌های القایی در تولید محصولات خود دچار مشکلات بودند و این اقدام سبب شد تا هم بازار به تعادل رسیده و هم از اعتراضات بکاهد. به نظر من نیاز است تا در چند ماه آینده در این تصمیم تجدید نظر صورت گیرد.
محیاپور ادامه داد: برخی تولیدکنندگان محصولات آهن اسفنجی مشکلات نقدینگی دارند و یا تناژ‌ مصرفی آنها کم است و فقط از طریق بازرگانان می‌توانند فعالیت کنند و ما نمی‌توانیم تاثیر بازرگانان در زنجیره فولاد را نادیده بگیریم. همچنین برخی از تولیدکنندگان از مشکلات نقدینگی و تهیه ال سی گلایه دارند و عنوان می‌کنند که امکان تامین بار را ندارند. بنابراین در شرایط فعلی با توجه به مشکلات ارزی که با آن مواجه هستیم می‌بایست در عوارض آهن اسفنجی تجدید نظر صورت گیرد.
برنامه‌های توسعه و آهن فولاد گل‌گهر در سال ۹۹   مدیرعامل شرکت توسعه و آهن فولاد گل‌گهر درباره برنامه‌های این شرکت در سال ۹۹ اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۹۹ با نام جهش تولید از سوی رهبر انقلاب ما برنامه توان تولید بیش از ۳ میلیون تن آهن اسفنجی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و همچنین قصد داریم تا با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، پروژه‌ها را با توان بالا به سرانجام برسانیم همچنین مشکلات عوارض بر آهن اسفنجی را نیز حل کنیم. در ادامه نیز با صادرات، ارز مورد نیاز برای خرید قطعات و تجهیزات را تامین کرده و پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فولاد گل گهر عرضه کننده کنسانتره گندله سازی کننده آهن اسفنجی میلیون تن بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ نفر از کارکنان مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

او افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع جهش تولید و توجه به کارگران داشته اند و از کارگردان عرصه تولید به عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند.

سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوید: رهبری انقلاب همواره از تولید داخل حمایت کرده اند و حضور تعدادی از کارگران مجموعه فولاد اکسین در دیدار با ایشان، یقیناً روحیه آنها را برای پیشبرد هرچه بهتر منویات رهبری در تحقق شعار سال بالا ببرد.

آقای خراسانی یادآرو شد: عملکرد موفق فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال که منجر به ثبت رکوردهای خوبی در حوزه تولید و صادرات شده بود، باعث شد تعدادی از کارگران و متخصصان این شرکت به دیدار با رهبر انقلاب دعوت شوند که نشان از برجسته بودن موفقیت های اکسین در حوزه فولاد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان