Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  سردار عزیزالله ملکی،فرمانده انتظامی گیلان از تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی‌های گیلان خبر داد و گفت: پلیس در ورودی‌های استان همچنان از ورود مسافران به گیلان جلوگیری می‌کنند وبر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا این طرح تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: با همراهی و همکاری مردم شریف ایران اسلامی، شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی در بحث مبارزه با ویروس کرونا هستیم و از همه شهروندان و هموطنان انتظار داریم این همکاری‌ها تا زمان اعلام رسمی مسئولان حوزه بهداشت و درمان در خصوص ریشه کنی ویروس کرونا ادامه یابد.

فرمانده انتظامی گیلان، با اشاره به افزایش تردد خوردو‌ها با پلاک غیر بومی در مبادی ورودی استان از ابتدای روز گذشته اضافه کرد: در صورت اصرار مسافران، بطور یقین با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

سردارملکی در ادامه گفت: همچنین در همه شهرستان‌های استان با رانندگان خودرو‌های پلاک غیربومی برخورد، راننده متخلف جریمه و خودروی وی به پارکینگ منتقل خواهد شد.

او  با بیان اینکه وضعیت گیلان همچنان در اضطراری قرار دارد از مسافران خواست با پلیس همکاری لازم را داشته باشند و از سفر به استان تا اطلاعیه‌های بعدی و دفع کامل خطر ابتلاء به ویروس کرونا خودداری کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟

روز گذشته (۲۷ فروردین) سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان در این کمیسیون خبر داد.

حسین گودرزی درباره نشست کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی ساماندهی تعطیلات گفته بود: «در این جلسه با اضافه‌شدن یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روز‌های پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روز‌های کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.»

تصمیم کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شده است؛ پس دولت نیز با تعطیلی روز‌های پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافقت کرده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اختلاف بر سر تعطیلی پنجشنبه یا شنبه هم گفته است: «یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد، اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در مجلس قانون شود.

تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرایی می‌شود؟

با توجه به فوریت داشتن این لایحه مصوبه تعطیلی به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود. بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، زمان اجرای قانون اطلاع رسانی می‌شود.

لایحه تعطیلی دوروز در هفته، آذرماه سال گذشته از سوی دولت به مجلس ارسال شد. از آن زمان تا کنون این لایجه حاشیه‌ها و واکنش‌های زیادی داشته است.

واکنش‌ها به تعطیلی روز پنجشنبه هر هفته

امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای درباره افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) تعطیلات پایان هفته را نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است:

 اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

 تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند. امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

در همین ارتباط رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی گفته است: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به جای شنبه‌ها، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد.

تعطیلی هفتگی بازار‌های بین‌المللی روز‌های شنبه و یکشنبه است.

آیا تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بانک‌ها هم می‌شود؟

علی بابایی کارنامی درباره تعطیلی بانک‌ها در روز پنجشنبه گفته است: «دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روز‌های پنجشنبه تعطیل خواهند بود.»

منبع: شهرآرا نیوز

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفر از موزه‌های استان همدان
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند