Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@21:29:43 GMT

آیا ویتامین D خطر ابتلا به COVID-19 را کاهش می دهد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۷۶۴

آیا ویتامین D خطر ابتلا به COVID-19 را کاهش می دهد؟

خبرگزاری آریا -
ویتامین D در تقویت پاسخ ایمنی نقش اساسی دارد
ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که نقش های اساسی در بدن شما ایفا می کند. این ماده مغذی برای سلامتی سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، بنابراین بسیاری از افراد این سوال را به وجود می آورند که آیا مصرف ویتامین D ممکن است به کاهش خطر کروناویروس جدید که باعث COVID-19 می شود کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توجه به این نکته مهم است که در حال حاضر هیچ درمانی برای COVID-19 وجود ندارد و اقدامات پیشگیرانه ای غیر از فاصله اجتماعی و اقدامات بهداشتی مناسب نمی تواند شما را از ابتلا به این بیماری محافظت کند.
گفته می شود ، برخی تحقیقات نشان می دهند که داشتن مقادیر سالم ویتامین D و همچنین مصرف مکمل ویتامین D می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و به طور کلی در برابر بیماری های تنفسی محافظت می کند.
در این مقاله ، چگونگی تأثیر ویتامین D بر سلامت سیستم ایمنی بدن و چگونگی تأثیر این ماده مغذی در محافظت در برابر شرایط تنفسی ، توضیح داده شده است.

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که نقش های اساسی در بدن شما ایفا می کند
ویتامین D چگونه بر سلامت سیستم ایمنی تأثیر می گذارد؟
ویتامین D برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن ، که اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت و بیماری است ، ضروری است.
ویتامین D در تقویت پاسخ ایمنی نقش اساسی دارد. هم خاصیت ضد التهابی و هم برای سیستم ایمنی بدن خاصیت دارد و برای فعال شدن سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.
ویتامین D به منظور تقویت عملکرد سلولهای ایمنی بدن ، از جمله سلولهای T و ماکروفاژها ، از بدن شما در برابر عوامل بیماری زای محافظت می کند.
در حقیقت ، ویتامین دی برای عملکرد سیستم ایمنی آنقدر مهم است که سطح پایین ویتامین D با افزایش حساسیت به عفونت ، بیماری و اختلالات مرتبط با سیستم ایمنی همراه است. به عنوان مثال ، سطح پایین ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی ، از جمله سل ، آسم و انسداد مزمن ریوی (COPD) و همچنین عفونت های تنفسی ویروسی و باکتریایی همراه است.
علاوه بر این ، کمبود ویتامین D با کاهش عملکرد ریه مرتبط است ، که ممکن است بر توانایی بدن شما در مبارزه با عفونت های تنفسی تأثیر بگذارد . به طور کلی ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی بسیار مهم است و کمبود این ماده مغذی ممکن است پاسخ ایمنی را به خطر اندازد و خطر عفونت و بیماری را افزایش دهد.
ویتامین D نقش مهمی در بدن شما از جمله ارتقاء سلامت سیستم ایمنی بدن دارد
آیا مصرف ویتامین D می تواند از ما در برابر COVID-19 محافظت کند؟
در حال حاضر ، هیچ درمانی برای COVID-19 وجود ندارد و هیچ مطالعه ای در مورد تأثیر مکمل های ویتامین D یا کمبود ویتامین D در خطر ابتلا به کروناویروس جدید که باعث COVID-19 نشده است ، مورد بررسی قرار گرفته است.
مطالعات متعدد نشان داده اند که کمبود ویتامین D می تواند به عملکرد سیستم ایمنی بدن آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش دهد.
علاوه بر این ، برخی از مطالعات نشان داده اند که مکمل های ویتامین D می تواند پاسخ ایمنی را تقویت کرده و به طور کلی در برابر عفونت های تنفسی محافظت کند.
بررسی اخیر که شامل 11321 نفر از 14 کشور جهان بود ، نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D خطر ابتلا به عفونتهای حاد تنفسی (ARI) را در هر دو کسانی که از نظر ویتامین D کمبود دارند و کسانی که سطح کافی دارند ، کاهش می دهد.
به طور کلی ، این مطالعه نشان داد که مکمل های ویتامین D خطر ابتلا به عفونتهای حاد تنفسی را 12 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این ، این بررسی نشان داد که مکمل های ویتامین D هنگام محافظت در برابر عفونتهای حاد تنفسی هنگامی که روزانه یا هفتگی در دوزهای کوچک مصرف می شود موثرتر از زمانی است که با دوزهای بزرگتر و با فاصله زیاد مصرف می شود.
همچنین نشان داده شده است که مکمل های ویتامین D باعث کاهش مرگ و میر در افراد مسن می شود که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های تنفسی مانند COVID-19 هستند .
به خاطر داشته باشید که هیچ مدرک علمی وجود ندارد که مصرف مکمل ویتامین D می تواند شما را از ابتلا به COVID-19 محافظت کند. با این وجود ، کمبود ویتامین D ممکن است با آسیب رساندن به عملکرد سیستم ایمنی ، حساسیت شما به عفونت کلی و بیماری را افزایش دهد.
این خصوصاً نگران کننده است با توجه به اینکه افراد زیادی از نظر ویتامین D کمبود دارند، به خصوص افراد مسن که بیشتر در معرض ابتلا به عوارض جدی تر مربوط به COVID-19 هستند. به همین دلایل ، این ایده خوبی است که پزشک میزان ویتامین D شما را آزمایش کند تا تشخیص دهد که آیا شما کمبود این ماده مغذی مهم را دارید یا خیر.
بسته به میزان ویتامین دی خون شما ،مصرف مکمل ویتامین D در روز با 1000 تا 4000 IU به طور معمول برای اکثر افراد کافی است. با این حال ، افراد با سطح ویتامین دی پایین اغلب به دوزهای بالاتری نیاز دارند تا سطح آنها به حد مطلوب افزایش یابد.
اگرچه توصیه ها در مورد سطح ویتامین D بهینه متفاوت است، اما اکثر متخصصان موافق هستند که میزان ویتامین D بهینه بین 30 تا 60 نانوگرم در میلی لیتر (75-150 نانومول در لیتر) قرار دارد.
مصرف مکمل ویتامین D در روز با 1000 تا 4000 IU به طور معمول برای اکثر افراد کافی است
خط آخر :
ویتامین D نقش مهمی در بدن شما از جمله ارتقاء سلامت سیستم ایمنی بدن دارد.
تحقیقات علمی نشان می دهد که مصرف مکمل ویتامین D ممکن است در برابر عفونت های تنفسی ، به ویژه در بین افرادی که کمبود ویتامین دی دارند، محافظت کند.
با این حال ، به خاطر داشته باشید که در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر مصرف هرگونه مکمل از جمله ویتامین D ، خطر ابتلا به COVID-19 را کاهش نمی دهد.
اگر علاقه مند به مصرف مکمل ویتامین D برای تقویت پاسخ ایمنی کلی خود هستید ، برای کسب اطلاعات در مورد دوز مناسب ، با پزشک خود مشورت کنید.
گردآوری:بخش سلامت بیتوته

رونمایی از خودروی برقی کادیلاک*
چطور از قانون جذب عشق کمک بگیریم*
جالب ترین دانستنی های علمی*
آخرین قیمت هاو زمان تخفیف محصولات دیجیتال
درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان
کنترل احساسات و درمان افسردگی
درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان
شگفت انگیز ترین رفتار انسان از نظر افلاطون
اصلاح فرم و اختلاف طول پاها
زیاد خواهی شوهر در رابطه زناشویی *
بهترین قیمت لوازم جانبی موبایل،تبلت ولپتاپ
داستان زیبای مراقبت*

تازه ترین مطالب سلامت(بیماری ها، پیشگیری، داروها، تغذیه، پزشکی آنلاین و...) سایر مطالب سلامت
درمان هموروئید با روشهای خانگی

جراحی بواسیر

علل ، علایم و درمان سل استخوان

15 غذایی که سیستم ایمنی را تقویت می کنند

هانتا ویروس چیست؟ علایم و درمان هانتا ویروس

عوامل موثر در بروز سرطان سینه

چگونه به دیگران در هنگام شیوع کرونا ویروس کمک کنیم

6 غذایی که بهتر است قبل از ساعت 10 صبح از مصرف آنها خودداری کنید تا سالم بمانید

سنگ کلیه (علایم و درمان سنگ کلیه)

سندرم دست بیگانه چیست؟

چای ماسالا چیست؟ فواید و اثرات جانبی چای ماسالا

در مورد تشخیص COVID-19 چه باید دانست؟
سایر مطالب سلامت

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مکمل های ویتامین D مصرف مکمل ویتامین D عملکرد سیستم ایمنی ویتامین D می تواند سلامت سیستم ایمنی بیماری های تنفسی سیستم ایمنی بدن عفونت های تنفسی کمبود ویتامین D برابر عفونت ماده مغذی خطر ابتلا ویتامین D ویتامین D ویتامین D ویتامین دی پاسخ ایمنی طور کلی بدن شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن