Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته (دوشنبه) طی یک تماس تلفنی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران از اعلام آمادگی فرانسه و شرکای اروپایی این کشور برای ادامه همکاری‌های بشردوستانه با ایران خبر داد.

در این بیانیه در خصوص گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و فرانسه آمده است: «رئیس‌جمهور جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) گفت‌وگویی با رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی (ماکرون) بر اتحاد با مردم ایران که به شدت از شیوع کووید-۱۹ آسیب دیده‌اند، تأکید کرد».

در ادامه این بیانیه در خصوص عزم فرانسه و اروپا برای ادامه همکاری بشردوستانه با ایران برای کمک به این کشور به منظور مقابله با کروناویروس آمده است: «وی (ماکرون) یادآوری کرد که فرانسه و شرکای اروپایی این کشور، تجهیزات پزشکی به ایران منتقل کرده‌اند و آماده ادامه همکاری بشردوستانه با این کشور هستند».

در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۸، فرانسه یک محموله شامل کمک‌های پزشکی و بهداشتی را برای کمک به مقابله با کرونا ویروس به ایران ارسال کرد.

طبق این گزارش، ماکرون در تماس تلفنی خود به اقدامات برجامی ایران در کاهش تعهداتش ذیل این توافق در پی بدعهدی شرکای اروپایی برجام به وعده‌هایشان، اشاره کرد و همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد.

علی‌رغم فشار‌های بسیاری از مقام‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به دولت ترامپ برای کاهش تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، آمریکا نه تنها تحریم‌های ایران را کاهش نداده بلکه در برخی موارد این اقدامات محدودکننده را تشدید کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پاریس خبر کاخ الیزه فرانسه ایران همکاری بشردوستانه ادامه همکاری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره امنیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به اظهارنظر پرداخت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از BFMTV، امانوئل مکرون گفت: درست است، همیشه یک عنصر ریسک وجود دارد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا خطرات امنیتی را به حداقل برسانیم. فکر می‌کنم می‌توانم به شما بگویم که برای میزبانی بازی‌ها آماده خواهیم بود.

رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد: ما همچنین تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای مراسم و رویدادهای بازی‌های المپیک و پارالمپیک آماده شویم. این کار جدی سرویس‌های اطلاعاتی، پلیس و ارتش ماست.

بازی‌های المپیک 2024 در پاریس از 26 جولای (5 مرداد) به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

تجمعات اعتراضی در پاریس به خاطر حواشی المپیک

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه
  • ادعای «ماکرون» درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه
  • هیئت ایرانی برای همکاری‌های آبی به عراق سفر می‌کند
  • عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب