Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  در آخرین جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد شهرداری و اعضای پارلمان پایتخت، اقدامات موردنیاز احتمالی از سوی مدیریت شهری در رابطه با شیوع ویروس کرونا، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در این جلسه، با اشاره به احتمال افزایش تردد شهروندان و خودروهای شخصی  در سطح شهر به واسطه تمام شدن تعطیلات نوروزی، پیشنهادی مبنی بر «اعمال محدودیت تردد روزانه در سطح شهر براساس کد ملی شهروندان» مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 براساس مدل پیشنهادی، شهروندان پایتخت‌نشین برمبنای آخرین رقم کدملی خود به ۱۰ دهک تقسیم‌بندی و مطابق با آن، هر دهک یک روز امکان خروج از خانه برای پیگیری مسائل اداری، اقتصادی و حتی خرید را پیدا خواهد کرد.

به عبارتی از دیدگاه برخی از اعضای مجموعه مدیریت شهری، از طریق این دسته‌بندی و اعمال جریمه یا توصیه به خروج‌های غیرضروری از خانه، امکان کنترل و کاهش ترددها در معابر و خیابان‌های شهر فراهم خواهد شد. آنطور که اعلام شده، این پیشنهاد قرار است از سوی مقامات ارشد شهرداری به اعضای ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ارائه و سپس در خصوص آن تصمیم‌گیری شود. در این میان اگرچه کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر که امکان انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد یک امر ضروری و مهم است و در همین رابطه طی روزهای گذشته از شیوع این ویروس، پیشنهادها وطرح‌های متعددی برای مبارزه با آن از سوی کارشناسان مطرح شده اما به نظر می‌رسد پیشنهاد ارائه شده از سوی مجموعه مدیریت شهری حداقل از دو زاویه قابلیت اجرایی در شهر تهران را نداشته باشد.

نخست آنکه، با توجه به از سرگیری‌فعالیت بخش زیادی از سازمان‌ها، دستگاه‌ها و کسب و کارهای اقتصادی از ابتدای هفته جاری، در قالب این بسته پیشنهادی چگونگی شیفت‌بندی و عبور و مرور کارکنان و فعالان اقتصادی مدنظر قرار نگرفته و صرفا به امور جاری شهروندان برای خرید یا سایر فعالیت‌های اداری روزمره اشاره شده است.

بیشتر بخوانید:اعلام سیاست‌های جدید برای مقابله با ویروس کرونا/ تهران در آستانه بحران؟!

به‌طور قطع یک سازمان یا دستگاه شیفت‌بندی کارکنان زیرمجموعه خود را براساس ماموریت‌ها و مسوولیت‌های هر فرد برنامه‌ریزی می‌کند. از این‌رو تقسیم‌بندی عبور و مرورها براساس کدملی افراد بدون درنظرگرفتن موقعیت شغلی آنها عملا امکان پذیر نیست.زاویه دیگر آنکه حدود ۳۰ درصد از ترددهای روزانه در سطح شهر، مربوط به ساکنان شهرهای اطراف پایتخت است که برای مراجعه به محل کار خود به این شهر سفر می‌کنند، مطابق با آمار، روزانه حدود ۵۰۰ هزار خودروی شخصی برای حضور در محل کار خود از شهرهای اطراف به پایتخت مراجعه و مجددا به شهر خود بازمی‌گردند.

نکته جالب آنکه در پیشنهاد مطرح شده از سوی مدیران شهری، نحوه کنترل و برنامه‌ریزی عبور و مرور این گروه از شهروندان روز پایتخت نیز لحاظ نشده است. در این صورت این سوال به‌وجود می‌آید که آیا مجموعه مدیریت شهری شناخت کافی از مسائل شهر را دارد؟

منبع: دنیای اقتصاد لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا مدیریت شهری سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییری از سوی سازمان لیگ فوتبال در قانون بازی‌های رو در رو رخ نداده و حتی لیگ بیست و سوم می‌تواند شاهد انجام سومین داربی در این فصل هم باشد.

به گزارش مشرق، سهیل مهدی، مدیر کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال بامداد امروز (سه‌شنبه) تکلیف نحوه رتبه‌بندی دو یا چند تیم در صورت هم‌امتیاز شدنشان را مشخص کرد. بر اساس صحبت‌های مهدی، در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، بازی‌های رو در روی تیم‌های هم‌امتیاز در جدولی جداگانه و ایزوله مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس رتبه تیم‌های هم‌امتیاز در این جدول ایزوله، رتبه نهایی‌شان در لیگ برتر مشخص خواهد شد.

اولویت رتبه‌بندی در این جدول به ترتیب، امتیاز در بازی‌های رو در رو، تفاضل گل در بازی‌های رو در رو و گل زده بیشتر در بازی‌های رو در رو (در صورت هم‌امتیاز شدن بیش از دو تیم) است. حال اگر این پارامترها بین تیم‌های هم‌امتیاز برابر شود، رتبه‌بندی این تیم‌ها بر اساس تفاضل گلشان در جدول کلی لیگ برتر تعیین می‌شود. در نتیجه گل زده در خانه حریف در رتبه‌بندی تیم‌های هم‌امتیاز اهمیتی ندارد.

اهمیت توضیحات سهیل مهدی جایی مشخص می‌شود که تا پیش از این، استقلالی‌ها تصور می‌کردند که در جدول بازی‌های رو در رو بالاتر از پرسپولیس قرار خواهند گرفت چرا که گل زده در خانه حریف هم در جدول بازی‌های رو در رو حائز اهمیت است اما حالا با توضیح مدیر کمیته مسابقات سازمان لیگ مشخص شد که با توجه به تساوی در داربی‌های رفت و برگشت لیگ بیست و سوم، در صورت هم‌امتیاز شدن سرخابی‌ها در پایان فصل، تفاضل گل کلی آنها تعیین کننده است؛ موضوعی که در صورت ادامه فرم خوب دو تیم، قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند.

آیا قانون بازی‌های رو در رو اخیرا تغییر کرده است؟

موضوع مهمی که وجود دارد این است که قانون بازی‌های رو در رو از ابتدا به همین شکل بوده و تنها خوانش بد استقلالی‌ها از این قانون باعث به وجود آمدن این سوءتفاهم شده است.

سازمان لیگ فوتبال اردیبهشت سال ۱۴۰۱ قانون رتبه‌بندی تیم‌های هم‌امتیاز را تغییر داد که بر اساس آن اولویت رتبه‌بندی این تیم‌ها به جای تفاضل گل، به بازی‌های رو در رو تغییر پیدا کرد. نکته جالب درباره این قانون، احتمال وقوع سومین داربی در لیگ بیست و سوم است زیرا اگر هم امتیاز، هم تفاضل گل و هم گل زده استقلال و پرسپولیس برابر شود، باید شاهد یک داربی در زمین بی‌طرف در پایان فصل باشیم. این قانون به شرح زیر بوده است:

۱- بیشترین امتیاز به دست آمده در همه مسابقات گروهی

در صورت تساوی امتیاز ۲ یا چند تیم در همه مسابقات گروهی در جدول رده بندی مسابقات، نتیجه حاصله از دیدارهای رو در رو بین تیم‌های هم‌امتیاز به ترتیب و به شرح ذیل تعیین کننده خواهد بود لذا ابتدا نتایج رو در روی بین دو یا چند تیم دارای امتیاز مساوی، در یک جدول جدید از جدول نهائی مذکور استخراج شده و تیم‌ها بر اساس نتایج حاصله از بازی‌های رو در رو با یکدیگر در جدول جدید به شرح و ترتیب ذیل رتبه بندی می‌شوند:

۲- نتایج حاصل از بازی رو در رو

۱-۲ - بیشترین امتیاز به دست آمده در مسابقات بین دو یا چند تیم هم امتیاز (بر اساس جدول جدید استخراجی)

۲-۲ - تفاضل گل بیشتر در بین دو یا چند تیم هم امتیاز (بر اساس جدول جدید استخراجی)

۲-۳ - بیشترین گل زده به دست آمده در مسابقات بین دو یا چند تیم هم امتیاز (بر اساس جدول جدید استخراجی)

(تبصره: در کلیه حالت‌های رقابت رو در رو برای دو تیم، احتساب نتایج رو در رو بر اساس مندرجات آورده شده در ماده ۱۰ آئین نامه اجرائی مسابقات می باشد.)

در ادامه، در صورت تساوی شرایط در موارد ذکر شده بالا به ترتیب، موارد ذیل تعیین کننده رتبه بندی تیم‌ها خواهد بود:

۲- تفاضل تعداد گل بیشتر در همه مسابقات گروهی (جدول اصلی و اولیه)

۳- بیشترین تعداد گل زده به دست آمده در همه مسابقات گروهی (جدول اصلی و اولیه)

۴- در صورت تساوی در تمام موارد فوق، انجام مسابقه در زمین بی طرف با رعایت مقررات حذفی.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس؟
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • بالاترین خدمت به مردم ، کمک به خانه دارشدن خانواده ها
  • تمام مدارس این استان سه‌شنبه (۲۸ فروردین) تعطیل شد؛ چرا؟
  • مدارس هرمزگان فردا غیرحضوری است
  • مدارس هرمزگان سه شنبه غیرحضوری شد
  • مردم اولویت آسفالت ریزی شهر را مشخص کردند | رضایت رانندگان اتوبوس از آسفالت معابر شهری
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • مشارکت مردم در اقتصاد مستلزم ثبات قوانین و خروج دولت از تصدی‌گری‌ها