Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از فراهم شدن زمینه برای ثبت نام تمام کارگران ایلامی در سامانه غربالگری سلامت خبر داد.

"شکراله شیرخانی" در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیگیری و کنترل ویروس کرونا در سطح جامعه کار و تولید، کارگران استان با مراجعه به سامانه  salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند و با پیوستن جامعه کار و تولید به این سامانه، غربالگری ویروس کرونا در بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: صیانت از نیروی کار در مقابل کرونا در راستای پایداری و جهش تولید مورد تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این اداره کل، در همین راستا به وظایف و ماموریت های خود عمل کرده و برای حفظ سلامت نیروی کار، حفظ اشتغال موجود و هم‌چنین پیگیری و رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در تلاش است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان ایلام ادامه داد: شرکت ها و واحدهای تولیدی استان باید نظارت کافی و لازم را برای جلوگیری از شیوع این ویروس در محیط های کاری خود داشته باشند و در همین راستا تیم های بازرسی کار نیز بر اساس اولویت شرکت هایی که نیروی انسانی بیشتری دارند، بازرسی های خود را انجام خواهند داد تا شاهد کاهش آثار و به حداقل رساندن این بیماری در سطح واحد های تولیدی و بنگاه های اقتصادی استان باشیم.
شیرخانی با تاکید بر استفاده  از همه بسترهای فضای مجازی برای اطلاع رسانی ارتقاء سطح آگاهی مردم و فرآیند تامین اقلام مورد درخواست واحد های تولیدی ابراز امیداری کرد با شکست این ویروس، شاهد پویایی هر چه بیشتر واحدهای تولیدی در سطح استان باشیم.
وی تاکید کرد: استان ایلام دارای ۱۰۴هزار و ۷۷۷ نفر بیمه شده اصلی و ۷۱هزار و ۶۲۴ نفر بیمه شده اجباری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کووید 19 کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکیبا با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان‌ها و درمان به موقع آن‌ها می‌تواند معجزه‌ای برای باز پس گرفتن زندگی انسان‌ها باشد گفت: یکی از راه‌هایی که به تشخیص و شناسایی زودهنگام سرطان روده کمک می‌کند غربالگری است.

 به گفته وی معاون بهداشتی دانشگاه غربالگری سرطان روده توسط پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس انجام تست فیت برای جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن فرد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ، افراد جهت انجام آزمایشات تکمیلی به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

 وی در ادامه افزود:در سال گذشته، ۲۳ درصد جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال استان از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که تعداد ۲۴ مورد بیمار شناسایی شدند.

 به گفته او با توجه به اینکه بیماران شناسایی شده از طریق برنامه غربالگری اکثراً فاقد علائم واضح بودند؛ بنابراین تشخیص زود هنگام هم در افزایش طول عمر ایشان و هم در موفقیت درمان بسیار موثر خواهد بود.

 دکتر شکیبا توصیه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه بهنگام به خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در نقاط شهری از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند و گام مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت خود و جامعه بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال